Gå til innhold

Blodtrykksfall ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

For ca et kvarter siden opplevde jeg noe rart på jobb. 

Jeg sitter og ser på skjermen og kjenner plutselig en lammende rar følelse i hodet. Så blir synet borte og alt blir grått. Skikkelig ekkelt. 

Det varte bare i 2-3 sekunder. Jeg besvimer ikke. Er det dette som kalles blodtrykksfall ?

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres ut som det. Det er sånn jeg har følte det i begynnelsen når jeg har hatt et blodtrykksfall, bare at jeg har fått det verre. Jeg har hatt flere blodtrykksfall, jeg kaldsvetter, blir kvalm, får tåkesyn og svimmel, svimer av hvis jeg ikke setter meg ned. Heldigvis varer ikke slike blodtrykksfall så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Fionys skrev:

Ja det høres ut som det. Det er sånn jeg har følte det i begynnelsen når jeg har hatt et blodtrykksfall, bare at jeg har fått det verre. Jeg har hatt flere blodtrykksfall, jeg kaldsvetter, blir kvalm, får tåkesyn og svimmel, svimer av hvis jeg ikke setter meg ned. Heldigvis varer ikke slike blodtrykksfall så lenge. 

Ok, jeg har fått i meg en banan og drukket masse nå. Mulig jeg drakk for mye kaffe på morgenen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok et blodtrykksfall men det hørtes ikke ut som et helt uskyldig blodtrykksfall som man kan få når man reiser seg brått. Da er forklaringen åpenbar. Det samme hvis du har gjort noe som stimulerer vagusnerven, som å klø seg på siden av halsen eller nyse. 

Hvis det skjer igjen synes jeg du skal utredes for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg har fått i meg en banan og drukket masse nå. Mulig jeg drakk for mye kaffe på morgenen i dag :)

De fleste gangene jeg har fått det er etter at jeg har spist dårlig/lite i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, ISW skrev:

Det var nok et blodtrykksfall men det hørtes ikke ut som et helt uskyldig blodtrykksfall som man kan få når man reiser seg brått. Da er forklaringen åpenbar. Det samme hvis du har gjort noe som stimulerer vagusnerven, som å klø seg på siden av halsen eller nyse. 

Hvis det skjer igjen synes jeg du skal utredes for det. 

Jeg har litt lavt blodtrykk og i perioder svartner det for meg når jeg reiser men, men det var rart det skjedde i sittende stilling. 

Kan stiv nakke ha ført til dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har litt lavt blodtrykk og i perioder svartner det for meg når jeg reiser men, men det var rart det skjedde i sittende stilling. 

Kan stiv nakke ha ført til dette ?

Jeg hadde gått til lege i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Mener dere det kan være noe annet ?

Nå blir det kun hypokonderen i meg som prater og da ville jeg sjekket det opp. Selv om jeg vet at det er ganske mye rart og ubehagelig som kan skje med kroppen som er helt ufarlig. Akkurat syn/hode er jeg imidlertid litt redd for. Samtidig har jeg selv hatt en del plager fra hodet som jeg ennå ikke har tatt med legen. Hvis du er i tvil, ville jeg sjekket det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Nå blir det kun hypokonderen i meg som prater og da ville jeg sjekket det opp. Selv om jeg vet at det er ganske mye rart og ubehagelig som kan skje med kroppen som er helt ufarlig. Akkurat syn/hode er jeg imidlertid litt redd for. Samtidig har jeg selv hatt en del plager fra hodet som jeg ennå ikke har tatt med legen. Hvis du er i tvil, ville jeg sjekket det. 

Jeg har ikke vondt i hodet. Jeg avventer og ser om det skjer flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...