Gå til innhold

Skittentøyvasken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vasker du klærne dine selv ? Ved hjelp av vaskemaskinen selvfølgelig.) Har du alltid gjort dette eller sørget for dette selv?  Synes du resultatet blir best ( helt rent) om du gjør det selv. Når synes du klær faller inn under kategori " skittent"? Er der tung som gjør klesvask vanskelig for deg eller har gjort det tidligere? Såpealergier eller annet? Jeg fikk elveblest på grunn av feil valg av vaskemiddel som ung student. Veldig kjedelig da jeg fryktet det var gulsott og løp til legevakten hvor jeg fikk noe medisin. Jeg hadde lest om flere tilfeller av gulsott i den byen på akkurat den tiden jeg følte meg så dårlig. Men altså elveblest med store kløende blemmer på armer og rødflammet bryst og liksom litt gul i øynene synes jeg selv.

Anonymkode: 466d4...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du klærne dine selv ? Ved hjelp av vaskemaskinen selvfølgelig.) Har du alltid gjort dette eller sørget for dette selv?  Synes du resultatet blir best ( helt rent) om du gjør det selv. Når synes du klær faller inn under kategori " skittent"? Er der tung som gjør klesvask vanskelig for deg eller har gjort det tidligere? Såpealergier eller annet? Jeg fikk elveblest på grunn av feil valg av vaskemiddel som ung student. Veldig kjedelig da jeg fryktet det var gulsott og løp til legevakten hvor jeg fikk noe medisin. Jeg hadde lest om flere tilfeller av gulsott i den byen på akkurat den tiden jeg følte meg så dårlig. Men altså elveblest med store kløende blemmer på armer og rødflammet bryst og liksom litt gul i øynene synes jeg selv.

Anonymkode: 466d4...229

Har vasket tøyet mitt selv siden før jeg flyttet hjemmefra ja. Ingen ting spesielt som gjør det vanskelig eller tungt nei. :) Liker best å ha kontrollen over klesvasken i huset - da jeg ble kjent med gubben vasket han absolutt alt sammen og på 60 grader... Han hadde ikke mye som var HVITT lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er der tung som gjør klesvask vanskelig for deg eller har gjort det tidligere? Såpealergier eller annet? 

Anonymkode: 466d4...229

Ja begynte nylig å få rar følelse i halsen av å lukte på tøyet mitt og føler at lukten er så mye sterkere enn den var før(og en del andre ting), vet ikke helt hva om det er noe slags parfymeallergi eller noe annet, håper det bare er tørr luft som har ført til dette og at det går over for det er irriterende og problematisk, tror jeg skal forsøke vaske uten vaskemiddel bare høy temperatur istedenfor en periode, burde i teorien funke ok og drepe alt av bakterier ihvertfall, flekker blir kanskje værende da uten såpe men har lite flekker uansett, får se hvordan det går :)

Anonymkode: a3ab1...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Vasker du klærne dine selv?

2. Har du alltid gjort dette eller sørget for dette selv?

3. Synes du resultatet blir best ( helt rent) om du gjør det selv.

4. Når synes du klær faller inn under kategori " skittent"?

5. Er der tung som gjør klesvask vanskelig for deg eller har gjort det tidligere? Såpealergier eller annet?

Anonymkode: 466d4...229

1. Ja

2. Vet at mamma vasket for oss lenge hjemme og husker ikke når jeg overtok. Når jeg begynte å kjøpe klær jeg var redd for kanskje? Mamma vasket håndklær/sengeklær også etter at jeg flyttet hjemmefra.

3. Ja. Eneste jeg ikke vasker selv er tøy som krever rens.

4. Dette varierer. Undertøy og sokker vaskes etter en dag bruk om jeg ikke trener, bruker to sett om jeg trener. BH’er brukes tre-fire dager, Bukser brukes en uke, gensere/skjorter et par dager, håndklær et par-tre dager, sengeklær 10-14 dager, oppvaskkluter en uke for å nevne noe. Ytterklær renses om de blir skitne, ellers årlig.

5. Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...