Gå til innhold

Skrive det ned


RamonaK

Anbefalte innlegg

Prøver å gjøre dette ordentlig for en gang skyld. Skal til legen på fredag ang bipolar 1 , siden har så problemer med å forklare meg har jeg skrivet alt ned. Men det ble jo kjempe langt. Noen tips hva som er viktig å få med?. (Har ingen medisinsk historie her, og får ikke tak i journalene fra utlandet) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, RamonaK skrev:

Prøver å gjøre dette ordentlig for en gang skyld. Skal til legen på fredag ang bipolar 1 , siden har så problemer med å forklare meg har jeg skrivet alt ned. Men det ble jo kjempe langt. Noen tips hva som er viktig å få med?. (Har ingen medisinsk historie her, og får ikke tak i journalene fra utlandet) 

Hva er kjempelangt? 

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er kjempelangt? 

Anonymkode: f03ee...05c

Dersom du ikke har noen journaler eller noe er det veldig forståelig at det blir langt :) Sørg bare for å dele opp teksten med kanskje noen små overskrifter: Historie, det aktuelle nå, osv

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke har noen journaler eller noe er det veldig forståelig at det blir langt :) Sørg bare for å dele opp teksten med kanskje noen små overskrifter: Historie, det aktuelle nå, osv

Anonymkode: f03ee...05c

Ja det hørtes lurt ut. Jeg skal prøve det. Da blir det litt mer oversiktlig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det jeg husker fra forrige innlegg:
"Jeg søker hjelp hos deg som fastlege fordi jeg har bipolar lidelse type 1. Jeg har vært innlagt flere ganger med mani. Nå er jeg umedisinert og uten kontakt med psykiatrien. Jeg er redd for å bli syk igjen og trenger hjelp. Helst vil jeg bli henvist til en psykiater, men om dette tar tid, ønsker jeg at du konfererer med en psykiater, helst den som behandlet meg sist, og at jeg får starte opp med stemningsstabiliserende medisiner så raskt som mulig."

Lengre trenger det ikke være. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Det jeg skrev, 

Ja jeg skjønner det, men jeg lurer på hva du regner som langt :) 

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kupton skrev:

Basert på det jeg husker fra forrige innlegg:
"Jeg søker hjelp hos deg som fastlege fordi jeg har bipolar lidelse type 1. Jeg har vært innlagt flere ganger med mani. Nå er jeg umedisinert og uten kontakt med psykiatrien. Jeg er redd for å bli syk igjen og trenger hjelp. Helst vil jeg bli henvist til en psykiater, men om dette tar tid, ønsker jeg at du konfererer med en psykiater, helst den som behandlet meg sist, og at jeg får starte opp med stemningsstabiliserende medisiner så raskt som mulig."

Lengre trenger det ikke være. Lykke til :-)

Ok, jeg skal gjøre det :) takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner det, men jeg lurer på hva du regner som langt :) 

Anonymkode: f03ee...05c

Åja, sånn 3 sider. Men tenker jeg skriver det kupton sa også kan det andre Være en slags back UP hvis det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, RamonaK skrev:

Åja, sånn 3 sider. Men tenker jeg skriver det kupton sa også kan det andre Være en slags back UP hvis det trengs. 

3 sider er ikke spesielt langt, det går helt fint 🙂 

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 sider er ikke spesielt langt, det går helt fint 🙂 

Anonymkode: f03ee...05c

Ok , det er godt å vite:) takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 sider er ikke spesielt langt, det går helt fint 🙂 

Anonymkode: f03ee...05c

Selv synes jeg at når jeg skal levere fra meg noe til en lege e.l., bør det ikke være lengre enn på maksimalt en A4-side, men helst kortere. Jo kortere, jo bedre. Det skal tross alt være overkommelig å lese for mottakeren innen rimelig tid. Dersom utfyllende opplysninger skulle trenges, kan disse gis underveis i timen ved direkte spørsmål. Dette er i hvert fall hva jeg selv retter meg etter når jeg leverer fra meg noe skriftlig materiale. Ofte er ikke alle bakgrunnsdetaljer nødvendigvis så viktige, men mer situasjonen her og nå. Bakgrunnen tenker jeg at du, @RamonaK, kan ta med psykiateren når du kommer til hos denne. Det viktigste nå er å skaffe videre hjelp.

