Gå til innhold

Hvor mange ganger har du vært innlagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, RamonaK skrev:

4 ganger tvangsinnlagt... hater sykehus...

Nektet du innleggelse? Hvordan fikk helsevesenet vite om dine suicid planer?

Anonymkode: 276cd...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nektet du innleggelse? Hvordan fikk helsevesenet vite om dine suicid planer?

Anonymkode: 276cd...e4b

Prøvde å hoppe foran en buss, men en tilfeldig forbipasserende klarte å stoppe meg. En gang fikk jeg en skikkelig manisk episode og en venn ringte politiet. En annen gang tok jeg overdose men ble funnet " i tide". Siste gangen var det psykologen , fortsatt litt usikker på hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å telle nøyaktig. Om jeg kun regner med litt lengre innleggelser, blir det mellom 13-16 fra 3-11 måneders varighet. Med kortvarige innleggelser, som jeg ser på som unødvendige innleggelser og bortkasting av mine og psykiatriens ressurser nå sett i ettertid, kommer nok antallet opp i et sted mellom 40 og 60 innleggelser fordi de tjente ingen hensikt. Jeg har vært i psykiatrien i 18 år. Samtlige innleggelser var tvangsinnleggelser unntatt den i 11 måneder og en i 3 måneder. Jeg ble derfor innlagt først når jeg var ganske dårlig og derfor ble det litt lengde på innleggelsene (med unntak av de unødvendige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Jeg sluttet å telle nøyaktig. Om jeg kun regner med litt lengre innleggelser, blir det mellom 13-16 fra 3-11 måneders varighet. Med kortvarige innleggelser, som jeg ser på som unødvendige innleggelser og bortkasting av mine og psykiatriens ressurser nå sett i ettertid, kommer nok antallet opp i et sted mellom 40 og 60 innleggelser fordi de tjente ingen hensikt. Jeg har vært i psykiatrien i 18 år. Samtlige innleggelser var tvangsinnleggelser unntatt den i 11 måneder og en i 3 måneder. Jeg ble derfor innlagt først når jeg var ganske dårlig og derfor ble det litt lengde på innleggelsene (med unntak av de unødvendige).

Hva er diagnosen din Eva Sofie, om ikke det er for frekt å spørre om? ☺️

Anonymkode: 9a1e3...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er diagnosen din Eva Sofie, om ikke det er for frekt å spørre om? ☺️

Anonymkode: 9a1e3...08c

Må nok skuffe deg med å si at den er dissosiativ lidelse, PTSD og tilbakevendende depressiv lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Må nok skuffe deg med å si at den er dissosiativ lidelse, PTSD og tilbakevendende depressiv lidelse.

Hvorfor skulle det skuffe meg? Jeg syntes det var noen heavy diagnoser og forstår at det er vanskelig å ha.

Anonymkode: 9a1e3...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det skuffe meg? Jeg syntes det var noen heavy diagnoser og forstår at det er vanskelig å ha.

Anonymkode: 9a1e3...08c

Fordi du antakelig forventet emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse med et så høyt antall innleggelser. Det skulle man også  tro når man ser på selvskadingen min også, men ifølge psykologen min er selvskading blant pasienter med dissosiativ lidelse mer vanlig enn mange tror. Er uspesifisert dissosiativ lidelse eller tidligere DDNOS. Tidligere hadde jeg DID, men hard innsats i terapi lønner seg i fremgang og bedring også innen diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg sluttet å telle nøyaktig. Om jeg kun regner med litt lengre innleggelser, blir det mellom 13-16 fra 3-11 måneders varighet. Med kortvarige innleggelser, som jeg ser på som unødvendige innleggelser og bortkasting av mine og psykiatriens ressurser nå sett i ettertid, kommer nok antallet opp i et sted mellom 40 og 60 innleggelser fordi de tjente ingen hensikt. Jeg har vært i psykiatrien i 18 år. Samtlige innleggelser var tvangsinnleggelser unntatt den i 11 måneder og en i 3 måneder. Jeg ble derfor innlagt først når jeg var ganske dårlig og derfor ble det litt lengde på innleggelsene (med unntak av de unødvendige).

Wow å ligge innlagt i så mange måneder er jo ganske uvanlig da? Var dette lukket? Hvor syk var du?

Anonymkode: 95054...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow å ligge innlagt i så mange måneder er jo ganske uvanlig da? Var dette lukket? Hvor syk var du?

Anonymkode: 95054...c4e

Den på 11 måneder var frivillig på åpen avdeling og var i 2002/2003, så det er lenge siden. Resten var på tvang. Tvangsinnleggelser skjer vel bare på lukket etter min erfaring. Og hvor syk man er under en tvangsinnleggelse sier seg vel selv - man holdes ikke unødig på tvang i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...