Gå til innhold

Kupton: Nefadar - godkjenningsfritak


AD for alltid

Anbefalte innlegg

AD for alltid

Er det fortsatt mulig å søke dette medikamentet på godkjenningsfritak?

Ser at det har en god bivirkningsprofil, der det påvirker søvn eller det seksuelle svært lite. 

Har depresjon pluss sosial angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AD for alltid skrev:

Er det fortsatt mulig å søke dette medikamentet på godkjenningsfritak?

Ser at det har en god bivirkningsprofil, der det påvirker søvn eller det seksuelle svært lite. 

Har depresjon pluss sosial angst.

Tror det ble trekt fra bruk pga lever toksitet. Og det er jo ikke positivt.

Anonymkode: 1bf0f...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD for alltid
1 time siden, kupton skrev:

Det er fortsatt mulig å søker om registreringsfritak. Det kan legen din gjøre.

Ok, er det et legemiddel du Anbefaler, mot depresjon/dystymi og sosial angst? Mtp at jeg ønsker et medikament med god bivirkningsprofil på søvn og seksualitet. 

Er evt bivirkningen lever toksitet svært liten, eller er det en vanlig bivirkning i bruken av Nefadar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AD for alltid skrev:

Ok, er det et legemiddel du Anbefaler, mot depresjon/dystymi og sosial angst? Mtp at jeg ønsker et medikament med god bivirkningsprofil på søvn og seksualitet. 

Er evt bivirkningen lever toksitet svært liten, eller er det en vanlig bivirkning i bruken av Nefadar?

Bare av nysgjerrighet har du prøvd aurorix?

Anonymkode: 1bf0f...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et førstevalg, men ble ofte brukt om SSRI/SNRI ikke virket. Det har god bivirkningsprofil. Levertoxisitet var svært sjelden, men det er slik at selv et par tilfeller på verdensbasis gjør at medikamentet blir trukket.

Vær oppmerksom på at for å få innvilget en slik søknad, må det dokumenteres at flere andre AD er prøv og ikke virket/uakseptable bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AD for alltid
1 time siden, kupton skrev:

Det var ikke et førstevalg, men ble ofte brukt om SSRI/SNRI ikke virket. Det har god bivirkningsprofil. Levertoxisitet var svært sjelden, men det er slik at selv et par tilfeller på verdensbasis gjør at medikamentet blir trukket.

Vær oppmerksom på at for å få innvilget en slik søknad, må det dokumenteres at flere andre AD er prøv og ikke virket/uakseptable bivirkninger.

Ok, jeg ser i tillegg at det kan kombineres med brintellix og remeron også, så det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD for alltid
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet har du prøvd aurorix?

Anonymkode: 1bf0f...555

Prøvde aurorix en uke i høst, var veldig god mot angsten min, men måtte kutte den ut pga store søvnvansker. Men jeg vet den kan kombineres med Remeron så det vurderer jeg. Går i dag på Brintellix og Remeron, men Brintellix hjelper dårlig på angsten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD for alltid
4 timer siden, kupton skrev:

Husk at Aurorix skal tas morgen og evt ettermiddag. Aldri på kvelden.

Tok det morgen og ettermiddag. Men hva vil du anbefale meg videre: 1: Seponere Brintellix 2 uker (samtidig som jeg fortsatt går på Remeron), så prøve oppstart Aurorix igjen, denne gang i kombinasjon med Remeron. ELLER 2: Samsnakke med prykiateren min om å få innvilget en søknad på Nefadar, og legge denne til Brintellix og Remeron (ingen interaksjoner funnet mellom disse tre i databasen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...