Gå til innhold

Kupton, Abilify


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dissosiasjon og psykiateren min har anbefalt meg å ta Abilify mot dette. Han sa også at jeg evt. kunne prøve Risperdal eller Zyprexa, men vil først at jeg tester Abilify. Jeg bruker Lamotrigin og Quetiapin også. Hva tenker du om dette Kupton? Bare for å ha sagt det så har psykiateren min lang erfaring med bl. a medisinering og jeg stoler så absolutt på ham, men av ren nysgjerrighet så ønsker jeg innspill på dette.

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med dissosiasjon og psykiateren min har anbefalt meg å ta Abilify mot dette. Han sa også at jeg evt. kunne prøve Risperdal eller Zyprexa, men vil først at jeg tester Abilify. Jeg bruker Lamotrigin og Quetiapin også. Hva tenker du om dette Kupton? Bare for å ha sagt det så har psykiateren min lang erfaring med bl. a medisinering og jeg stoler så absolutt på ham, men av ren nysgjerrighet så ønsker jeg innspill på dette.

Anonymkode: 93379...b1b

Spørsmålet mitt var muligens litt uklart? Jeg lurer på om det er vanlig å prøve antipsykotika ved dissosiasjon og evt hvilken type hvisker best? Har du noen erfaringer med dette?

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent er det ikke vist på gruppenivå at antipsykotika påvirker dissosiasjon. Men slik er det ved mange sykdommer/tilstander at det ikke er vist noe på gruppenivå, men tross det kan enkelte personer bli hjulpet av enkelte medisiner. Om det hjelper deg, vet en ikke før en har prøvd. Uansett er det ikke noe å tape på å prøve. Intet galt kan skje.

Min erfaring med Abilify, er at den har minst bivirkninger, men også minst virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kupton skrev:

Meg bekjent er det ikke vist på gruppenivå at antipsykotika påvirker dissosiasjon. Men slik er det ved mange sykdommer/tilstander at det ikke er vist noe på gruppenivå, men tross det kan enkelte personer bli hjulpet av enkelte medisiner. Om det hjelper deg, vet en ikke før en har prøvd. Uansett er det ikke noe å tape på å prøve. Intet galt kan skje.

Min erfaring med Abilify, er at den har minst bivirkninger, men også minst virkning.

Takk for din tilbakemelding Kupton.  Siden jeg aldri har brukt medikamenter for psyken tidligere så har jeg en del spørsmål rundt dette. Jeg har  også tendens til å bli grensepsykotisk og oppleve minipsykoser og har litt vanskelig for å skille mellom det og dissosiasjon. På hvilken måte kan jeg vite hva som er hva? Kanskje det er derfor psykiateren min tenker at antipsykotika kan hjelpe og at han rett og slett er usikker på hva som er hva uten å fortelle meg det. Forstår jeg det riktig at Abilify er en mild type antipsykotika  hvis det kan benevnes på den måten?

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte kan jeg vite hva som er hva?  Forstår jeg det riktig at Abilify er en mild type antipsykotika  hvis det kan benevnes på den måten?

Jeg tror ingen sikkert kan vite hva som er det ene eller det andre. Ja, du kan se slik på Abilify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Marye skrev:

Abilify er mild ja, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt innlagt med psykose på abilify gjennom 7 år 

Det der hørtes ille ut. Kan du si sikkert at det er pga Abilify at du har blitt innlagt med psykose eller er det grunnlidelsen din som har vært årsaken?

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der hørtes ille ut. Kan du si sikkert at det er pga Abilify at du har blitt innlagt med psykose eller er det grunnlidelsen din som har vært årsaken?

Anonymkode: 93379...b1b

Abilify hjelper ikke på lidelsen mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kupton skrev:

Jeg tror ingen sikkert kan vite hva som er det ene eller det andre. Ja, du kan se slik på Abilify.

Takk, det er visstnok to tilstander som har lignende symptomer forstår jeg. Uansett sitter jeg igjen med tvil om hva som er det riktige å gjøre for min del med tanke på å prøve Abilify. Etter hvert gjør jeg det nok i ren nysgjerrighet.

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marye skrev:

Abilify hjelper ikke på lidelsen mener jeg

Har du prøvd ut noen andre typer antipsykotika?

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marye skrev:

Ja så og si alle

Hvilken vil du si er best? Jeg er klar over at det er individuelt, men det er fint å høre hva andre mener om de.

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken vil du si er best? Jeg er klar over at det er individuelt, men det er fint å høre hva andre mener om de.

Anonymkode: 93379...b1b

Leponex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marye skrev:

Leponex 

Takk for at du deler det med meg. Jeg skal snakke med psykiateren min og foreslå den.

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal snakke med psykiateren min og foreslå den (Leponex).

Leponex er en meget spesiall medisin som kun brukes ved schizofreni der minst to andre medisiner ikke har gitt tilstrekkelig effekt. Den er helt uaktuell å gi til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kupton skrev:

Leponex er en meget spesiall medisin som kun brukes ved schizofreni der minst to andre medisiner ikke har gitt tilstrekkelig effekt. Den er helt uaktuell å gi til andre.

Takk, det visste jeg ikke. Da får jeg nok ikke den av psykiateren min. Jeg hører med psykiateren hvilken annen jeg kan prøve bortsett fra Abilify og Leponex.

Anonymkode: 93379...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...