Gå til innhold

Start av selvskading i voksen alder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 år gammel med en fortid vond som bare det.......

Jeg har ikke søkt hjelp om dette, men det er jeg fullstendig klar over at jeg må nå.

Men er det flere som har begynt med selvskading i voksen alder som vil utdype hva dere har gjort for å få hjelp og i hvilken form? 

Anonymkode: 1febe...c24

Endret av Admin
innlegget er ryddet for selvskadingsmetoder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvskading er en måte å regulere følelser på. Bevisst eller ubevisst. Du bør få hjelp av lege/psykolog til å håndtere følelsene på en annen måte. Bli kjent med hvilke følelser du unnviker ved å skade deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å begynne i voksen alder. Jeg hadde ikke hørt om at det var noe som kaltes selskading når jeg begynte. Og jeg forstår godt det du skriver.

Men utenom noen enkle tilbakefall har jeg holdt meg borte fra det i flere år nå.  Trangen har vært der og mange ganger sterk. Prøver å tenke at det hjelper jo bare en veldig kort stund. Sårene vises mye lengre. Arrene vil ikke forsvinne. Ikke alltid jeg synes det er greit å måtte gå med langermet genser. Jeg har mange ganger måtte være kreativ for å skjule arr. Dette er argumenter jeg minner meg selv på når trangen blir for sterk. Det hjelper meg ofte til å gjøre bedre valg.

Anonymkode: 57f11...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt i voksen alder, men selvskadingen har endret seg til det værre og på andre måter på bare kort tid og det skremmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også å  selvskadet i voksen alder, det var i begynnelsen av sykdomsutviklingen min. Livet raste og jeg ønsket å dø og for å holde ut å ha det så ille påførte jeg meg selv smerte. Jeg kuttet meg ikke men gjorde andre ting som er svært smertefull .

Anonymkode: 3143d...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...