Gå til innhold

Bing Eating Disorder


nathalie20

Anbefalte innlegg

Jeg har (endelig) funnet et navn på hva jeg "lider" av... Bing Eating Disorder... Jeg fråtser i mat når jeg har det tøft.. Nå lurer jeg på en ting.. Hvordan får jeg hjelp? Dette har ikke gjort livet mitt lettere, men det er for vanskelig å komme ut av dette alene.. Har jeg nå etter mange år forstått. BED har gjort meg overvektig, og det gjør at jeg blir deprimert og spiser enda mer.. (og blir feitere) Jeg synes det blir for dumt å gå til legen min med dette, da jeg vet at mange ser på meg som at "du kan jo bare slanke deg", hvis du skjønner. Jeg har det jævlig, og tør ikke prate med noen om dette. Det tærer på at jeg ikke greier å la være å spise så snart det skjer noe som "svømmer" over følelsene mine. Nå er jeg 161cm høy og veier mellom 80-85kg (vekta varierer fra dag til dag). Det er helt klart jeg trenger hjelp, men hva skal jeg gjøre???

Koz fra miserabel jente på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ville bare gi deg noen linker.

Er du som jeg var, er det på denne tiden av døgnet du har det som verst. Jeg pleide nemlig alltid å overspise på kvelden....

Trøst deg med det at du nå har tatt et gigantisk steg i retning av noe bedre! Vær stolt av deg selv!

Her har jeg fått god hjelp:

http://www.iks.no/

og

http://home.c2i.net/anker-nilssen/

Nederst på siden er det link til mer informasjon.

(Hun siste har jeg gått på kurs hos. Det hjalp enormt!)

Du har klart å sette ord på problemet. Det er flott! Et kjempeskritt på vei :-)

Selv slanket jeg meg og styra opp og ned i vekt til jeg kom godt over 100 kg før jeg skjønte at dette ikke kunne fikses av en slankekur. Vekta var jo bare et symptom. Tenk om jeg hadde skjønt tegninga så tidlig som deg.

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ville bare gi deg noen linker.

Er du som jeg var, er det på denne tiden av døgnet du har det som verst. Jeg pleide nemlig alltid å overspise på kvelden....

Trøst deg med det at du nå har tatt et gigantisk steg i retning av noe bedre! Vær stolt av deg selv!

Her har jeg fått god hjelp:

http://www.iks.no/

og

http://home.c2i.net/anker-nilssen/

Nederst på siden er det link til mer informasjon.

(Hun siste har jeg gått på kurs hos. Det hjalp enormt!)

Du har klart å sette ord på problemet. Det er flott! Et kjempeskritt på vei :-)

Selv slanket jeg meg og styra opp og ned i vekt til jeg kom godt over 100 kg før jeg skjønte at dette ikke kunne fikses av en slankekur. Vekta var jo bare et symptom. Tenk om jeg hadde skjønt tegninga så tidlig som deg.

Lykke til!

Klem fra

...var litt rar hos meg.

Først da jeg scrollet helt ned og til høyre og trykket oppdater/refresh kom resten av teksten opp. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trampe

Hei, du bør være stolt av deg selv, for nå har du tatt det lengste steget i prosessen!! Du kan ringe iks, 22 42 22 22, eller gå inn på den siden kie gav deg... De er utrolige der inne, jeg har selv brukt de...

Men du bør nok få snakket med en lege som kan sende deg videre til en psykolog med den spiseforstyrrelsen din... Jeg har en lege som har vært fantastisk sånn... Jeg har selv tvangsspising, men jeg er på vei ut av den, på god vei, og det er en herlig opplevelse... Det finnes en vei ut, så ikke gi opp, ok??!!

Stå på, og lykke til!!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engelen33

Hei!

Ei venninne av meg fant ut at hun var sukkersensitiv. Hun går på en diett nå og hun er frisk. Du kan jo maile henne?

Her er adr. [email protected]

Hun blir glad om hun kan være til hjelp. Ønsker deg lykke til på veien ut i det fri!! Selv har jeg anoreksi, men forstår vel på et vis jeg også.. iallefall har vi sikkert ganske likt syn på oss selv. Vi har sf begge to.

Mange styrkeklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ei venninne av meg fant ut at hun var sukkersensitiv. Hun går på en diett nå og hun er frisk. Du kan jo maile henne?

Her er adr. [email protected]

Hun blir glad om hun kan være til hjelp. Ønsker deg lykke til på veien ut i det fri!! Selv har jeg anoreksi, men forstår vel på et vis jeg også.. iallefall har vi sikkert ganske likt syn på oss selv. Vi har sf begge to.

Mange styrkeklemmer fra

Tusen takk for all oppmuntring! Det er så godt her at folk prøver å backe deg opp når du lsiter med noe, - ingen gjør narr av deg eller noe sånt! Det er så godt... Bare jeg nå tør å gå til legen min og si det.. Den forrige legen min bare avblåste meg da jeg fortalte at jeg ikke har kontroll over maten lenger. Han mente det var bare å mosjonere mer og spise mindre. Enkelt og greit... :-( Det var ikke mye hjelp, derfor gruer jeg meg til å ta kontakt med legen. Hva skal jeg si for at han skal ta meg seriøst, da??

Jeg spiser utrolig lite når jeg ikke har "perioder", og uansett når det er så er jeg alltid i mye aktivitet (pga jobben)... Så da hjelper det lite hva legen sier om det... For det er periodene mine jeg trenger hjelp til, - til ikke ha perioder lenger!!

Ellers takk for all oppmuntring! Hører gjerne fra dere igjen!! :-)

Koz, meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest twisted

Heisann! Ser du allerede har fått en del svar, men vil gi deg et lite et jeg også.

Misunner deg for at du har fått en diagnose! Det må føles godt :-) det du lider av har et navn, og du er ikke alene om det! Jeg vil råde deg til å få en henvisning til psykolog/psykiater av legen (og forstår ikke den første legen forsøker du en ny en!) og sammen men psykologen/psykiateren bearbeider du dine dårlige perioder.

For å oppleve samhold og forståelse av ditt problem finnes det organisasjoner som ROS og IKS som du kan kontakte. De har Selvhjelpsgrupper og andre liknende opplegg.

Ta kontakt (hvis du ikke allerede har gjort det) for det finnes hjelp og få!

http://www.nettros.no

http://www.iks.no

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...