Gå til innhold

Epikrise ikke synlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var innlagt på p.sykehuset for noen måneder siden, men kan ikke se at jeg har fått noen epikrise fra denne innleggelsen. Hva kan være årsaken til det? Er det noe de ikke ønsker jeg skal se?

Anonymkode: a5705...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var innlagt på p.sykehuset for noen måneder siden, men kan ikke se at jeg har fått noen epikrise fra denne innleggelsen. Hva kan være årsaken til det? Er det noe de ikke ønsker jeg skal se?

Anonymkode: a5705...02a

Det hender at de slurver og glemmer å skrive epikrise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Det hender at de slurver og glemmer å skrive epikrise. 

Men fastlegen min har tydligvis fått epikrise for sist jeg var hos hun så visste hun at jeg hadde vært innlagt, så det må jo ha blitt skrevet?

Anonymkode: a5705...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men fastlegen min har tydligvis fått epikrise for sist jeg var hos hun så visste hun at jeg hadde vært innlagt, så det må jo ha blitt skrevet?

Anonymkode: a5705...02a

Kan du ikke gå på nett og sjekke journalen din der? Hvis det er en papirkopi du savner, så er det sannsynligvis bare en forglemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Kan du ikke gå på nett og sjekke journalen din der? Hvis det er en papirkopi du savner, så er det sannsynligvis bare en forglemmelse.

Det er på nettet jeg har sjekket og der er det ingen epikrise.

Anonymkode: a5705...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nylig avsluttet DPS behandling. Finner masse journal notat, men ikke epikrisen. Lurer på om den kanskje ikke vises der?

 

Dette gjelder forøvrig ikke bare DPS, men jeg har vært hos hjertespesialist også. Ikke noen epikrise der heller, men den vet jeg FL har fått.

Anonymkode: 405d2...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å finne både vanlige notat, henvisninger og epikriser. Jeg tror at noen ganger så skriver de, men av en eller annen grunn venter med å "godkjenne" det. Tror ikke det vises i el- journalene før det er klikket på Godkjenn. Kan ha sendt i papir tifastlegen. Eller uten at den er godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2020 den 16.08, frosken skrev:

Kan du ikke gå på nett og sjekke journalen din der? Hvis det er en papirkopi du savner, så er det sannsynligvis bare en forglemmelse.

Interessant. Nå kunne jeg lese en epikrise, men kun den fra undersøkelse i jula. Burde ikke det være mulig å se hele journalen hos fastlegen snart i dagens digitale verden? Det la heller ikke noe fra søvnbehandling. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, cilie skrev:

Interessant. Nå kunne jeg lese en epikrise, men kun den fra undersøkelse i jula. Burde ikke det være mulig å se hele journalen hos fastlegen snart i dagens digitale verden? Det la heller ikke noe fra søvnbehandling. 

Jeg er usikker på om det er meningen at fastlegens journal etter hvert også skal bli synlig på nett, foreløpig er det kun spesialisthelsetjenesten. Ikke alle sykehusene er med ennå heller, i hvert fall ikke når det gjelder polikliniske tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helse-Midt er så langt ikke med.

Epikrisen inneholder opplysninger om hva som feilte pasienten, og hva som er gjort av undersøkelser og behandling. De ganger jeg har vært innlagt i sykehus har jeg vært klar over hvorfor jeg var der og hva som ble gjort med meg, uten å lese epikrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, kupton skrev:

Helse-Midt er så langt ikke med.

Epikrisen inneholder opplysninger om hva som feilte pasienten, og hva som er gjort av undersøkelser og behandling. De ganger jeg har vært innlagt i sykehus har jeg vært klar over hvorfor jeg var der og hva som ble gjort med meg, uten å lese epikrisen.

Har du vært hos psykiater før? Det er umulig å henge med på hva de undersøker og hva de forsøker behandle. Kan være greit med et lite referat. Eller, du hadde vel forhåpentligvis klart å henge med, men de er litt frem og tilbake og får liksom aldri helt bestemt seg, så til slutt er det ikke lett å vite hva de har konkludert med. Jeg hadde f.eks fem diagnoser. Det er bare en av dem jeg hadde visst om dersom jeg ikke hadde fått epikrisen. Nå er det ikke så farlig å ikke vite at man har noe man ikke har, men det er greit å vite hva man skal opplyse neste behandler om. For ny behandler, det får man en eller annen gang, når man er på DPS.

De gangene jeg har vært i narkose, må jeg også ærlig innrømme at fokuset ikke har vært på legens observasjoner under operasjonen. Jeg vet så klart årasken til operasjonen, men ellers er jeg lykkelig uvitende om hva de holder på med under huden på meg. Og når man våkner, er man så full av alle mulige festlige medisiner, at det skal godt gjøres å huske hva legen sier. Dessuten må normalt dødlige ha en samtale med google for å kunne forstå halvparten av hva en spesialist sier. Så det kan være greit med en epikrise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...