Gå til innhold

Brenner bp ut med årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Psykepleieren sa til meg nylig at bipolar lidelse vil bli lettere etterhvert som jeg ble eldre. At den brenner ut og at nesten ingen over 50-60 har noe særlig problemer med sykdommen. 

Stemmer det på gruppenivå? 

Anonymkode: 43c98...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det stemmer ikke. Men noen treffer dyktige behandlere, og hvis pasienten er av det slaget som tar behandlingen alvorlig og i tillegg holder seg unna rus, vil problemene med sykdommen reduseres i betydelig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Psykepleieren sa til meg nylig at bipolar lidelse vil bli lettere etterhvert som jeg ble eldre. At den brenner ut og at nesten ingen over 50-60 har noe særlig problemer med sykdommen. 

Stemmer det på gruppenivå? 

Anonymkode: 43c98...61e

En psykepleier som hevder at nesten ingen med bipolar lidelse har noe særlig med plager etter at de passerer 50 år, må tilbake på skolebenken asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tragisk eksempel på kompetansesvikt. En del er kanskje bedre pga behandling, men selve sykdommen vil skape problemer igjennom hele livet om man ikke fortsetter denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FjellOgDalar skrev:

Dette er et tragisk eksempel på kompetansesvikt. En del er kanskje bedre pga behandling, men selve sykdommen vil skape problemer igjennom hele livet om man ikke fortsetter denne. 

Det er jo det som er så trist og leit! HELE livet mitt skal altså leves på denne måten? Det orker jeg bare ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

At det psykepleieren sier behøver jo ikke å bety at livet ikke kan bli bedre. 

Nei, sant nok. Man får leve i håpet og trua på at det vil bli bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kupton skrev:

Nei, det stemmer ikke. Men noen treffer dyktige behandlere, og hvis pasienten er av det slaget som tar behandlingen alvorlig og i tillegg holder seg unna rus, vil problemene med sykdommen reduseres i betydelig grad.

Jeg tror ikke at sykdommen min er så lett å kurere, dessverre. Jeg har nok fått en permanent hjerneskade som gjør meg forever ustabil. Og det kan jeg nok takke meg selv for. Jeg ruser meg ikke, men har slurvet en del med medisiner opp igjennom, i tillegg til å slutte og starte, slutte, osv. Men nå får jeg medisiner levert på døra av hjemmesykepleien, og akter heretter å ta medisinene for alltid. Har hatt denne ordningen en stund nå. Bare det ikke er for seint! Håper ikke at jeg har fått en slik hjerneskade som jeg frykter. For da blir jeg jo aldri bedre!

Anonymkode: 43c98...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...