Gå til innhold

Er redd for ting jeg gjør pga er redd for å bli kjendis i fremtiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så redd for å bli husket for ting jeg gjør. Nå går ikke jeg rundt og gjør ting for oppmerksomhet altså. Men jeg er kanskje litt sær likevel. Mens andre gjør noe fornuftig som trening eller studerer, bruker jeg min fritid på å oppsøke forskjellige steder, henger på kjøpesenter, se på ting bare. Men hvis jeg blir kjendis så kommer da kanskje noen til å huske meg?? 

Anonymkode: a9678...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd for å bli husket for ting jeg gjør. Nå går ikke jeg rundt og gjør ting for oppmerksomhet altså. Men jeg er kanskje litt sær likevel. Mens andre gjør noe fornuftig som trening eller studerer, bruker jeg min fritid på å oppsøke forskjellige steder, henger på kjøpesenter, se på ting bare. Men hvis jeg blir kjendis så kommer da kanskje noen til å huske meg?? 

Anonymkode: a9678...f3f

Man har ikke flere problemer enn man lager selv tenker jeg.

Anonymkode: 73a27...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har ikke flere problemer enn man lager selv tenker jeg.

Anonymkode: 73a27...1d0

Hvordan lager man (ikke) problemer?

Anonymkode: a9678...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I NRK kanskje. Du er kanskje blitt intervjuet før Stortingsvalget eller " fem på gaten" i VG eller bildet i avisen på skidag i 4 klasse på skolen.?  Sånt trekkes nok fram. Jeg tror ikke det er så uvanlig å kjenne på sånne tanker ved enkelte psykiske lidelser. Angst for å ha gjort noe galt eller skulle gjøre noe galt.

Om du virkelig skulle bli kjendis på grunn av en stor innsats på et felt i samfunnslivet er det mest dette og denne egenskapen media er interessert i tror jeg.

Ikke det. Jeg tror ikke kjendistilværelse er så mye å trakte etter. Jeg husker gamle dagers " kvitt og dobbelt" på TV med veldig vanskelige spørsmål. Enkelte av vinnerne der fikk store problemer med å takle hverdagen etter å ha vunnet en så stor konkurranse og  enkelte historier endte veldig tragisk og uforståelig også. Vanskelig sikkert for nærmeste familie kanskje også.

Anonymkode: 5885b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mediene har en skyggeside tror jeg også og den er det ikke så lett å havne i tror jeg heller. Spesielt i vår tid hvor så mye dreier seg om mediene. Forstår derfor mer og mer hvorfor flere og flere velger bort mediene i stor grad og bruker tid og krefter på andre ting.

Anonymkode: 5885b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i media er ikke helt fra virkeligheten tror jeg og flere eksperter er urolige tror jeg.

Anonymkode: 5885b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt i media er ikke helt fra virkeligheten tror jeg og flere eksperter er urolige tror jeg.

Anonymkode: 5885b...29e

Tror jeg

Anonymkode: a9678...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som kommer bare en roper. Heller ikke media. Tror jeg. Mye er også direkte usannt.

Enkelte av korrespondentene drev med mye rart under annen verdenskrig har jeg  også hørt. Man tenker litt annerledes om dem da liksom. Merkelig men slik er det.

 

Anonymkode: 5885b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store skuespilleren Sherlie Temple hadde vistnok så stort mediatekke. Hva som trekker til seg media i dag er ting som gir store inntekter tror jeg. Media ansatte er vel de best betalte av alle har jeg hørt.De må ha skikkelig god helse med alt de lirer av seg. Alt dreier seg om helse egentlig. Tror jeg.

Anonymkode: 5885b...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens andre gjør noe fornuftig som trening eller studerer, bruker jeg min fritid på å oppsøke forskjellige steder, henger på kjøpesenter, se på ting bare. Men hvis jeg blir kjendis så kommer da kanskje noen til å huske meg?? 

