Gå til innhold

Lei meg. Første ordentlige sprekk.


Glitter

Anbefalte innlegg

Helt uplanlagt endte jeg med sprekk på torsdag. Det var ikke uventet mtp hvor dårlig jeg har vært i det, siste, men jeg jobbet HARDT for å greie meg uten den rusen..på torsdag gjorde jeg derimot en venn enn enkelt tjeneste så fikk 10 rivotril som takk. Han inviterte meg hjem, men jeg sa nei. Tok tre rivotril hjemme og to øl og ďet var det som gjorde det. Hoppet på sykkelen til han kompisen og det var det andre kjentfolk også. Så ble det både amfetamin, hasj, weed, xanax og ja. Bare mye greier. Fra torsdag til i dag sov jeg vel 14 oppdelte timer.

Nå står jeg altså ved ei veiskille. Jeg MÅ klare å bli rusfri igjen. Jeg har lett for å la meg påvirke og bli med på kriminell aktivitet når jeg ruser meg. Jeg blir en annen enn meg. Dum blir jeg av all rusen og søvnmangelen også. Dere skulle observert de usammenhengende og spesielle betrsktningene vi kom med. Pluss sååå mye mer som taler for at jeg må fortsette å slutte..

Det er så tungt det her at jeg vet bare ikke hvordan klare meg gjennom dette. Har i over en måned slitt med at jeg har vært helt i kjrlleren og generelt tilbake i gamle mønster. Kan ikke legges inn før om tidligst ni dager..ikke at jeg har lyst til det da, men...

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål. Fikk bare behov for å få det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist at du sprakk, men det er vel sånt som kan skje? Det du gjør fra nå og fremover teller,kanskje du skal ta den innleggelsen? Der får du ikke tilgang til rus,kanskje spør om du kan komme før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst så er jeg i samme båt som deg nå, sprakk selv nyrlig, plutselig satt jeg med nåla i armen å banka på med morfin, pluss xanor og øl ved siden, det var utrolig godt å bli helt nummen å få fred fra den indre uroen, men det ble mye verre når jeg gikk tom. De første dagene er skikkelig jævlig, men du må være sterk, jeg vet hvordan du har det, å dette er skikkelig dritt. Har du klart å stoppe nå?

Anonymkode: 9c9a9...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre, Glitter. Har tenkt at du bare hadde tatt deg en pause fra dol, siden jeg ikke har sett deg her på noen dager. 

Som stjernestøv sier så er det det du gjør heretter som teller videre. Legg dette bak deg nå, og med litt hjelp og en god porsjon egenvilje kan det herfra bare gå oppover igjen. Lykke til!

Anonymkode: 896ff...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig at det endte slik, men nå er gjort gjort. Rusen blir jo som en besettelse, jeg kjenner det fra tidligere da jeg sleit med alkohol. Jeg har deaaverre hatt mine sprekker, men jeg tenker det kan utnyttes til det bedre (misforstå meg rett). Var det egentlig verdt det? Var det egentlig noe positivt med det liksom? Kan man bruke etterpåklokskapen konstruktivt neste gang suget blir helt jævlig? Hva er det som har hjulpet når du har overvunnet suget tidligere? Jeg har mine måter å distrahere meg på, som å spille gitar, skrive, snakke med noen, tegne, ta meg en tur i skauen vekk fra folk og brøle høyt. Kanskje rett og slett unngå å gå i butikken eller passere polet noen dager. Nå er det fire år siden min siste sprekk, men det har vært kronglete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre. Håper du kommer deg greit over sprekken, og at du kutter ut venner(?!) som gir deg rusmidler som takk for en tjeneste.  

Anonymkode: ea443...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Glitter skrev:

Helt uplanlagt endte jeg med sprekk på torsdag. Det var ikke uventet mtp hvor dårlig jeg har vært i det, siste, men jeg jobbet HARDT for å greie meg uten den rusen..på torsdag gjorde jeg derimot en venn enn enkelt tjeneste så fikk 10 rivotril som takk. Han inviterte meg hjem, men jeg sa nei. Tok tre rivotril hjemme og to øl og ďet var det som gjorde det. Hoppet på sykkelen til han kompisen og det var det andre kjentfolk også. Så ble det både amfetamin, hasj, weed, xanax og ja. Bare mye greier. Fra torsdag til i dag sov jeg vel 14 oppdelte timer.

Nå står jeg altså ved ei veiskille. Jeg MÅ klare å bli rusfri igjen. Jeg har lett for å la meg påvirke og bli med på kriminell aktivitet når jeg ruser meg. Jeg blir en annen enn meg. Dum blir jeg av all rusen og søvnmangelen også. Dere skulle observert de usammenhengende og spesielle betrsktningene vi kom med. Pluss sååå mye mer som taler for at jeg må fortsette å slutte..

Det er så tungt det her at jeg vet bare ikke hvordan klare meg gjennom dette. Har i over en måned slitt med at jeg har vært helt i kjrlleren og generelt tilbake i gamle mønster. Kan ikke legges inn før om tidligst ni dager..ikke at jeg har lyst til det da, men...

