Gå til innhold

Lamictal og primidon erfaring


Angie

Anbefalte innlegg

Hei! Bruker lamictal pga bipolar 2 og skal begynne med primidon pga essensiell tremor.

Etter å ha lest bivirkninger av primidon er jeg usikker om jeg skal begynne med den. Har fått resept fra nevrologen og bruker også pranolol.

Det jeg lurer på: er det noen har som har erfaring med bruk av lamictal og primidon, evtl også sammen med pranolol?

Ikke aktuelt å slutte med lamictal siden jeg prøvde mange forskjellige medisiner og den som jeg får best effekten av er lamictal. 
Brukte også for en kort periode Sobril 10mgx1 med svært god effekt på angst og skjelving, men psykiater sier at det ikke skal brukes fast pga risiko for avhengighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Angie skrev:

Visste ikke at barbiturater var vanedannende :(

 

Alle barbiturater brukt for angst og søvn ble avregistrert da de langt mindre farlige benzodiazepiner kom på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Alle barbiturater brukt for angst og søvn ble avregistrert da de langt mindre farlige benzodiazepiner kom på markedet.

Benyttes det for annen indikasjon enn epilepsi i dag? Spørsmål fra en uvitende. Selv er jeg glad jeg har sluppet unna barbiturater med min epilepsimedisinering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Benyttes det for annen indikasjon enn epilepsi i dag?

Ikke utenfor sykehus nei. I sykehus brukes det en del som narkosemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...