Gå til innhold

Perphenazine for søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere erfaring med perphenazin? Jeg har store søvnvansker og har fått anbefalt av min psykiater å ta 4 mg perphenazin på kvelden. Hun ønsker at jeg skal øke dosen etterhvert fordi jeg i følge henne har psykotiske symptomer, og denne medisinen skal visstnok hjelpe mot slike symptomer i tillegg til å gi bedre søvn. Jeg er usikker på om jeg har psykotiske symptomer, og jeg vegrer meg litt for å prøve denne medisinen, men det er selvfølgelig verdt det hvis jeg får sove. Jeg er forresten i utlandet, så jeg vet ikke hvor vanlig denne medisinen er i Norge, men hvis noen har forsøkt vil jeg gjerne høre erfaringer. 

Anonymkode: ade64...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere erfaring med perphenazin? Jeg har store søvnvansker og har fått anbefalt av min psykiater å ta 4 mg perphenazin på kvelden. Hun ønsker at jeg skal øke dosen etterhvert fordi jeg i følge henne har psykotiske symptomer, og denne medisinen skal visstnok hjelpe mot slike symptomer i tillegg til å gi bedre søvn. Jeg er usikker på om jeg har psykotiske symptomer, og jeg vegrer meg litt for å prøve denne medisinen, men det er selvfølgelig verdt det hvis jeg får sove. Jeg er forresten i utlandet, så jeg vet ikke hvor vanlig denne medisinen er i Norge, men hvis noen har forsøkt vil jeg gjerne høre erfaringer. 

Anonymkode: ade64...51a

Så vidt jeg klarte å finne ut er den ikke sederende, men kun er et antipsykota. Og er visst et av de eldre også. Serequel er på den andre siden både sederende og et anti psykota.

Anonymkode: bf0c9...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Denne medisinen var veldig vanlig i bruk før. Det het Trilafon. Dette er en veldig utprøvd og vanlig medisin. Den kan hjelpe mot angst, og definitivt psykose. Men det er en gammel medisin. Personlig foretrekker jeg atypiske Anti psykotiske medisiner.

Dette er altså en typisk anti psykotisk medisin, som ble mye brukt på 90 tallet, men mange går på den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...