Gå til innhold

Secondo opinion-noen innspill?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt bedt om fra DPS å få en secondo opinion fra en avtalespesialist siden DPS selv sier de kan ha for mange feil opplysninger de er "blendet" av i journalen, men jeg vil bare vite hvilke opplysninger avtalespesialisten trenger? Kan jeg skrive et brev selv fastlegen kan sende med henvisningen og eventuelt hva bør og ikke bør være med? Det blir jo litt feil å bruke epikriser fra DPS når de selv mener det kan være mye feil i de. Hadde vært fint om noen kunne kommet med litt kloke innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, usikker skrev:

Kan ikke dps skrive henvisningen?

Jeg ble anbefalt å gjøre det sammen med fastlegen for å kunne gi korrekte opplysninger i vurderingen. Hadde DPS henvist meg hadde jo avtalespesialist vurdert med samme feil opplysninger DPS har basert sin vurdering på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med second opinion fra en avtalespesialist, menes det ikke da at dps vil at avtalespesialisten skal utrede deg på nytt?

Anonymkode: e1c12...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med second opinion fra en avtalespesialist, menes det ikke da at dps vil at avtalespesialisten skal utrede deg på nytt?

Anonymkode: e1c12...d61

Ja var slik jeg forsto det både etter møter med DPS og brev fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør her er fordi fastlegen mener den må sende bakgrunnsinformasjon med i henvisningen og den ikke alle epikriser eller info fra DPS (heldigvis) kun korte epikriser med diagnose og hva som har vært aktuelt under brukerstyrte innleggelser. Jeg har selv sett at DPS har lagt symptomer og opplysninger som ikke stemmer med i grunnlaget for diagnosen og de har gjort ting slik at jeg fikk "hjelp" jeg ble dårligere av og blir nektet behandling fordi de må forholde seg til det som står i journalen selv om de vet de er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er DPS i tvil om den diagnosen de har satt er riktig eller er det du som er i tvil om du har riktig diagnose? 

Selv har jeg opplevd at en behandler på DPS var i tvil om min diagnose var riktig da jeg var ny hos h*n. Det ble løst ved at en psykiater gikk igjennom hele journalen min etter symptomer på den diagnosen den nye behandleren lurte på om jeg hadde. Da han ikke fant disse symptomene i journalen ble den diagnosen jeg hadde stående. Å bytte diagnose er ikke helt uvanlig, så burde være noe DPS hadde god erfaring med. Vis du stoler på dem da.

Anonymkode: 668e8...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er DPS i tvil om den diagnosen de har satt er riktig eller er det du som er i tvil om du har riktig diagnose? 

Selv har jeg opplevd at en behandler på DPS var i tvil om min diagnose var riktig da jeg var ny hos h*n. Det ble løst ved at en psykiater gikk igjennom hele journalen min etter symptomer på den diagnosen den nye behandleren lurte på om jeg hadde. Da han ikke fant disse symptomene i journalen ble den diagnosen jeg hadde stående. Å bytte diagnose er ikke helt uvanlig, så burde være noe DPS hadde god erfaring med. Vis du stoler på dem da.

Anonymkode: 668e8...bc4

De har som jeg har nevnt tidligere feil opplysninger i journalen. De har trodd jeg har sagt ting jeg ikke har sagt og tidligere fastlege har gitt feil opplysninger i henvisninger og da kan de ikke endre diagnose selv om den kan være feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg er blitt bedt om fra DPS å få en secondo opinion fra en avtalespesialist siden DPS selv sier de kan ha for mange feil opplysninger de er "blendet" av i journalen, men jeg vil bare vite hvilke opplysninger avtalespesialisten trenger? Kan jeg skrive et brev selv fastlegen kan sende med henvisningen og eventuelt hva bør og ikke bør være med? Det blir jo litt feil å bruke epikriser fra DPS når de selv mener det kan være mye feil i de. Hadde vært fint om noen kunne kommet med litt kloke innspill. 

Du kan selv skrive et brev hvor du beskriver dine vansker og hva du ønsker å oppnå med behandling. Videre kan du forklare hvorfor du ønsker en second opinion i forhold til dps sin vurdering. Dette brevet kan fastlegen så legge ved en henvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, frosken skrev:

Du kan selv skrive et brev hvor du beskriver dine vansker og hva du ønsker å oppnå med behandling. Videre kan du forklare hvorfor du ønsker en second opinion i forhold til dps sin vurdering. Dette brevet kan fastlegen så legge ved en henvisning. 

Var det jeg trodde. Takk for innspillet, frosken 😊 får litt å skrive fram til onsdag da jeg skal til fastlegen om dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...