Gå til innhold

Ok med pause?


ulva

Anbefalte innlegg

Jeg har jo fått jobb, men lurer på om det er innafor å ta 5 minutters pause hver time? Jeg sliter jo litt, så det hadde vært greit med et lite avbrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du jo spørre sjefen din om? Er jo ikke noe noen her kan svare på siden praksisen nok er ulik fra sted til sted og avhengig av hvilken type jobb det er. Dette er ikke ment som et frekt svar, selv om det sikkert kan tolkes sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med sjefen din om dem. Vil det være nok for deg å gjøre en litt annen jobb i 5 minutter? Altså en avveksling.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hvis man jobber på kontor så vil jeg si at fem minutter ikke bare er innafor, men helt nødvendig. Viktig å komme seg opp av stolen og strekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ulva skrev:

Jeg har jo fått jobb, men lurer på om det er innafor å ta 5 minutters pause hver time? Jeg sliter jo litt, så det hadde vært greit med et lite avbrekk. 

Hvis jobben er "selvstyrt", slik at tempoet ditt ikke får konsekvenser for andre, kan du bare gjøre det. 5 min i timen som ikke går ut over noen, er helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ulva skrev:

Jeg har jo fått jobb, men lurer på om det er innafor å ta 5 minutters pause hver time? Jeg sliter jo litt, så det hadde vært greit med et lite avbrekk. 

Det er helt innafor:-) Det beste for både deg og arbeidsplassen, er at du klarer å regulere belastningen slik at det ikke blir for mye for deg. Jo mer du klarer å se hva som vil være bra for deg på arbeidsplassen, jo bedre kommer dette til å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg får stadig beskjed om å finne ut hvilken tilrettelegging som vil hjelpe meg til å klare jobben, men jeg kommer ikke på noe. Unntatt do i nærheten og fem minutters pauser. Har noen av dere kanskje noen ideer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ulva skrev:

Takk for svar! Jeg får stadig beskjed om å finne ut hvilken tilrettelegging som vil hjelpe meg til å klare jobben, men jeg kommer ikke på noe. Unntatt do i nærheten og fem minutters pauser. Har noen av dere kanskje noen ideer? 

Det finner du vel ut etter hvert? 

Anonymkode: 7fa0c...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
12 minutter siden, ulva skrev:

Takk for svar! Jeg får stadig beskjed om å finne ut hvilken tilrettelegging som vil hjelpe meg til å klare jobben, men jeg kommer ikke på noe. Unntatt do i nærheten og fem minutters pauser. Har noen av dere kanskje noen ideer? 

mindfullness-øvelser 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ulva skrev:

Takk for svar! Jeg får stadig beskjed om å finne ut hvilken tilrettelegging som vil hjelpe meg til å klare jobben, men jeg kommer ikke på noe. Unntatt do i nærheten og fem minutters pauser. Har noen av dere kanskje noen ideer? 

Jeg tror det kan være viktig at du har en fadder på arbeidsplassen som du synes det er lett å kontakte. Dersom du tør å snakke om det du evt. opplever som komplisert på jobb, så blir det sannsynligvis fort en trygg arbeidsplass. For øvrig tenker jeg at 5 minutter pause hver time, kan være en plan fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...