Gå til innhold

Grunn til bekymring ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på alkohol hele tiden. Gleder meg hver dag til jeg kommer hjem slik at jeg kan drikke. 

Når jeg våkner så tenker jeg på alkohol og hvordan jeg skal skaffe det. 

Alle tankene mine går til alkohol. Alt jeg tenker på er alkohol. Det er såååå godt å drikke, elsker rusen og føler at jeg ikke klarer å leve uten den. Livet føles svært meningsløst uten den rusen. Har alltid lyst på alkohol og vet alltid når polet åpner. Kjøper på forskjellige vinmonopoler for at ingen skal få mistanke. Drikker for å bli glad og drikker for å klare å sove bedre. Drikker for å føle og drikker for å døyve smertene mine, men for det meste så føler jeg ingenting så da drikker jeg for at jeg skal kjenne på følelsene mine. Jeg klarer å stoppe og drikke er ikke fysisk avhengig, men da blir jeg svært nedstemt. Skikkelig tom. Synes dere at det er grunn til bekymring eller kan jeg fortsette å leve slik ? 

Jeg drikker ikke svært mye bare nok til at jeg ikke kjenner på fysisk smerte hvis jeg klyper meg hardt i armen. Hva tenker dere ? Burde jeg kutte ut alkoholen ? 

Anonymkode: e385f...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg tenker nå du er forbi punktet at det bare er grunn til bekymring. Selv om du ikke opplever fysiske abstinenser så er du psykisk avhengig og det å bli nedstemt når du ikke drikker er psykisk abstinens. Det er den psykiske avhengigheten som er verst å bli kvitt på sikt. Selv om fysiske abstinenser er svært ubehagelig der og da og til og med kan være farlig og livstruende. 

På sikt vil du nok få fysiske abstinenser og også fysiske plager som følge av alkoholbruken. Leveren din er nok ikke fornøyd hvis dette har pågått over tid. 

Dessuten. At du føler du har kontroll nå vil ikke si at dette ikke vil eskalere. Derfor bør du slutte eller i det minste kutte kraftig ned. Jeg har ikke klart å slutte helt. Drikker ca en gang i uken, men da som oftest bare 4 øl. Av og til mer, men prøver å unngå det. Mitt foretrukne rusmiddel har jeg derimot sluttet med. 

Husk at første steg til å kunne gjøre noe med et rusmisbruk er å erkjenne at en har det. Og der er du jo på god vei siden du skriver denne tråden. :)

Det som er viktig når du skal kutte ut/ned på alkoholen det er at du finner noe som kan fylle tomrommet. Noen begynner å trene, noen gjør håndarbeid. Bare det er noe som tar tid og fokus fra at du vil drikke. 

Hvis du ikke klarer å slutte på egen hånd så er det hjelp å få. Enten ved å oppsøke selvhjelpsgrupper som AA eller dra til fastlegen for behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle tankene mine går til alkohol. Alt jeg tenker på er alkohol. Det er såååå godt å drikke, elsker rusen og føler at jeg ikke klarer å leve uten den. Livet føles svært meningsløst uten den rusen.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er grunn til bekymring eller kan jeg fortsette å leve slik ? 

Hva tror du selv? Hvis et familiemedlem eller venn sa det du har skrevet ovenfor, til deg - hvilket råd ville du gitt? Hvis den beskrivelsen er sann, er jo svaret helt opplagt. Hvis du skal ha håp om å kutte ut på egen hånd, uten hjelp, må det skje fort som f. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholbruket ditt gir grunn til bekymring, ja. Du skal f.eks drikke rimelig mye for å ikke kjenne at du klyper deg selv i armen. Da har du vel drukket deg helt sanseløs som det heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg kutte ut alkoholen ? 

Anonymkode: e385f...2d1

Ja, men ser du ikke egentlig det selv og? 🙂 

Anonymkode: 35eed...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på alkohol hele tiden. Gleder meg hver dag til jeg kommer hjem slik at jeg kan drikke. 

Når jeg våkner så tenker jeg på alkohol og hvordan jeg skal skaffe det. 