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål. Fikk bare behov for å få det ut. 

Den kan rekke opp hånda den som aldri har sprukket på noe viktig, der har vi alle vært. Gjort er gjort, fortsett frem dit du skal 🙂 

Anonymkode: 14c76...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Glitter skrev:

Helt uplanlagt endte jeg med sprekk på torsdag. Det var ikke uventet mtp hvor dårlig jeg har vært i det, siste, men jeg jobbet HARDT for å greie meg uten den rusen..på torsdag gjorde jeg derimot en venn enn enkelt tjeneste så fikk 10 rivotril som takk. Han inviterte meg hjem, men jeg sa nei. Tok tre rivotril hjemme og to øl og ďet var det som gjorde det. Hoppet på sykkelen til han kompisen og det var det andre kjentfolk også. Så ble det både amfetamin, hasj, weed, xanax og ja. Bare mye greier. Fra torsdag til i dag sov jeg vel 14 oppdelte timer.

Nå står jeg altså ved ei veiskille. Jeg MÅ klare å bli rusfri igjen. Jeg har lett for å la meg påvirke og bli med på kriminell aktivitet når jeg ruser meg. Jeg blir en annen enn meg. Dum blir jeg av all rusen og søvnmangelen også. Dere skulle observert de usammenhengende og spesielle betrsktningene vi kom med. Pluss sååå mye mer som taler for at jeg må fortsette å slutte..

Det er så tungt det her at jeg vet bare ikke hvordan klare meg gjennom dette. Har i over en måned slitt med at jeg har vært helt i kjrlleren og generelt tilbake i gamle mønster. Kan ikke legges inn før om tidligst ni dager..ikke at jeg har lyst til det da, men...

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål. Fikk bare behov for å få det ut. 

Leit å høre dette. Hva skal du gjøre nå for å komme tilbake til en rusfri hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Blir litt mange å sitere på en gang. Det har skjedd mye disse dagene. Masse fine samtaler, god følelse i kroppen, "forretningsmøter", men også hvordan håndtere en ganske stor konflikt som begynner å bygge seg opp mellom ro deler i humøret. Har vært snakk om både muligens drapsforsøk og samme person stelte nøklene til bilen min. Nå svarer han ingen på tlf og gjemmer seg i leiligheten. Så selv om jeg nå skal avruse meg selv så blir jeg nødt til å få dratt på besøk hvor han angående dette med bilen. Jef ble sjokkert da vi har kjent hverandre lenge og jeg har stilt mye opp for han. 

Nå er jeg utslitt etter lite mat og søvn siden torsdag. Skal til psykologen kl 13 og når jeg kommer hjem begynner kampen. Jeg er fri for rusmidler nå, men ja. Blir tøft. Ikke fysiske abstinenser, men psykiske og svært mange vonde tanker. Har jo dessverre blitt observert av politiet sammen med et par av de høyest på rangatigen. Men jeg har ikke kapasitet til å bekymre meg. .

Nå må Jeg sove og jeg merker jeg er i stor risiko for videre misbruk nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Glitter skrev:

Nå må Jeg sove og jeg merker jeg er i stor risiko for videre misbruk nå. 

 

Hva med barna dine? Du skulle ikke hatt lov til å ha dem! Vet du hva slags psykiske skader barn får når de har foreldre som ruser seg? 

Anonymkode: 50ce1...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med barna dine? Du skulle ikke hatt lov til å ha dem! Vet du hva slags psykiske skader barn får når de har foreldre som ruser seg? 

Anonymkode: 50ce1...25c

Står da ingenting om barn her

Anonymkode: bfa8d...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står da ingenting om barn her

Anonymkode: bfa8d...793

Hun har to barn. Det har hun sagt i flere andre tråder 

Anonymkode: 50ce1...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har to barn. Det har hun sagt i flere andre tråder 

Anonymkode: 50ce1...25c

Hmm, det har ikke jeg sett. Hvorfor står det? 

Anonymkode: bfa8d...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har to barn. Det har hun sagt i flere andre tråder 

Anonymkode: 50ce1...25c

Som ikke bor hos henne fast, men som er der enkelte helger. Det har hun også sagt i flere andre tråder. 

Anonymkode: f74e3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som ikke bor hos henne fast, men som er der enkelte helger. Det har hun også sagt i flere andre tråder. 

Anonymkode: f74e3...1c8

Ok... men fortsatt ikke helt sikker på hva kommentaren din bidrar med ? Hun har et problem som hun prøver å takle og sånne kommentarer hjelper ikke...

Anonymkode: bfa8d...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ikke bor hos henne fast, men som er der enkelte helger. Det har hun også sagt i flere andre tråder. 

Anonymkode: f74e3...1c8

De vokser vel opp i fosterhjem. Og utvikler sikkert personlighetsproblemstikk i voksen alder pga turbulent og uttrygg barndom regnes jeg med..

Anonymkode: e9bae...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De vokser vel opp i fosterhjem.

Kanskje de har en far.

Anonymkode: f74e3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...