Gå til innhold

Legene finner ingenting... hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med magesmerter i flere år. Nå i det siste har det forverret seg. Natt til søndag ble det så ille at jeg ble hentet i ambulanse. Klarte kun å ligge i fosterstilling. Smertene er plassert i midten av magen, nedre venstre del nær lysken, venstre side ved ribben og litt i høyre side av ryggen. 

Avføringen min har vært ganske hard, men kommer av og til diaré, så den er varierende. Det har vært blod i den. 

Det klør ekstremt i endetarmsåpningen av og til. 

Jeg blir fort utmattet/trøtt i forhold til min alder og fysiske form. Vekta mi har gått fra 64 kg til 54 kg på ca. 2 mnd selv om jeg spiser normalt. Matlysten har begynt å gå nedover. Jeg får brekninger om jeg prøver å spise. Jeg har ganske så mye gass, mer enn vanlig. 

Legene finner absolutt ingenting. Alle prøvene mine er negative... 

 

Noen som har noen tanker?

 

 

Hilsen en litt redd jente. 

Anonymkode: 07d45...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med magesmerter i flere år. Nå i det siste har det forverret seg. Natt til søndag ble det så ille at jeg ble hentet i ambulanse. Klarte kun å ligge i fosterstilling. Smertene er plassert i midten av magen, nedre venstre del nær lysken, venstre side ved ribben og litt i høyre side av ryggen. 

Avføringen min har vært ganske hard, men kommer av og til diaré, så den er varierende. Det har vært blod i den. 

Det klør ekstremt i endetarmsåpningen av og til. 

Jeg blir fort utmattet/trøtt i forhold til min alder og fysiske form. Vekta mi har gått fra 64 kg til 54 kg på ca. 2 mnd selv om jeg spiser normalt. Matlysten har begynt å gå nedover. Jeg får brekninger om jeg prøver å spise. Jeg har ganske så mye gass, mer enn vanlig. 

Legene finner absolutt ingenting. Alle prøvene mine er negative... 

 

Noen som har noen tanker?

 

 

Hilsen en litt redd jente. 

Anonymkode: 07d45...f68

Ekstrem kløe i endetarmsåpningen - da tenker jeg i alle fall på barnemark... Vet ikke om du har undersøkt avføringen din for å se om det kan være egg eller småmark i den? Vet ikke om det er mulig å bli så angrepet at det gir slike utslag som du forteller om, men de aller fleste som har hatt småbarn har vært borti det og vil nikke gjenkjennende til det med kløe i rumpa. Enkelt å behandle, middel fås reseptfritt på apotek.

https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/barnemark/?page=1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillemus Takk for svar! 
Avføringen min har ikke bli sjekket da jeg har vært borti «inkompetente» leger, føler jeg selv. Det skal jeg ta opp med dem. 

Anonymkode: 07d45...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Lillemus Takk for svar! 
Avføringen min har ikke bli sjekket da jeg har vært borti «inkompetente» leger, føler jeg selv. Det skal jeg ta opp med dem. 

Anonymkode: 07d45...f68

Regner med du har gått gjennom kostholdet ditt og sett om det kan være noe der du reagerer på? Melk er en vanlig ting å få mageproblemer av, likeså gluten. Cøliaki (glutenintoleranse) gir vel gjerne symptomer lenge før det kan påvises ved prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med magesmerter i flere år. Nå i det siste har det forverret seg. Natt til søndag ble det så ille at jeg ble hentet i ambulanse. Klarte kun å ligge i fosterstilling. Smertene er plassert i midten av magen, nedre venstre del nær lysken, venstre side ved ribben og litt i høyre side av ryggen. 

Avføringen min har vært ganske hard, men kommer av og til diaré, så den er varierende. Det har vært blod i den. 

Det klør ekstremt i endetarmsåpningen av og til. 

Jeg blir fort utmattet/trøtt i forhold til min alder og fysiske form. Vekta mi har gått fra 64 kg til 54 kg på ca. 2 mnd selv om jeg spiser normalt. Matlysten har begynt å gå nedover. Jeg får brekninger om jeg prøver å spise. Jeg har ganske så mye gass, mer enn vanlig. 

Legene finner absolutt ingenting. Alle prøvene mine er negative... 

 

Noen som har noen tanker?

 

 

Hilsen en litt redd jente. 

Anonymkode: 07d45...f68

Av og til kan forstoppelse gi denne typen symptomer.. Når man er forstoppet, kan man av og til få såkalt overskuddsdiare, dermed kan man bli lurt til å tro at man har fått tømt seg. 

Anonymkode: acefd...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fulgte en spirituell lærer som heter Adyashanti på youtube en periode. Han slet også med ekstreme magesmerter, men jeg vet ikke hvilke andre symptomer han hadde eller akkurat hvor det var lokalisert. Han var iallefall til alle slags leger men ingen kunne finne noen ting. Dette var også så ille at han lå i fosterstilling på gulvet på akutten når det stod på, og han slet med det i flere år. Ingen meditasjonsteknikker eller medikamenter kunne komme i nærheten av å gjøre noe med disse smertene, det var så ekstremt. 
Til slutt når han hadde skjønt at han ikke fant noe svar noen steder, så prøvde han intuitivt å kutte ut raffinert sukker, melkeprodukter og hvete, og han har ikke hatt dette siden!
Dette var veldig interessant for meg, da jeg selv også ble kvitt mageproblemer (oppblåsthet, forstoppelse, diare, blødninger) ved å kutte ut melkeprodukter, gluten, raffinert sukker, tilsetningsstoffer og egg. Dette gjorde jeg etter jeg hadde lest boka Medisinsk Klarsynt av Anthony William, han sier at vi har patogener  i mage og tarm som går under radaren til legene, og som nærer seg av disse matvarene, og det skaper problemene.
Jeg kan virkelig anbefale boka hans, det er mange som har fått hjelp av dette. Noen matvarer som han anbefaler kan du være sensitiv for i begynnelsen, som f.ex. bladgrønt. Men da bare kutter du ned eller dropper det i begynnelsen og fokuserer på det du tåler. Det er bra å ta det gradvis så det kan være nok å kutte ut nei-maten i begynnelsen, det som jeg listet opp over. Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: 1cae3...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...