Gå til innhold

Legen på inntakssamtalen studerte meg sånn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde først vært i samtale med 1 lege da jeg ble akuttinnlagt, og dagen etter var jeg i samtale med en annen lege og denne legen satt i stolen sin mens jeg satt i min stol og så lente hun seg så mye fremover å det virket som hun studerte meg skikkelig i ansiktet for hun senka øyenbryna akkurat som om hun så noe veldog interessant på meg og så skrev hun ned noen ting i blokka si og så så hun opl og gjorde det samma på nytt før hun satte seg tilbake til stolen sin og snakket med meg på vanlig måte igjen.

Hvorfor? Hva så hun etter?

Anonymkode: 977dd...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at de observerer diverse. I min journal etter en time kan det for eksempel stå fremstår nedstemt, vennlig, høflig, pent kledd, trøtt, still osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde først vært i samtale med 1 lege da jeg ble akuttinnlagt, og dagen etter var jeg i samtale med en annen lege og denne legen satt i stolen sin mens jeg satt i min stol og så lente hun seg så mye fremover å det virket som hun studerte meg skikkelig i ansiktet for hun senka øyenbryna akkurat som om hun så noe veldog interessant på meg og så skrev hun ned noen ting i blokka si og så så hun opl og gjorde det samma på nytt før hun satte seg tilbake til stolen sin og snakket med meg på vanlig måte igjen.

Hvorfor? Hva så hun etter?

Anonymkode: 977dd...db8

Hun så på (blant annet) ansiktsuttrykk og om disse harmonerer med det du snakker om, hun så på pupiller, om du er blek eller har normal hudfarge, om du har et utseende som tilsvarer alder, om du har tatt vare på deg selv,  og mye mer. Neste gang synes jeg du skal spørre henne :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, XbellaX skrev:

Hun så på (blant annet) ansiktsuttrykk og om disse harmonerer med det du snakker om, hun så på pupiller, om du er blek eller har normal hudfarge, om du har et utseende som tilsvarer alder, om du har tatt vare på deg selv,  og mye mer. Neste gang synes jeg du skal spørre henne :- )

Hvis man har et utseende som ikke tilsvarer alderen din hva slags psykisk sykdom er det tegn på?

Hun studerte meg akkurat som om hun kanskje lurte på om jeg hadde sminke på elelr mascara men det har jeg aldri brukt. 

Anonymkode: 977dd...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har et utseende som ikke tilsvarer alderen din hva slags psykisk sykdom er det tegn på?

Hun studerte meg akkurat som om hun kanskje lurte på om jeg hadde sminke på elelr mascara men det har jeg aldri brukt. 

Anonymkode: 977dd...db8

Det er for å få et helhetlig bilde av hvem du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har et utseende som ikke tilsvarer alderen din hva slags psykisk sykdom er det tegn på?

Ingen spesifikk sykdom. Men det kan si noe hvor hardt livet har vært, og/eller om det har vært mye rusing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kupton skrev:

Ingen spesifikk sykdom. Men det kan si noe hvor hardt livet har vært, og/eller om det har vært mye rusing.

Men hvorfor studerte legen meg sånn oppi ansiktet mens hun noterte, tittet oppigjen og så noterte på nytt

Hun bøyde seg skikkelig framover i stolen for å studere ansiktet ekstra nøye

Anonymkode: 977dd...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...