Så lenge du ikke gjør noe ulovlig, er dette et ikke-problem. De færreste blir så kjente at uskyldige aktiviteter i fortiden trekkes fram. Fokuser på hvordan du bruker tiden din for din egen del, ikke med tanke på hva som vil skje hvis du noen gang blir kjent.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd for å bli husket for ting jeg gjør. Nå går ikke jeg rundt og gjør ting for oppmerksomhet altså. Men jeg er kanskje litt sær likevel. Mens andre gjør noe fornuftig som trening eller studerer, bruker jeg min fritid på å oppsøke forskjellige steder, henger på kjøpesenter, se på ting bare. Men hvis jeg blir kjendis så kommer da kanskje noen til å huske meg?? 

Anonymkode: a9678...f3f

Er det noen veldig stor sjanse for at du kommer til å bli rikskjendis noen gang? Kos deg med å titte på ting du - ingenting galt med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får jo problemer på arbeidsmarkedet på grunn av ting på nett. Derfor har man slett meg.no bl.a tror jeg hvor man kan få hjelp tror jeg og politiet kanskje.

Jeg tror ikke jeg ville trivdes som rik kjendis og at alle ville " ha en bit av meg".. Mange lever visst størsteparten av året i utlandet i Frankrike og Spania og andre plasser har jeg hørt. I Norge er de bare ved aktuelle events og politiske skiftninger tror jeg. På den annen side mye media skaffer info på uetisk vis har jeg hørt. Grunn for litt skepsis på hva man leser da de har det nok ikke lett. Selv politikere som også er kjendiser.

Anonymkode: 8315e...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte er helt utrolige. Ingen over og ingen ved siden. Ikke som oss. Jeg tror ikke man behøver engste seg så mye for å havne i den kategorien. Men mange kjendiser bæres kanskje bare oppe av mediene. A og B kjendiser. Det er jo mye mediene som setter dagsorden i dag kan skje.Hvorfor heller ikke prøve å få seg en jobb i en av mediainstitusjonene kanskje NRK selveste.  En trygg og god fremtid med god fremtidig pensjon og ikke noe tull og rør. Men man trenger jo en god c.v og historikk selvsagt. Kanskje ikke før mye kritikk av det bestående?

Endret av Fabela
Ingen kommentarer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan av og til virkelig lure på hva de forskjellige kjendisene driver med. Men de færreste ha vel offentlig betalt så det har man jo egentlig ingenting med. Blir kanskje annerledes nå som kommunene skal ta seg av mer av den kulturelle pengesekken.

Media føler nok sakene deres så vi vanlige trenger ikke å passe på dem tror jeg. Alle har sitt i dag tror jeg.

Anonymkode: 8315e...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt prinsipielt raker det jo ingen hva noen lever av utom politi og rette myndighet selvsagt. Og da har man jo rett på en forsvarer og rettsak om ikke annet og får sin sak belyst. Om man kan stole på system et i dag overhodet da. Mange har ikke økonomi til stort av forsvar kanskje. Vi har nok med å understøtte media og dens representanter. Alle har sitt i dag tror jeg. Også utenlands. De har jo også sine kjendiser. Hvor mye har vi ikke fulgt med på valgene i Amerika bare så langt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trenger man heldigvis ikke av medier,  kjendiser offentlig betalt eller blanding kanskje eller " mote -leger" for den saken skyld. Det går på kjennskap og vennskap kanskje med ansettelser og det hele. Ser aldri mer på TV selv og spillene sine får de ha i fred for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så er dette utvikling som resultat av samtlige politikeres " klør du meg på ryggen så klør jeg deg på ryggen" politikk i så mange år. Offentlig innsyn og intern revisjon er svært forsømt i medieverden tror jeg. Det seneste tiår synes jeg kjendiser flest har holdt veldig lav profil. Kanskje forsmdi de vet at de sitter på sin høye hest iallefall frem til neste valg. Men jeg tror media setter dagsorden i stor utstrekning i dag. Men i dag er kanskje det også politisk styrt. Så politiker er det gjeveste selv om de selv hevder de har mindre i lønningsposen enn næringslivstopper.

Kan ikke være lett å være ung å velge yrke i dag. Om ikke ens familie fra før har høy posisjon og kredibilitet da.

På den annen side er kanskje ikke lett å være kjendis heller. Jurist og advokat er kanskje bedre. Eller noe i media. Med natur og miljø kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...