Alle tankene mine går til alkohol. Alt jeg tenker på er alkohol. Det er såååå godt å drikke, elsker rusen og føler at jeg ikke klarer å leve uten den. Livet føles svært meningsløst uten den rusen. Har alltid lyst på alkohol og vet alltid når polet åpner. Kjøper på forskjellige vinmonopoler for at ingen skal få mistanke. Drikker for å bli glad og drikker for å klare å sove bedre. Drikker for å føle og drikker for å døyve smertene mine, men for det meste så føler jeg ingenting så da drikker jeg for at jeg skal kjenne på følelsene mine. Jeg klarer å stoppe og drikke er ikke fysisk avhengig, men da blir jeg svært nedstemt. Skikkelig tom. Synes dere at det er grunn til bekymring eller kan jeg fortsette å leve slik ? 

Jeg drikker ikke svært mye bare nok til at jeg ikke kjenner på fysisk smerte hvis jeg klyper meg hardt i armen. Hva tenker dere ? Burde jeg kutte ut alkoholen ? 

Anonymkode: e385f...2d1

Alt det du skriver her er vel helt typiske tegn på at du er en alkoholiker, i alle fall er du på full fart mot å bli en. At du ikke er fysisk avhengig er en løgn du luller deg inn i - du sier jo selv at alkohol er alt du tenker på, at du bli svært nedstemt om du ikke drikker og at du "bare" drikker nok til at du ikke kjenner fysisk smerte... Du er laaaangt forbi et normalt forhold til alkohol. Søk hjelp før det går så langt at du ikke klarer å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på alkohol hele tiden. Gleder meg hver dag til jeg kommer hjem slik at jeg kan drikke. 

Når jeg våkner så tenker jeg på alkohol og hvordan jeg skal skaffe det. 

Alle tankene mine går til alkohol. Alt jeg tenker på er alkohol. Det er såååå godt å drikke, elsker rusen og føler at jeg ikke klarer å leve uten den. Livet føles svært meningsløst uten den rusen. Har alltid lyst på alkohol og vet alltid når polet åpner. Kjøper på forskjellige vinmonopoler for at ingen skal få mistanke. Drikker for å bli glad og drikker for å klare å sove bedre. Drikker for å føle og drikker for å døyve smertene mine, men for det meste så føler jeg ingenting så da drikker jeg for at jeg skal kjenne på følelsene mine. Jeg klarer å stoppe og drikke er ikke fysisk avhengig, men da blir jeg svært nedstemt. Skikkelig tom. Synes dere at det er grunn til bekymring eller kan jeg fortsette å leve slik ? 

Jeg drikker ikke svært mye bare nok til at jeg ikke kjenner på fysisk smerte hvis jeg klyper meg hardt i armen. Hva tenker dere ? Burde jeg kutte ut alkoholen ? 

Anonymkode: e385f...2d1

Du burde kutte ut alkoholen, men det høres ut som det er en underliggende årsak til alkohol " misbruket" anbefaler deg å ta tak i dette. Anbefaler å gå til legen, og få en henvisning videre. Jo lenger du venter jo vanskeligere kan det bli...

Anonymkode: 99d64...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hær. Jeg har tatt deres ord til meg. Har ikke rørt noe drikke siden Mandag selv om jeg fortsatt tenker veldig mye på det. Takk folkens. Nå har jeg innsett at det ikke er bra for meg å holde på slik. 

Anonymkode: e385f...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts hær. Jeg har tatt deres ord til meg. Har ikke rørt noe drikke siden Mandag selv om jeg fortsatt tenker veldig mye på det. Takk folkens. Nå har jeg innsett at det ikke er bra for meg å holde på slik. 

Anonymkode: e385f...2d1

Så bra :)

Anonymkode: 99d64...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts hær. Jeg har tatt deres ord til meg. Har ikke rørt noe drikke siden Mandag selv om jeg fortsatt tenker veldig mye på det. Takk folkens. Nå har jeg innsett at det ikke er bra for meg å holde på slik. 

Anonymkode: e385f...2d1

Bra, men alle dager er ikke like lette som nå, skaff deg hjelp før det er for sent 🙂 

Anonymkode: 35eed...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...