Gå til innhold

Dårlig egenskap?


RamonaK

Anbefalte innlegg

Tråden om å verdsette seg selv har fått meg til å tenke.

Og jeg har funnet ut at jeg kan være veldig manipulerende. Noen ganger er det for å få det som jeg vil, andre for å komme meg ut av en situasjon. Men problemet er at jeg ikke helt er klar over det før situasjonen er over. Så problemet er vel, hvordan jobbe med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forresten er det å være manipulerende en del av bipolar 1 eller personlighets forstyrrelse? Eller er det bare sånn jeg er kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har blitt klar over det er neste skritt å bruke dette til å gjenkjenne det i ulike situasjoner for så å korrigere deg selv. 

Anonymkode: f555f...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Tråden om å verdsette seg selv har fått meg til å tenke.

Og jeg har funnet ut at jeg kan være veldig manipulerende. Noen ganger er det for å få det som jeg vil, andre for å komme meg ut av en situasjon. Men problemet er at jeg ikke helt er klar over det før situasjonen er over. Så problemet er vel, hvordan jobbe med det? 

Hvis det er mot mennesker som står deg nære - har du mulighet til å snakke med dem om dette og be dem si fra om det kommer opp en slik situasjon slik at du etterhvert vil kunne fange det opp selv og stoppe på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå som du har blitt klar over det er neste skritt å bruke dette til å gjenkjenne det i ulike situasjoner for så å korrigere deg selv. 

Anonymkode: f555f...015

 Ja du har nok rett. Jeg sliter bare med det å kjenne det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

hvordan jobbe med det? 

Jeg må jobbe skriftlig med ting for å bearbeide noe. Du har sikket dine teknikker. Selv hadde jeg skrevet ned situasjonene, skrevet hva jeg mener jeg gjorde feil og hva jeg istedenfor burde ha gjort. Ingen trenger lese det. I dagens samfunn skal alle legge alt ut på blogger osv., men ha det i en bok eller trygt på din egen PC eller nettbrett istedenfor. Der har du kontroll over hvem som får lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvis det er mot mennesker som står deg nære - har du mulighet til å snakke med dem om dette og be dem si fra om det kommer opp en slik situasjon slik at du etterhvert vil kunne fange det opp selv og stoppe på egenhånd?

Nei har egentlig ikke det.... prøvde å snakke med moren min om det. Men hun mener det er en god egenskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Jeg må jobbe skriftlig med ting for å bearbeide noe. Du har sikket dine teknikker. Selv hadde jeg skrevet ned situasjonene, skrevet hva jeg mener jeg gjorde feil og hva jeg istedenfor burde ha gjort. Ingen trenger lese det. I dagens samfunn skal alle legge alt ut på blogger osv., men ha det i en bok eller trygt på din egen PC eller nettbrett istedenfor. Der har du kontroll over hvem som får lese.

Hmm, ja jeg er også stor fan av å skrive ned. Men finner liksom ikke helt ut av det. Men noen ting må man vel kanskje jobbe litt hardere med for å se lyset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...