Gå til innhold

Blir du ikke ferdig avklart NAV innen 3 år er du heller ikke syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Høyre virker jo veldig interessert i å bygge ned/ redusere alle nav ytelser, slik att det ikke blir lukrativt. 

 

Det skal koste å være syk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er folk fortsatt syke, selv om de ikke rekker fristene til NAV. Jeg ble uføretrygdet i 2004 etter seks år med utredning og behandling. Dette ble sett på som raskt på den tiden. I følge dette nye systemet er jeg altså ikke syk.

 

Anonymkode: a0ca5...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig! Hørte at de nye som havner på AAP nå kun får rundt 7000 kr etter skatt å leve av. Kan det virkelig stemme? Det er jo ikke nok til å dekke eventuell husleie en gang om man leier et sted. 

Anonymkode: f7d5e...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanvittig! Hørte at de nye som havner på AAP nå kun får rundt 7000 kr etter skatt å leve av. Kan det virkelig stemme? Det er jo ikke nok til å dekke eventuell husleie en gang om man leier et sted. 

Anonymkode: f7d5e...0bd

Dette stemmer for de under 25 år. Helt vanvittig, synes jeg. Jeg ville følt meg umyndiggjort hvis jeg ble tvunget til å flytte hjem igjen til mamma og pappa for å overleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cesium skrev:

Dette stemmer for de under 25 år. Helt vanvittig, synes jeg. Jeg ville følt meg umyndiggjort hvis jeg ble tvunget til å flytte hjem igjen til mamma og pappa for å overleve. 

Helt sykt og pling i bollen! Ingen som har flyttet hjemmefra ønsker vel å flytte hjem igjen til mamma og pappa! Da får dem faen meg utvide barnetrygden til barnet er 25 år også, da! Med syv-dobbel sats. (18-25 år)

Anonymkode: f7d5e...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Cesium skrev:

Dette stemmer for de under 25 år. Helt vanvittig, synes jeg. Jeg ville følt meg umyndiggjort hvis jeg ble tvunget til å flytte hjem igjen til mamma og pappa for å overleve. 

Da må man søke om supplerende på sosialen.

Anonymkode: 57e4f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra det har satt ned satsen for de under 25 år jeg. Det er alt for mange idag som blir sykemeldte osv kun pga "angst". Angst kan man først kalle det når det virkelig går utover dagliglivet og gjør sånn at du ikke klarer å leve normalt. At du ikke kommer deg på butikken, ikke klarer skole, ikke har venner, ikke kan ta buss osv. Bortsett fra det så er ikke "angst" noe som gjør sånn at du ikke kan jobbe.  

Anonymkode: 5267f...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er bra det har satt ned satsen for de under 25 år jeg. Det er alt for mange idag som blir sykemeldte osv kun pga "angst". Angst kan man først kalle det når det virkelig går utover dagliglivet og gjør sånn at du ikke klarer å leve normalt. At du ikke kommer deg på butikken, ikke klarer skole, ikke har venner, ikke kan ta buss osv. Bortsett fra det så er ikke "angst" noe som gjør sånn at du ikke kan jobbe.  

Anonymkode: 5267f...160

Ja, men hvem avgjør hvilken grad av angst man har? Det du nevner sist her kan være en realitet for flere. Og så skal de behandles likt med dem som bare har "litt" angst, og bli avspist med 7000 i måneden og må flytte hjem igjen til mamma og pappa?

Anonymkode: f7d5e...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er bra det har satt ned satsen for de under 25 år jeg. Det er alt for mange idag som blir sykemeldte osv kun pga "angst". Angst kan man først kalle det når det virkelig går utover dagliglivet og gjør sånn at du ikke klarer å leve normalt. At du ikke kommer deg på butikken, ikke klarer skole, ikke har venner, ikke kan ta buss osv. Bortsett fra det så er ikke "angst" noe som gjør sånn at du ikke kan jobbe.  

Anonymkode: 5267f...160

Men du har oversikt over hvem som har « rett» « angst»?. Du har tydeligvis ikke kjent på kroppen hvordan det er for en del. Det er en betydelig økonomisk belastning på ungdommens familie. Jeg er så lei holdningen generaliseringen som finner sted i samfunnet vårt. 

Anonymkode: 57e30...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...