Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar lidelse type 2, og plages med relativt dype depresjoner. En god stund tilbake brukte jeg lamictal (200mg), og følte meg bedre enn på lenge, frem til jeg sluttet på medisinen. Jeg begynte på lamictal igjen, og har nå stått på 150mg i 6-7 uker. Jeg føler meg ikke bedre enn før jeg begynte på medisinen, selv om jeg nå bruker en nesten like stor dose som tidligere. I tillegg så har jeg gått ned en del i vekt siden den gang. Burde jeg ikke merke effekt av lamictalen nå? 

Anonymkode: 4f860...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Med BP bør en ikke slutte med virksomme medisiner med mindre en har alvorlige bivirkninger.

2. Er det målt serumkonsentrasjon? Hos de aller fleste gir både 150 og 200 mg for lav serumkonsentrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kupton skrev:

1. Med BP bør en ikke slutte med virksomme medisiner med mindre en har alvorlige bivirkninger.

2. Er det målt serumkonsentrasjon? Hos de aller fleste gir både 150 og 200 mg for lav serumkonsentrasjon.

En psykiater som hadde snakket med meg to ganger mente at bipolar-diagnosen var feil, og at jeg derfor ikke hadde behov for lamictal. I ettertid har diagnosen blitt bekreftet av flere andre, så den er utvilsomt korrekt. 

Serumkonsentrasjonen er ikke målt. Kanskje lurt å gjøre det. I følge felleskatalogen er 200mg standard dose, er dette altså feil? 

Anonymkode: 4f860...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En psykiater som hadde snakket med meg to ganger mente at bipolar-diagnosen var feil, og at jeg derfor ikke hadde behov for lamictal. I ettertid har diagnosen blitt bekreftet av flere andre, så den er utvilsomt korrekt. 

Serumkonsentrasjonen er ikke målt. Kanskje lurt å gjøre det. I følge felleskatalogen er 200mg standard dose, er dette altså feil? 

Anonymkode: 4f860...334

Vet om ei som har bp som bare tar 100 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

I følge felleskatalogen er 200mg standard dose, er dette altså feil? 

Lamictal er en medisin der det er stor spredning i den korrekte dose for ulike personer. Skulle jeg ta en medisin hver dag, ville jeg forsikret meg om at jeg tok en virksom dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...