Gå til innhold

Kontakte psykologen etter fem år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til psykolog en del år og avsluttet for ca fem år siden, fordi jeg ble frisk og er det fortsatt. Det har imidlertid dukket opp en sak jeg sitter fast i og ikke finner ut av selv. Har prøvd så mange andre mennesker, instanser og kanaler uten å komme noen vei. Saken er at det kanskje er denne psykologen som best kan komme med noen tips til hva jeg kan gjøre. Dette er ikke sykdomsrelatert og det har gått mange år, derfor lurer jeg på om det er helt uhørt eller frekt å kontakte henne igjen? Sms, mail eller ringe? 

Takker for innspill!

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk til psykolog en del år og avsluttet for ca fem år siden, fordi jeg ble frisk og er det fortsatt. Det har imidlertid dukket opp en sak jeg sitter fast i og ikke finner ut av selv. Har prøvd så mange andre mennesker, instanser og kanaler uten å komme noen vei. Saken er at det kanskje er denne psykologen som best kan komme med noen tips til hva jeg kan gjøre. Dette er ikke sykdomsrelatert og det har gått mange år, derfor lurer jeg på om det er helt uhørt eller frekt å kontakte henne igjen? Sms, mail eller ringe? 

Takker for innspill!

Anonymkode: 59d4b...ea7

DPS eller privat?

Jeg syns ikke det er greit å kontakte offentlig psykolog om du ikke har henvisning dit, men hvis det er helt privat psykolog er det kanskje greit? Du kan jo bare bestille en time hvis det er privat?

Anonymkode: f2694...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk til psykolog en del år og avsluttet for ca fem år siden, fordi jeg ble frisk og er det fortsatt. Det har imidlertid dukket opp en sak jeg sitter fast i og ikke finner ut av selv. Har prøvd så mange andre mennesker, instanser og kanaler uten å komme noen vei. Saken er at det kanskje er denne psykologen som best kan komme med noen tips til hva jeg kan gjøre. Dette er ikke sykdomsrelatert og det har gått mange år, derfor lurer jeg på om det er helt uhørt eller frekt å kontakte henne igjen? Sms, mail eller ringe? 

Takker for innspill!

Anonymkode: 59d4b...ea7

Jeg var i en situasjon hvor jeg trengte litt hjelp for 4 år siden (Det gjaldt ikke terapi e.l) og tok kontakt med en psykiater som jeg hadde hatt kontakt med på sykehuset i mange år. Denne psykiateren jobbet nå privat. Han synes det var helt greit at jeg ringte og han ba meg også ringe igjen hvis jeg trengte det. Så det går an.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DPS eller privat?

Jeg syns ikke det er greit å kontakte offentlig psykolog om du ikke har henvisning dit, men hvis det er helt privat psykolog er det kanskje greit? Du kan jo bare bestille en time hvis det er privat?

Anonymkode: f2694...f49

Privat med avtale. Da er det ikke bare å bestille time, og dessuten er dette om noe helt annet enn min psykiske helse. Det er bare det at det er noe hun tilfeldigvis har mer erfaring og kunnskap om enn mange andre jeg kjenner. 

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kupton skrev:

Jeg synes det alltid er greit å sende en epost. Den krever ikke samtidighet.

Helt enig i det, men det er vanskelig å finne epost-adresse til henne. 

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg var i en situasjon hvor jeg trengte litt hjelp for 4 år siden (Det gjaldt ikke terapi e.l) og tok kontakt med en psykiater som jeg hadde hatt kontakt med på sykehuset i mange år. Denne psykiateren jobbet nå privat. Han synes det var helt greit at jeg ringte og han ba meg også ringe igjen hvis jeg trengte det. Så det går an.

 

 

Ok, det høres bra ut! Takk! :) 

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i det, men det er vanskelig å finne epost-adresse til henne. 

Anonymkode: 59d4b...ea7

I så fall kan du kanskje begynne med en SMS?

Anonymkode: 959c5...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall kan du kanskje begynne med en SMS?

Anonymkode: 959c5...18b

Ja, jeg kan jo spørre om vi kan ringes når det passer for henne. 

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kupton skrev:

Jeg synes det alltid er greit å sende en epost. Den krever ikke samtidighet.

Også hvis den inneholder sensitive personopplysninger? Det er alltid avsenders ansvar å vurdere risiko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Også hvis den inneholder sensitive personopplysninger? Det er alltid avsenders ansvar å vurdere risiko...

Jeg forstår ikke hvorfor en forespørsel om litt hjelp igjen må inneholde sensitive personopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Også hvis den inneholder sensitive personopplysninger? Det er alltid avsenders ansvar å vurdere risiko...

Det er irrelevant i denne sammenhengen. 

Anonymkode: 59d4b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor en forespørsel om litt hjelp igjen må inneholde sensitive personopplysninger.

Jeg uttrykte meg kanskje litt uklart. Beklager. Jeg var ute etter ditt generelle syn på å sende e-post til terapeuter og hva om de inneholder sensitive personopplysninger. Hvordan behandler/håndterer en terapeut en slik mottatt e-post? Selv sender jeg aldri e-post til min terapeut.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...