Gå til innhold

Vært vitne til vold, men gjorde ingenting!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt noe på min samvittighet i mange år! 

Hadde en gjest på besøk sammen med barnet sitt. 

Det ble servert saft og kake. Barnet veltet glasset med et uhell og fikk juling rett framfor meg! 

Ungen stivnet, den bare så på meg med redde øyner. Jeg torte ikke å gjøre noe. Har fortsatt dårlig samvittighet den dagen i dag. 

Hva skal jeg gjøre ? Føler at jeg burde sakt noe. Skyldfølelsen gnager på innsiden. Jeg føler meg skyldig i dette! Barnet fikk skikkelig juling uten grunn. Hadde jeg lagt glasset et annet sted så hadde kanskje ungen aldri blitt slått. Det var min feil at han sølte. Glasset lå jo rett på hjørne. 

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor mange år snakker vi om her? I det minste synes jeg at du burde ha sendt bekymringsmelding til BV! 

Anonymkode: fa50f...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år snakker vi om her? I det minste synes jeg at du burde ha sendt bekymringsmelding til BV! 

Anonymkode: fa50f...1c8

Jeg var 13 år gammel og nå er jeg 18 😕 

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 13 år gammel og nå er jeg 18 😕 

Anonymkode: 357f4...562

Du var jo bare et barn selv! Men vet du noe om hvordan barnet har det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Du var jo bare et barn selv! Men vet du noe om hvordan barnet har det i dag?

Nei vet ikke, men håper at bv har hjulpet barnet. Regner med at han går på skole nå

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "juling"? Hvor mange ganger slo han?

Anonymkode: 4587c...ecc

Det er irrelevant hvor mange ganger den stakkars ungen ble slått. Vold mot barn er forbudt uansett. 

Anonymkode: fa50f...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant hvor mange ganger den stakkars ungen ble slått. Vold mot barn er forbudt uansett. 

Anonymkode: fa50f...1c8

Ja, men er det ikke lov å spørre et spørsmål? 

Anonymkode: 4587c...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Dette var bare personen som slo sin skyld, du var jo bare et barn selv. Jeg syns du skal ringe barnevernet og fortelle om det, selv om det har gått fem år. Det kan du gjøre anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Dette var bare personen som slo sin skyld, du var jo bare et barn selv. Jeg syns du skal ringe barnevernet og fortelle om det, selv om det har gått fem år. Det kan du gjøre anonymt.

Takk! Skal gjøre det

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "juling"? Hvor mange ganger slo han?

Anonymkode: 4587c...ecc

Litt klyping og dytting, men mest slag mot ansikt, hode og lår. Vedkommende slo flere ganger etter hverandre. Det var ikke snakk om 1 min. Det varte en god stund 😓muligens 18-20 slag etter hverandre

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Dette var bare personen som slo sin skyld, du var jo bare et barn selv. Jeg syns du skal ringe barnevernet og fortelle om det, selv om det har gått fem år. Det kan du gjøre anonymt.

Men jeg vil ikke møte vedkommende i retten. Føler meg redd 😕 

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil ikke møte vedkommende i retten. Føler meg redd 😕 

Anonymkode: 357f4...562

Anonymt er anonymt, du vil ikke møte vedkommende i retten. Og du er nok ikke den eneste som har vitnet vold mot dette barnet. Jeg ville ringt bv, barnet er jo fremdeles et barn. 

Anonymkode: d555d...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymt er anonymt, du vil ikke møte vedkommende i retten. Og du er nok ikke den eneste som har vitnet vold mot dette barnet. Jeg ville ringt bv, barnet er jo fremdeles et barn. 

Anonymkode: d555d...063

Jepp. 

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Anonymkode: 357f4...562

Hei! Forstår godt at du som vitne til dette som barn,ikke klarte å formidle dette videre til en voksen person; som kunne hjulpet barnet ut av en voldelig relasjon. Nå har du mulighet, i dag, til å kontakte barnevernsvakten å gjenfortelle det som skjedde.

Det er ikke sikkert at "noen andre har hjulpet til", og det er mye mulig at barnet fortsatt lider daglige voldlige overgrep.  Å håpe på at "barnevernet har gjort noe", er en ansvarsfraskrivelse som du som voksen, ikke kan tillate deg. Du sender en melding eller ringer barnevernsvakten fullstendig anonymt, så du trenger ikke være redd. Husk at din redsel ikke er i nærheten av hvilken redsel dette barnet opplever.

Vær så snill!

På barnevernsvakten.no kan du enkelt sende mld eller ringe til den kommunen det gjelder. 

Lykke til!

 

Anonymkode: 647e3...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Forstår godt at du som vitne til dette som barn,ikke klarte å formidle dette videre til en voksen person; som kunne hjulpet barnet ut av en voldelig relasjon. Nå har du mulighet, i dag, til å kontakte barnevernsvakten å gjenfortelle det som skjedde.

Det er ikke sikkert at "noen andre har hjulpet til", og det er mye mulig at barnet fortsatt lider daglige voldlige overgrep.  Å håpe på at "barnevernet har gjort noe", er en ansvarsfraskrivelse som du som voksen, ikke kan tillate deg. Du sender en melding eller ringer barnevernsvakten fullstendig anonymt, så du trenger ikke være redd. Husk at din redsel ikke er i nærheten av hvilken redsel dette barnet opplever.

Vær så snill!

På barnevernsvakten.no kan du enkelt sende mld eller ringe til den kommunen det gjelder. 

Lykke til!

 

Anonymkode: 647e3...1fc

Ok takk. Skal gjøre det

Anonymkode: 357f4...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk. Skal gjøre det

Anonymkode: 357f4...562

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk. Skal gjøre det

Anonymkode: 357f4...562

Takk, så fint! Vet det er vanskelig, men du gjør det rette♥️

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Anonymkode: 357f4...562

Hei! Forstår godt at du som vitne til dette som barn,ikke klarte å formidle dette videre til en voksen person; som kunne hjulpet barnet ut av en voldelig relasjon. Nå har du mulighet, i dag, til å kontakte barnevernsvakten å gjenfortelle det som skjedde.

Det er ikke sikkert at "noen andre har hjulpet til", og det er mye mulig at barnet fortsatt lider daglige voldlige overgrep.  Å håpe på at "barnevernet har gjort noe", er en ansvarsfraskrivelse som du som voksen, ikke kan tillate deg. Du sender en melding eller ringer barnevernsvakten fullstendig anonymt, så du trenger ikke være redd. Husk at din redsel ikke er i nærheten av hvilken redsel dette barnet opplever.

Vær så snill!

På barnevernsvakten.no kan du enkelt sende mld eller ringe til den kommunen det gjelder. 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...