Gå til innhold

Fikk tanker om at medisinene jeg hentet på apoteket for en ukes tid siden er forgiftet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener på apoteket er der jo bare gode og snille mennesker som kan dette med å stå bak en disk ved et kassa apparat og selv om de kanskje tenker mest på å selge sine produkter  ville de jo aldri dele ut forgiftede medisiner iallefall ikke mot bedre vitende.

Allikevel de har jo ikke selv produsert medisinen og pakket den og lagret den og transportert den.

Allikevel får jeg denne tanke. Hva kan det skyldes.

Anonymkode: 94fbe...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje enda værre presumptivt at jeg virkelig trengte denne medisinen mot en lidelse. At medisinen intet virkestoff overhodet inneholdt og kun var del av et placebo forsøk.At man ( ?) ønsket å se om A der var grunn for medisin B der var ingen grunn for medisin.

Man kan bare undres i dag.

Anonymkode: 94fbe...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får man sånne tanker? 

Anonymkode: 94fbe...083

Fordi man er syk. 

Anonymkode: 16837...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel de har jo ikke selv produsert medisinen og pakket den og lagret den og transportert den.

Nettopp. De pleier å være godt innpakket, ikke sant?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

At medisinen intet virkestoff overhodet inneholdt og kun var del av et placebo forsøk. At man (?) ønsket å se om A der var grunn for medisin B der var ingen grunn for medisin.

Akkurat det kan du ta helt med ro. For å få lov til å forske på effekten av medisinbruk eller behandling kreves det godkjenninger, samtykker og informasjon i bøtter og spann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan få sånne tanker. At medisinen egentlig er en rus nærmest narkotikaliknende. Og at folk i dag trenger å bli edru for å friske. Men det er vel umulig når man har vært bruker av disse tingene en halv mannsalder eller kvinnealder? 

Narkotika er jeg personlig totalt imot og ville ikke være mitt førstevalg i noen situasjon og omstendighet. Jeg fortrekker å være edru om jeg kan og egentlig kan velge. Alle er vel redd for å rable helt ville jeg tro. Ting kan alltid bli værre uansett ens situasjon tror jeg.

 

Men jeg ser også at i noen situasjoner har bedre grep om eget liv med medisiner enn uten. Den gamle legen og spesialisten så jo også med datidas politiske setting at pasienter i denne kategorien ofte opplevet at psykose deres " brant ut" med høyere alder men at et liv helt uten medisiner kunne bli veldig tungt og vanskelig.

Ikke så lett situasjon for så mange tror jeg.

Ingen klageadgang i praksis utover for utvalgte da kanskje.

Så mange mennesker går kanskje til vanlig omkring i evig rus. Kommer aldri til seg selv. Kanskje på grunn av klimatrussel og mye angst kanskje. Eller medisinene fordi myndighetene vil ha ro.

En syk tanke kanskhe. Man vet ikke hvor heldig man er som fortsatt lever kanskje.

Iallefall som har en stønad og godt sted å bo enn så lenge.

Vi har så mye  her i Norge. Jeg setter veldig pris på fred og ro og stillhet selv.

Anonymkode: 9bb72...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan få sånne tanker.

Jeg vet det, for det er jo du som er trådstarter her!;)

Anonymkode: 6da1a...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...