Gå til innhold

Å bli slettet som venn på fb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke på facebook lenger. Synes det begynte å bli irriterende med oppdateringer som, nå har jeg vasket huset... eller akkurat bakt brød. De jeg vil holde kontakt med holder jeg kontakt ved på mail, tlf, eller min favoritt møter de personlig. Jeg er kanskje litt rar, men synes det blir altfor mye teknologi og altfor lite human interaction. 

Anonymkode: bf6ce...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg ble slettet av en slektning en gang, hun misforsto en kommentar jeg skrev på noe hun hadde lagt ut og før jeg rakk å forklare meg hadde hun blitt dødelig fornærmet og slettet meg. Like greit.

Vet også at jeg har blitt slettet av sikkert flere, går helt fint det også. Jeg har også slettet noen, spesielt de som har bedt om å få bli venn ettersom vi er på en felles interessegruppe, men når man etterpå oppdager at vedkommende legger ut aaaalt om seg selv og 10.000 like bilder omtrent så er det ikke så voldsomt interessant.

Jeg lar ikke fb gå så personlig inn på meg egentlig. Koser meg bare med forskjellige interessegrupper og legger ut litt innimellom.

Ja jeg tror at noen av de som har slettet meg ikke har likt meg av en eller annen grunn. Det viser ihvertfall at de ikke er noe å bli venn med. Men jeg tar meg ikke nær av det i den forstand. Men jeg tror at jeg ser hva som har utløst at de slettet meg. Jeg vet at jeg hadde en tendens til å sende venneforespørsler til folk som jeg bare hadde så vidt hilst på i sin tid. Det er det ikke alle som setter så stor pris på. O et av tilfellene sendte jeg venneforespørsel til kona (som jeg kun hadde hilst på og vært i samme miljø / krets med mange ganger)  og det ble nok feil for jeg ble deretter slettet av han mens hun avviste forespørselen. Men jeg har i moderne tid sluttet å sende venneforespørsler til noen andre enn de som er helt nære i familie og krets. 

Anonymkode: 8f6c2...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavepapir
4 timer siden, laban skrev:

Vi har et system for elektronisk kontakt med det offentlige, men det er - som så mye annet her i landet (heldigvis) - frivillig. Men dekningen er god, kanskje bortsett fra blant de aller eldste. 

Uten at jeg mener å være respektløs mot noen på en svært trist mandags morgen for meg selv så kan det jo kanskje virke som om myndighetene selv er svært usikre på sikkerheten i systemet i det denne ministeren heller ikke blir erstattet med noen ny. Det ligger ikke noe under her.?

På den annen side hørte jeg enkelte i den eldre aldersgruppe søkte hjelp på bibliotekene da de følte det digitale mer og mer som et problem for dem selv. Bankene gir jo kundene sine valgmuligheter slik at du kan være kunde uten internett helt lovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavepapir

Enkelte mennesker må det være noe alvorlig i veien med som driver å nærmest mobber andre mennesker slik. Legg saken bak deg og søk nye og mere positive venner og kontakter i ditt liv. Er saken av enda mer alvorlig art så ta problemstillingen opp med en advokat som du har tillit til og få hjelp der. Da er du ikke uten sikkerhetsnett om flere problemer skulle påløpe. Det er veldig mye organiserte kriminelle i dag i nettverket tror jeg så kanskje noen har stjålet dine tidligere venners identitet eller bare feil i systemet. Eller at din sesjon i Facebook har løpt ut eller at du ikke har de rette informasjonskapsler installert på din enhet.  Utall av årsaker. Oftest ingenting med en selv å gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gavepapir skrev:

Uten at jeg mener å være respektløs mot noen på en svært trist mandags morgen for meg selv så kan det jo kanskje virke som om myndighetene selv er svært usikre på sikkerheten i systemet i det denne ministeren heller ikke blir erstattet med noen ny. 

Det var alt for mange ministere i 4-parti regjeringen. Nå rydder de opp. Intet muffins med det.

Anonymkode: fd6aa...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavepapir

Allikevel var det noe der omkring det digitale som ikke var landet ettersom jeg skjønte.

Helt generelt så må det jo være veldig leit å ikke bli fulgt opp av dem man trodde var sine venner men folk har så mange problemer også av teknisk art i dag tror jeg så man kan ikke legge for mye i tingene tror jeg.

