Gå til innhold

Hvis jeg var rik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Da skulle jeg ha betalt behandling hos en privat terapeut. Tenk å selv kunne bestemme hvem man kan gå til. At man ikke trenger å føle at man er til bry eller opptar andre sin plass. Man slipper å høre på misunnelige ytringer fra andre med psykiske lidelser. Man slipper å tigge om ny vurdering når henvisningen blir avslått . Man trenger ikke gå dårlig i mange måneder uten å få hjelp. Og man kan avslutte og finne en annen hvis det terapien ikke fungerer. For en drøm !!!! 
 

Anonymkode: 530aa...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skulle jeg ha reist til PNP senteret i USA , og ikke være nødt til å være prisgitt den steinalder behandlingen av sykdom i hjernen som er her hjemme. 

Anonymkode: bbc85...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da skulle jeg ha reist til PNP senteret i USA , og ikke være nødt til å være prisgitt den steinalder behandlingen av sykdom i hjernen som er her hjemme. 

Anonymkode: bbc85...d82

Hva gjør de der som er så forskjellig fra oss her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Da skulle jeg ha betalt behandling hos en privat terapeut. Tenk å selv kunne bestemme hvem man kan gå til. At man ikke trenger å føle at man er til bry eller opptar andre sin plass. Man slipper å høre på misunnelige ytringer fra andre med psykiske lidelser. Man slipper å tigge om ny vurdering når henvisningen blir avslått . Man trenger ikke gå dårlig i mange måneder uten å få hjelp. Og man kan avslutte og finne en annen hvis det terapien ikke fungerer. For en drøm !!!! 
 

Anonymkode: 530aa...05b

Jeg er ikke rik, men ung ufør og jeg går til en privat terapeut.  Har også bil. Nå går omtrent alt jeg har ekstra til dette. Er svært sjelden ute på noe sånn som kafé eller restaurant og kjøper svært lite klær. Nå har terapeuten min både student og ufør rabatt, så hadde nok ikke greid det hvis jeg skulle betale full pris.

Ellers er jeg enig med deg. Da fastlegen sendte henvisning, så tok det 1 uke til jeg fikk time. Og nå, som jeg sliter ekstra, så får jeg time oftere. Jeg har ikke dårlig samvittighet ovenfor andre pasienter, men har litt dårlig samvittighet ovenfor terapeuten fordi han kunne tjent mer på å ha en annen pasient.  Har også hatt noen lange telefonsamtaler med han og det har jeg ikke betalt noe ekstra for. 

Så ja, for meg så har det vært godt å gå til en privat terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, emilie321 skrev:

Hva gjør de der som er så forskjellig fra oss her i Norge?

De har en nøye hjerne skanning, de ser etter miljøgifter og de kartlegger hormonbalansen, det er noe av det jeg kan komme på nå . Og så skreddersyr de behandling etter hvilken funn de gjør. Bare en sånn ting som å se på hormoner som kan virke så mye inn på humøret, og spesielt for kvinner som nærmer seg menopause, det burde vært gjort.  

Anonymkode: bbc85...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man ikke trenger å føle at man er til bry eller opptar andre sin plass. Man slipper å høre på misunnelige ytringer fra andre med psykiske lidelser.

 

Anonymkode: 530aa...05b

 

Jeg tror kanskje at følelsen av å være til bry og oppta andres plass også ville være til stede hos en privat terapeut, for han eller hun har jo også andre pasienter enn deg. Den følelsen er noe du må jobbe med selv og terapeutisk. Ikke løses ved god økonomi. Jeg går privat med offentlig driftstøtte og jeg føler at jeg er til bry og opptar plass, men jeg vet at terapeuten min står selv ansvarlig for sine prioriteringer når han f.eks. gir meg ekstra timer. Han anser behovet og vurderer hva han selv har kapasitet til.

Misunnelige ytringer har jeg aldri opplevd å høre på et venterom. Eneste er vel når en medpasient jeg fikk nær kontakt med på Facebook så at jeg fikk flere akutt- og ekstratimer enn henne, men det tenker jeg kommer an på behov og hun burde vel være glad for at behovet ikke var til stede. Misunnelse ser jeg mest oppstår her på DOL og det tenker jeg er en uting. Man kan unne andre hjelpen selv om man ønsker seg den samme selv, som jeg skrev mer utdypende om i et annet innlegg om i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg tror kanskje at følelsen av å være til bry og oppta andres plass også ville være til stede hos en privat terapeut, for han eller hun har jo også andre pasienter enn deg. Den følelsen er noe du må jobbe med selv og terapeutisk. Ikke løses ved god økonomi. Jeg går privat med offentlig driftstøtte og jeg føler at jeg er til bry og opptar plass, men jeg vet at terapeuten min står selv ansvarlig for sine prioriteringer når han f.eks. gir meg ekstra timer. Han anser behovet og vurderer hva han selv har kapasitet til.

Misunnelige ytringer har jeg aldri opplevd å høre på et venterom. Eneste er vel når en medpasient jeg fikk nær kontakt med på Facebook så at jeg fikk flere akutt- og ekstratimer enn henne, men det tenker jeg kommer an på behov og hun burde vel være glad for at behovet ikke var til stede. Misunnelse ser jeg mest oppstår her på DOL og det tenker jeg er en uting. Man kan unne andre hjelpen selv om man ønsker seg den samme selv, som jeg skrev mer utdypende om i et annet innlegg om i går.

Jeg har ikke snakket om noen på venterommet, heller folk på DOL. Og med privat mener jeg de uten driftsstøtte. 

Anonymkode: 530aa...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:


Da skulle jeg ha betalt behandling hos en privat terapeut. Tenk å selv kunne bestemme hvem man kan gå til. At man ikke trenger å føle at man er til bry eller opptar andre sin plass. Man slipper å høre på misunnelige ytringer fra andre med psykiske lidelser. Man slipper å tigge om ny vurdering når henvisningen blir avslått . Man trenger ikke gå dårlig i mange måneder uten å få hjelp. Og man kan avslutte og finne en annen hvis det terapien ikke fungerer. For en drøm !!!! 
 

Anonymkode: 530aa...05b

Tror ikke du skal tenke så mye på dette med å oppta plass for andre, så lenge du er syk noe jeg regner med du er så har du like mye rett til å få hjelp som de andre. Når man ikke klarer å fungere i hverdagen eller klarer å ta vare på seg selv da er man jo absolutt syk nok ☺

Anonymkode: e8d81...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To råd til TS:

1. Slutt  tenke på dette å oppta plass. Det er spesialistene sin oppgave og ansvar å prioritere. Dette gjelde både private og offentlige.

2. Slutt å bry deg om de misunnelige. Vær heller svært glad at du ikke selv har falt ned på dette usle nivå som de misunnelige er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

To råd til TS:

1. Slutt  tenke på dette å oppta plass. Det er spesialistene sin oppgave og ansvar å prioritere. Dette gjelde både private og offentlige.

2. Slutt å bry deg om de misunnelige. Vær heller svært glad at du ikke selv har falt ned på dette usle nivå som de misunnelige er på.

Det er nok sant. Vet ikke hvorfor det plager meg slik. Alle ønsker vel å bli tatt på alvor når man har en lidelse. Selv om andre lider mer. 

Anonymkode: 530aa...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...