Gå til innhold

Er det en god ide å rømme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har forsøkt, og forsøker, medisiner. Dvs jeg tar medisiner mot lidelsen. Men frykter at de ikke virker optimalt på meg fordi jeg har vært ustabil mtp å ta dem. Jeg frykter at hjernen da har blitt skadet av det sånn at lidelsen har grodd seg fast, -hvis det går an å si det på den måten, hehe

Anonymkode: 3b7c9...8cc

 

Men det er jo ikke sikkert det er de riktige medisinene for deg? Det er jo viktig ved all medisinering å ta de fast slik at det er jevnest mulig konsentrasjon av medisinen i blodet. Jeg tviler på at hjernen din har tatt fysisk skade av ustabil medisinering, men jeg er ingen fagperson så det får andre uttale seg mer presist om enn meg, men du kan helt klart oppnå bedre effekt av medisinen om du blir flinkere til å ta den jevnt. Hvorfor tar du den ikke jevnlig når du vet at det kanskje er nøkkelen til å få et bedre liv når du føler at alternativet du har er så dramatisk som å rømme? Da ville jeg vurdert å heller ta medisinen min jevnlig. Om det er vanskelig å huske på den, kan du bruke alarm på telefonen. Det finnes også dosetter med alarmer som du kan få tak i som piper til medisinen tas ut av dosetten - ingen fred å få.

Her har du oversikt over medikamentell behandling ved bipolar lidelse - noe du helt sikkert er orientert om fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hvorfor tar du den ikke jevnlig når du vet at det kanskje er nøkkelen til å få et bedre liv når du føler at alternativet du har er så dramatisk som å rømme? Da ville jeg vurdert å heller ta medisinen min jevnlig.

Ja, det er det da. Jeg vet ikke om det kanskje også er sykdommen som får meg til å rote med medisinene? For jeg kan innimellom bli overbevist om at jeg er frisk og ikke trenger å ta dem. Og slik realitetsbrist må vel kunne tillegges sykdommen? Men nå har jeg funnet en god løsning på det, nemlig at hjemmesykepleien kommer hjem til meg med medisinene hver kveld, og da blir det ikke rom for slurv. Jeg bare håper at det ikke er for seint, for jeg vil ikke være hjerneskadet! 😢

Anonymkode: 3b7c9...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...