Gå til innhold

Asperger slåing, klyping,biting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at aspergere slår, sparker, spytter og biter? Broren min har denne diagnosen og han forvandles til et monster noen ganger. Virker som han ikke vet selv en gang hva han gjør.

Anonymkode: 8f620...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at aspergere slår, sparker, spytter og biter? Broren min har denne diagnosen og han forvandles til et monster noen ganger. Virker som han ikke vet selv en gang hva han gjør.

Anonymkode: 8f620...74c

Da min sønn vokste opp gikk han til angrep på oss, slo og sparket. Og når vi gikk ute klep han alltid i armen min, psykiateren sa utageringen hang sammen med asperger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at aspergere slår, sparker, spytter og biter? Broren min har denne diagnosen og han forvandles til et monster noen ganger. Virker som han ikke vet selv en gang hva han gjør.

Anonymkode: 8f620...74c

Det er ikke uvanlig med problemer med å regulere følelser ved autisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er ikke uvanlig med problemer med å regulere følelser ved autisme. 

og jeg synes nevrotypikere ikke klarer å regulerere følelsene sine! De takler da ikke ærligheten til oss med asperger, men dere liker selvfølgelig å legge skylden på diagnosen vår, i stedet for å kasnkej ta innover dere at vi er de som ikke pynter på sannheten. 

Anonymkode: 08ebd...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

og jeg synes nevrotypikere ikke klarer å regulerere følelsene sine! De takler da ikke ærligheten til oss med asperger, men dere liker selvfølgelig å legge skylden på diagnosen vår, i stedet for å kasnkej ta innover dere at vi er de som ikke pynter på sannheten. 

Anonymkode: 08ebd...2cd

Når broren min blir sint bare bruser han ut med aggressjonsutbruddet sitt. Han virker ikke å klare å regulere følelsene sine ihvertfall. En uten asperger ville kanskje snakket om hva som var galt og løst det gjennom snakk. Ikke gå til angrep på oss rundt ham.

Anonymkode: 8f620...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når broren min blir sint bare bruser han ut med aggressjonsutbruddet sitt. Han virker ikke å klare å regulere følelsene sine ihvertfall. En uten asperger ville kanskje snakket om hva som var galt og løst det gjennom snakk. Ikke gå til angrep på oss rundt ham.

Anonymkode: 8f620...74c

Kjenner jo flere uten asperger som går til angrep. 
Har selv asperger og var ikke slik før når jeg ble sint, men har hele livet blitt "tiet ned" og alltid skal andre ha rett fordi de ikke har en diagnsoe. Har begynt å bli mer sint siste årene, fordi jeg er lei av å alltid bli møtt med moralpreken dersom jeg sier noe. alltd skal jeg bøye meg for nevrotypikers meninger. Så viste det seg at jeg hadde rett, men det er jo nevrotypikern som vil påta seg æren for det.
Dessuten er det ikke nødvendgivis aggressivitet, men brutal ærlighet.

Anonymkode: 08ebd...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og jeg synes nevrotypikere ikke klarer å regulerere følelsene sine! De takler da ikke ærligheten til oss med asperger, men dere liker selvfølgelig å legge skylden på diagnosen vår, i stedet for å kasnkej ta innover dere at vi er de som ikke pynter på sannheten. 

Anonymkode: 08ebd...2cd

Å du mener sånn som nevrotypikere blir når aspergere får oppheng på ting som at man ikke kan ha krav på hjelp i spesialisthelsetjenesten hvis man er i jobb, har familie, kjæreste og venner? 

Da har du i så fall rett, for når slikt kommer fram her gang på gang så ER det litt vanskelig å ikke bli irritert.

(Regner med at det er deg)

Anonymkode: 9829d...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer med Asperger syndrom er ulike de også. Man kan derfor ikke si at "folk med Asperger er voldelig". _Noen_ med AS er voldelig, akkurat som at noen uten AS er voldelig. Hvis man sammenlignet hvor mange prosent av de med AS som er voldelig og hvor mange prosent av de uten AS som er voldelig så tror jeg ikke nødvendigvis at resultatet hadde vist at mennesker med AS har større tilbøyelighet til å være voldelig. 

Jeg er ikke voldelig selv, men jeg har problemer med å regulere følelser. Min behandler sa i dag at personer med AS har 50% større sjans for å utvikle en personlighetsforstyrrelse, noe som gir mening for min del i hvert fall. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Personer med Asperger syndrom er ulike de også. Man kan derfor ikke at at "folk med Asperger er voldelig". _Noen_ med AS er voldelig, akkurat som at noen uten AS er voldelig. Hvis man sammenlignet hvor mange prosent av de med AS som er voldelig og hvor mange prosent av de uten AS som er voldelig så tror jeg ikke nødvendigvis at resultatet hadde vist at mennesker med AS har større tilbøyelighet til å være voldelig. 

Jeg er ikke voldelig selv, men jeg har problemer med å regulere følelser. Min behandler sa i dag at personer med AS har 50% større sjans for å utvikle en personlighetsforstyrrelse, noe som gir mening for min del i hvert fall. 

Har du AS?

Anonymkode: 9829d...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja. 

Jeg må bare si at det er noen som jammen er utrolig uheldige og får mye her i livet! Jeg har fått med meg at det strides om du har bp2 eller eupf, kanskje begge deler, og at du har slitt med rus og selvskading. Jeg får helt vondt i meg!

Håper du får masse bra hjelp og at livet ditt blir bedre etterhvert!

Anonymkode: 9829d...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare si at det er noen som jammen er utrolig uheldige og får mye her i livet! Jeg har fått med meg at det strides om du har bp2 eller eupf, kanskje begge deler, og at du har slitt med rus og selvskading. Jeg får helt vondt i meg!

Håper du får masse bra hjelp og at livet ditt blir bedre etterhvert!

Anonymkode: 9829d...38c

Tusen takk. Det har vært mye ja og fikk i dag vite at jeg nok blir å få diagnosen PTSD også. Så...

Men ja. Jeg får hjelp og er glad for det. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og jeg synes nevrotypikere ikke klarer å regulerere følelsene sine! De takler da ikke ærligheten til oss med asperger, men dere liker selvfølgelig å legge skylden på diagnosen vår, i stedet for å kasnkej ta innover dere at vi er de som ikke pynter på sannheten. 

Anonymkode: 08ebd...2cd

Ble du skikkelig sint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og jeg synes nevrotypikere ikke klarer å regulerere følelsene sine! De takler da ikke ærligheten til oss med asperger, men dere liker selvfølgelig å legge skylden på diagnosen vår, i stedet for å kasnkej ta innover dere at vi er de som ikke pynter på sannheten. 

Anonymkode: 08ebd...2cd

Det går an å oppføre seg, uansett diagnose.

Anonymkode: 15b7d...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...