Gå til innhold

Har jeg fortsatt residual schizofreni?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt psykose (diagnostisert siden 2003-2004. Jeg hadde psykose før det også. Men etter jeg begynte på zylprexa har jeg vært stabil mtp ren psykose.

Jeg har nå en tvangstankestemme som jeg krangler med, men jeg vet denne er min egen dritt hjerne som plager meg. Da jeg var psykotisk trodde jeg den var implantert av onde makter.

Men jeg har fortsatt masse selvhenføring, og magisk tenkning. Det værste for meg er 1 å se folk i øynene, jeg liker ikke blikkontakt annet enn med mine foreldre.  Det andre som er ille er katastrofetenkning. Jeg har forferdelige katastrofescenarioer som bygger seg opp, og magisk tenkning rundt dette. Er dette nok til å si att jeg har residual schizofreni? Eller er da schizofrenidiagnosen som er primærdiagnose nå borte?

 

Jeg er ikke lykkelig på noen som helst måte. Jeg blir av og til depressiv og får lyst til å "skru av" dvs ta livet mitt fordi jeg er så lei dette konstante tankekjøret.

 

Jeg føler meg dømt til ett marginalt liv, med lite lykke, og ett liv som jeg er i psykisk sykdom sin vold.

 

Jeg har nettopp blitt utskrevet fra DPS fordi jeg er ikke psykotisk eller suicidal. Men bare har "katastrofetenkning". Men dette gjør meg så lei og oppgitt. Hvordan bli kvitt dette?

Anonymkode: 35c10...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt psykose (diagnostisert siden 2003-2004. Jeg hadde psykose før det også. Men etter jeg begynte på zylprexa har jeg vært stabil mtp ren psykose.

Jeg har nå en tvangstankestemme som jeg krangler med, men jeg vet denne er min egen dritt hjerne som plager meg. Da jeg var psykotisk trodde jeg den var implantert av onde makter.

Men jeg har fortsatt masse selvhenføring, og magisk tenkning. Det værste for meg er 1 å se folk i øynene, jeg liker ikke blikkontakt annet enn med mine foreldre.  Det andre som er ille er katastrofetenkning. Jeg har forferdelige katastrofescenarioer som bygger seg opp, og magisk tenkning rundt dette. Er dette nok til å si att jeg har residual schizofreni? Eller er da schizofrenidiagnosen som er primærdiagnose nå borte?

 

Jeg er ikke lykkelig på noen som helst måte. Jeg blir av og til depressiv og får lyst til å "skru av" dvs ta livet mitt fordi jeg er så lei dette konstante tankekjøret.

 

Jeg føler meg dømt til ett marginalt liv, med lite lykke, og ett liv som jeg er i psykisk sykdom sin vold.

 

Jeg har nettopp blitt utskrevet fra DPS fordi jeg er ikke psykotisk eller suicidal. Men bare har "katastrofetenkning". Men dette gjør meg så lei og oppgitt. Hvordan bli kvitt dette?

Anonymkode: 35c10...934

Så du har ikke vært psykotisk siden 2003? Drev du med rus eller mye alkohol på den tiden du ble psykotisk?

Høres litt rart ut å opprettholde en så alvorlig diagnose om en ikke har symptomene.

Anonymkode: 97ba9...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke vært psykotisk siden 2003? Drev du med rus eller mye alkohol på den tiden du ble psykotisk?

Høres litt rart ut å opprettholde en så alvorlig diagnose om en ikke har symptomene.

Anonymkode: 97ba9...ff2

Nei men jeg har gått på AP siden også da. Så det burde jeg kanskje tatt med. Nei, jeg drev ikke med rus....

Anonymkode: 35c10...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, jeg har forsøkt bytte AP og da ble jeg dårligere begge gangene. teller selvhenføring og magisk tenkning som rest symptomer. Kanskje @kupton kunne svare på dette?

Anonymkode: 35c10...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magisk tenkning er det det samme som tvangstanker? Ala "Hvis jeg bare går på strekene i fotgjengerfelt så vil dagen min bli bra, hvis jeg bommer blir dagen dårlig"?

Anonymkode: 5f053...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magisk tenkning er det det samme som tvangstanker? Ala "Hvis jeg bare går på strekene i fotgjengerfelt så vil dagen min bli bra, hvis jeg bommer blir dagen dårlig"?

Anonymkode: 5f053...3dc

Det kan være det, men det er også vanlig i psykose.

Anonymkode: 35c10...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...