Ønsker deg for øvrig masse lykke til i morgen, RamonaK! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Selv synes jeg at når jeg skal levere fra meg noe til en lege e.l., bør det ikke være lengre enn på maksimalt en A4-side, men helst kortere. Jo kortere, jo bedre. Det skal tross alt være overkommelig å lese for mottakeren innen rimelig tid. Dersom utfyllende opplysninger skulle trenges, kan disse gis underveis i timen ved direkte spørsmål. Dette er i hvert fall hva jeg selv retter meg etter når jeg leverer fra meg noe skriftlig materiale. Ofte er ikke alle bakgrunnsdetaljer nødvendigvis så viktige, men mer situasjonen her og nå. Bakgrunnen tenker jeg at du, @RamonaK, kan ta med psykiateren når du kommer til hos denne. Det viktigste nå er å skaffe videre hjelp.

Ønsker deg for øvrig masse lykke til i morgen, RamonaK! :)

Situasjonen er noe helt annet når det ikke finnes sykehistorie fra tidligere . Da er det flott at hun skriver ned og kan levere det

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Situasjonen er noe helt annet når det ikke finnes sykehistorie fra tidligere . Da er det flott at hun skriver ned og kan levere det

Anonymkode: f03ee...05c

Jo, kanskje til senere bruk, men ikke til denne konkrete forespørselen om hjelp. Da er det ikke nødvendig med så mye bakgrunnsinformasjon. Slik jeg ser det, kan viktig og avgjørende informasjon gis når det skulle vise seg å bli nødvendig i hvert enkelt tilfelle. Antakeligvis vil fastlegen hennes glemme det meste av hva han har lest uansett til neste gang - hun er bare én av 1.200-1.500 pasienter. I blant tror jeg vi pasienter overvurderer hvor stor plass vi tar i våre behandlere eller legers bevissthet. Det tror jeg @Kupton ganske sikkert kan bekrefte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Selv synes jeg at når jeg skal levere fra meg noe til en lege e.l., bør det ikke være lengre enn på maksimalt en A4-side, men helst kortere. Jo kortere, jo bedre. Det skal tross alt være overkommelig å lese for mottakeren innen rimelig tid. Dersom utfyllende opplysninger skulle trenges, kan disse gis underveis i timen ved direkte spørsmål. Dette er i hvert fall hva jeg selv retter meg etter når jeg leverer fra meg noe skriftlig materiale. Ofte er ikke alle bakgrunnsdetaljer nødvendigvis så viktige, men mer situasjonen her og nå. Bakgrunnen tenker jeg at du, @RamonaK, kan ta med psykiateren når du kommer til hos denne. Det viktigste nå er å skaffe videre hjelp.

Ønsker deg for øvrig masse lykke til i morgen, RamonaK! :)

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Situasjonen er noe helt annet når det ikke finnes sykehistorie fra tidligere . Da er det flott at hun skriver ned og kan levere det

Anonymkode: f03ee...05c

Jeg endte opp med å gjøre begge deler. Jeg skrev det kupton sa, pluss jeg har de tre sidene jeg skrev. Så gir jeg den korte først også er den lengre back UP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Selv synes jeg at når jeg skal levere fra meg noe til en lege e.l., bør det ikke være lengre enn på maksimalt en A4-side, men helst kortere. Jo kortere, jo bedre. Det skal tross alt være overkommelig å lese for mottakeren innen rimelig tid. Dersom utfyllende opplysninger skulle trenges, kan disse gis underveis i timen ved direkte spørsmål. Dette er i hvert fall hva jeg selv retter meg etter når jeg leverer fra meg noe skriftlig materiale. Ofte er ikke alle bakgrunnsdetaljer nødvendigvis så viktige, men mer situasjonen her og nå. Bakgrunnen tenker jeg at du, @RamonaK, kan ta med psykiateren når du kommer til hos denne. Det viktigste nå er å skaffe videre hjelp.

Ønsker deg for øvrig masse lykke til i morgen, RamonaK! :)

Og tusen takk... fingre og tær kryssa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jo, kanskje til senere bruk, men ikke til denne konkrete forespørselen om hjelp. Da er det ikke nødvendig med så mye bakgrunnsinformasjon. Slik jeg ser det, kan viktig og avgjørende informasjon gis når det skulle vise seg å bli nødvendig i hvert enkelt tilfelle. Antakeligvis vil fastlegen hennes glemme det meste av hva han har lest uansett til neste gang - hun er bare én av 1.200-1.500 pasienter. I blant tror jeg vi pasienter overvurderer hvor stor plass vi tar i våre behandlere eller legers bevissthet. Det tror jeg @Kupton ganske sikkert kan bekrefte.

 

Det er leger som ville satt pris på informasjonen hun kommer med i en såpass sammensatt sak, det kan jeg love

Anonymkode: f03ee...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...