Gå til innhold

Fremtidsmareeitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jeg misforstått eller ubevisst sauser sammen noe jeg hørte en journalist i en stor avis si i et debattprogram på radio.  Noe sånt som at hver enkelt sin mobile enhet eller nettkopling var slik at vår du inne på et forum fikk man kun svar som var tilrettelagt for akkurat deg eller utkalkulerte lureri. Og slik skulle det være mente hun. Det var helt rett og riktig.

Hørtes veldig rart ut.

Har andre hørt om noe liknende?

Anonymkode: e2ba2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg misforstått eller ubevisst sauser sammen noe jeg hørte en journalist i en stor avis si i et debattprogram på radio.  Noe sånt som at hver enkelt sin mobile enhet eller nettkopling var slik at vår du inne på et forum fikk man kun svar som var tilrettelagt for akkurat deg eller utkalkulerte lureri. Og slik skulle det være mente hun. Det var helt rett og riktig.

Hørtes veldig rart ut.

Har andre hørt om noe liknende?

Anonymkode: e2ba2...91a

Tenker til snakk om tilpasset reklame.

Anonymkode: 2436f...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. 

Det er så mye i mediene i dag som man liksom ikke får helt til " å gå opp" eller forstår helt rekkevidden av kanskje. Mulig derfor man kan få sånne " tankekjør" eller lure mer på hvorfor nyheter liksom er " så løsrevne" i dag. Det er vanskelig å plassere ting i historisk sammenheng på en måte. Liksom noe som mangler. " the missing link" kanskje. Saker man i årene som har vært har hørt veldig lite til men mye har kanskje skjedd i andre lands media.

Nå er vaskemaskinen snart ferdig for i kveld så også jeg går til ro for natten.

Tusen takk for svar.

Anonymkode: e2ba2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg misforstått eller ubevisst sauser sammen noe jeg hørte en journalist i en stor avis si i et debattprogram på radio.  Noe sånt som at hver enkelt sin mobile enhet eller nettkopling var slik at vår du inne på et forum fikk man kun svar som var tilrettelagt for akkurat deg eller utkalkulerte lureri. Og slik skulle det være mente hun. Det var helt rett og riktig.

Hørtes veldig rart ut.

Har andre hørt om noe liknende?

Anonymkode: e2ba2...91a

Du tenker nok på tilpasset reklame ja. Du har sikkert lagt merke til at om du har vært inne på en side og søkt på sko så får du masse skoreklamer fra samme side på fb og også på sidene her på dol etterpå? Og på fb får jeg stadig at diverse firmaer søker kvinner på min alder eller fra min del av landet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg misforstått eller ubevisst sauser sammen noe jeg hørte en journalist i en stor avis si i et debattprogram på radio.  Noe sånt som at hver enkelt sin mobile enhet eller nettkopling var slik at vår du inne på et forum fikk man kun svar som var tilrettelagt for akkurat deg eller utkalkulerte lureri. Og slik skulle det være mente hun. Det var helt rett og riktig.

Hørtes veldig rart ut.

Har andre hørt om noe liknende?

Anonymkode: e2ba2...91a

Det finnes visstnok folk på sosiale mediar som jobber for en stat og ønsker å påvirke folk:

 https://www.digi.no/artikler/russland-infiltrerte-alle-store-sosiale-medier-under-presidentvalget-i-usa/453855

Allikevel tror jeg du må ha misforstått. Det er ikke kjennetegnet ved å være spesielt individuelt tilpasset og ingen kan mene det er rett og rimelig. Jeg tror heller du har hørt en sak om individuelt tilpasset reklame eller nyheter. Kanskje individuelt tilpassede treff å Google-søk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens. Det var Dagsnytt atten for en uke eller to siden. Jeg tror enkelte driver med det største tull ja. Kanskje for å tjene seg rike i skjulte skatteparadis da de tror på de rareste ideer om verden. Om ikke selvsagt det er min spesielle lidelse som er slik selvfølgelig. Alle kan ta feil.

Anonymkode: e2ba2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilrettelegging er selvsagt i utgangspunkt bra men ting avhenger jo litt av hva det gjelder på en måte. Man ser kanskje mennesker sitt sekvbekreftelsesbehov som svært stort kanskje. Men det er jo ikke alltid hva man søker.

Anonymkode: e2ba2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å høre programmet om igjen senere på kvelden som jeg ofte gjør( egentlig spilles det vel inn om morgenen). Men om dette er fremtid så hørtes det ikke som mye bra for noen syntes jeg. Ble litt bekymret. Men som dere sier dette er markedsføringsiden.

Anonymkode: e2ba2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...