Men står man alene i vanskeligheter tror jeg på det med å oppsøke profesjonell hjelp om man føler noe er galt. Bedre en gang for mye enn før  lite.

Endret av Gavepapir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gavepapir skrev:

Uten at jeg mener å være respektløs mot noen på en svært trist mandags morgen for meg selv så kan det jo kanskje virke som om myndighetene selv er svært usikre på sikkerheten i systemet i det denne ministeren heller ikke blir erstattet med noen ny. Det ligger ikke noe under her?

Ministerposter kommer og går. Det er ingen ny folkehelseminister heller, uten at det betyr at folkehelsen er ute av kontroll. Folkehelse ligger nå (igjen) under helseministeren, digitalisering styres av den nye kombinasjonen "Distrikt- og digitaliseringsministeren". 

Hvis politikerne / myndighetene mente at systemet er "usikkert", ville nok ikke svaret vært å holde seg unna temaet. 

Men ikke bland sammen offentlige digitale tjenester med FB, Instagram o.l. Det er veldig forskjellige ting. 

46 minutter siden, Gavepapir skrev:

Det er veldig mye organiserte kriminelle i dag i nettverket tror jeg så kanskje noen har stjålet dine tidligere venners identitet eller bare feil i systemet. Eller at din sesjon i Facebook har løpt ut eller at du ikke har de rette informasjonskapsler installert på din enhet.

Å slette noen som venn på Facebook er en helt lovlig handling som ikke har noe med identitetstyveri eller programvare å gjøre. Trådstarter har ikke fått FB-brukeren sin slettet, bare blitt fjernet fra noens venneliste.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, laban skrev:

Ministerposter kommer og går. Det er ingen ny folkehelseminister heller, uten at det betyr at folkehelsen er ute av kontroll. Folkehelse ligger nå (igjen) under helseministeren, digitalisering styres av den nye kombinasjonen "Distrikt- og digitaliseringsministeren". 

Hvis politikerne / myndighetene mente at systemet er "usikkert", ville nok ikke svaret vært å holde seg unna temaet. 

Men ikke bland sammen offentlige digitale tjenester med FB, Instagram o.l. Det er veldig forskjellige ting. 

Å slette noen som venn på Facebook er en helt lovlig handling som ikke har noe med identitetstyveri eller programvare å gjøre. Trådstarter har ikke fått FB-brukeren sin slettet, bare blitt fjernet fra noens venneliste.  

 

Så er det på' an igjen, Laban! Så bra at du igjen tar deg bryet med å realitetsorientere! 😊 

Anonymkode: b3524...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anno20 skrev:

Nå har jeg 104 tror jeg det var, og det er hovedsakelig gamle klassekamerater, de jeg er blitt kjent med som voksen, samt noe familie. Hver gang jeg har bursdag får jeg i overkant av 40 hilsener, og det fra de samme folkene hvert år. Ser mange får over 100, men så har de kanskje 500 + venner på lista si. Jeg har skjult vennelista, så når jeg bare får litt over 40 hilsener tenker jeg at andre tenker at ikke så mange setter pris på meg. Men det får de bare tenke og tro, for sett i forhold til antall venner så får jo jeg flest sånn prosentvis. 

Hva har dette med trådens tema å gjøre? Vi trenger ikke å vite hvor mange venner du har på lista di, eller hvor mange bursdagshilsener du får. Prøver du å skryte på deg noe?

Anonymkode: bada3...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med trådens tema å gjøre? Vi trenger ikke å vite hvor mange venner du har på lista di, eller hvor mange bursdagshilsener du får. Prøver du å skryte på deg noe?

Anonymkode: bada3...7b2

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i å kanskje overanalysere folks fb bruk av og til. Men ja, jeg har blitt slettet som fb-venn noen ganger og har da alltid blitt såret og begynt å overtenke. Særlig om det er en person jeg drøser med en sjelden gang i blant på butikken o.l og som jeg tror jeg har hatt en hyggelig tone med. Lurer alltid på om vedkommende har hatt grunn til å mislike meg. Det er jo tross alt mange alternative måter å ‘rydde i venner’ på Facebook. Feks kan en slutte å følge dem slik at en ikke lengre får opp mas og statuser fra dem og vi kan skjule opplysninger og statuser om seg selv for hvem en vil. Dermed er det lett å tenke at om vedkommende sletter deg som venn, så er det fordi h*n faktisk ikke liker deg noe særlig og vil vise dette ved å ta deg vekk fra vennelisten sin. 
 

Av samme grunn sletter jeg sjeldent venner selv. Vil ikke såre dem eller skape dårlig tone med dem om jeg faktisk ikke har noe sterkt i mot dem. Uansett om jeg syns de er kjedelige, irriterende eller har helt ulike meninger som meg. Da slutter jeg heller å følge dem. To ganger har jeg slettet noen. Det ene var en som mobbet meg på barneskolen. Først ble jeg smigret over at hun la meg til. Så merket jeg hvor negativ energi jeg fikk av å ha henne der som en påminner om den vonde tiden. Den andre jeg slettet var eksen etter et bittert brudd.

Uansett, du er altså ikke alene og å (over)analysere fb;)

Anonymkode: 00820...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg veldig igjen i å kanskje overanalysere folks fb bruk av og til. Men ja, jeg har blitt slettet som fb-venn noen ganger og har da alltid blitt såret og begynt å overtenke. Særlig om det er en person jeg drøser med en sjelden gang i blant på butikken o.l og som jeg tror jeg har hatt en hyggelig tone med. Lurer alltid på om vedkommende har hatt grunn til å mislike meg. Det er jo tross alt mange alternative måter å ‘rydde i venner’ på Facebook. Feks kan en slutte å følge dem slik at en ikke lengre får opp mas og statuser fra dem og vi kan skjule opplysninger og statuser om seg selv for hvem en vil. Dermed er det lett å tenke at om vedkommende sletter deg som venn, så er det fordi h*n faktisk ikke liker deg noe særlig og vil vise dette ved å ta deg vekk fra vennelisten sin. 
 

Av samme grunn sletter jeg sjeldent venner selv. Vil ikke såre dem eller skape dårlig tone med dem om jeg faktisk ikke har noe sterkt i mot dem. Uansett om jeg syns de er kjedelige, irriterende eller har helt ulike meninger som meg. Da slutter jeg heller å følge dem. To ganger har jeg slettet noen. Det ene var en som mobbet meg på barneskolen. Først ble jeg smigret over at hun la meg til. Så merket jeg hvor negativ energi jeg fikk av å ha henne der som en påminner om den vonde tiden. Den andre jeg slettet var eksen etter et bittert brudd.

Uansett, du er altså ikke alene og å (over)analysere fb;)

Anonymkode: 00820...bab

Det er lett å begynne å tenke ja. Det bryr meg ikke så mye men må innrømme at jeg ikke ble særlig glad i å se igjen vedkommende som gjorde det i kommentarfeltet på en av mine venninners side. Jeg tenker jo at vedkommende har slettet meg fordi vedkommende av en eller grunn synes dårlig om meg. Jeg meldte meg også ut av en gruppe som jeg var medlem i som var i regi av han som slettet meg. Jeg følte meg ikke akkurat så velkommen i gruppen da. 

Selvsagt kan sletting ha med helt andre årsaker enn noe med meg å gjøre. Men jeg tror ikke at jeg bare har blitt tilfeldig plukket ut etter en opprydning på lista . 

Jeg slettet tidligere menn som jeg hadde datet eller hatt noe på gang med som ikke ble noe mer. Årsaken er at jeg følte det ble feil å ha slikt på Facebook etter at jeg hadde funnet en kjæreste. Men jeg er ikke den som går på lista å fjerner venner så lett. Det må sterke grunner til for å gjøre det.

Å slette en gammel barndomsvenn eller treningskompis/ tidligere kollega er ikke noe jeg har meg til å gjøre uten ekstremt sterke grunner til å måtte gjøre det. Det er derfor lett å tro at vedkommende som slettet hadde imot meg i og med at dette var en tidligere treningskompis. Og vedkommende har kun slettet meg. Ikke mine andre venner fra samme miljøet. 

Det er ihvertfall lett å tro at vedkommende ikke var særlig begeistret for den man sletter av en eller annen grunn. Men av og til så trenger det ikke å ha med det å gjøre. 

 

Anonymkode: 8f6c2...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...