Gå til innhold

Verdens produksjon av varer og tjenrster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo tydelig her det butter om det er slik at der er en direkte sammenheng mellom produksjon og innholdet at karbondioksid i atmosfæren som gir opphavet til uønsket klima endring? Nå har vel de fleste tenkt over handlekurven at her er mye kanskje overflødig emballasje. På den annen side kan det jo være ting av viktighet for å hindre smittespredning og andre uønskede hendelser. Om produksjon av varer og tjenester i verden vris i en retning som gir mindre skade så er vel problemet løst? Råvarene vil jo fortsatt forbrukes men kanskje ikke de råvarene man umiddelbart trodde var " synderen"? Og andre mengder kanskje? Istedenfor å gi forbruker dårlig samvittighet og mye problemer med å forstå. Om der er bevislige og påviselige sammhenger til uønsket innvirkning på natur og klima eller menneskrr og miljø man er interessert i å eliminere  da? Man måtte jo ta for seg produkt for produkt vare for tjeneste? Hva er det som gir uønsket effekt og kan det tilbakeføres som bevuslig sammenheng i virkelighetens verden?  Eller vil fossilt brensel gi hva man trenger av vrrdi til global repereasjon?  Uten tanke for sammenhenger? Man kan bare undres.

Anonymkode: 8265e...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er kanskje ikke bare olje relatert mener jeg? Eller spør jeg dumt? Man kan bare undres.

Anonymkode: 8265e...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner man ikke arbeidet i feil ende? Om noen skjønner hva jeg mener da. Man kan bare undres.

Anonymkode: 8265e...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til plast emballasje tror jeg Norge er flinkere enn andre land. Bodde i Australia en stund, og de bruker utrolig mye plast. Melk for eksempel kommer på plastflasker. Det verste jeg så var skivet bananbrød. Hver skive var pakket inn i plast, også var hele brødet igjen pakket inn i plast. Det er jo masse plast bare for et brød...

Jeg selv har prøvd å kutte ned på plasten. Bruker refill såpe, og jeg har sluttet å bruke de plastposene til frukt og grønt. Bruker isteden de vaskenettene/posene og de funker bra. 

Anonymkode: 3dad5...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage plast eller former det om forurenser, men hvis det blir resirkulert er det jo bedre enn at det ender i naturen. 

Anonymkode: 3dad5...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen får ofte alt som de ønsker seg i livet  er vel hva jeg ofte tenker i møte med dagens nyhetsbilde. Helt ærlig så har jeg selv personlig resignert mye i forhold til politikk utover de helt lovbestemte  krav  selvfølgelig. Jeg tar bare av meg hatten jeg ikke har når jeg ser hvor flinke så mange særlig unge er også til hverdags.😊

Anonymkode: 63237...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt ungdommen er flinke synes jeg til å prøve virkelig å stå opp for noe i en turbulent verden og en urolig tid. Vi gamle kjærringer har nok bare vårt tror jeg. Det er bare å stå på videre!😊

Anonymkode: 63237...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt ungdommen er flinke synes jeg til å prøve virkelig å stå opp for noe i en turbulent verden og en urolig tid. Vi gamle kjærringer har nok bare vårt tror jeg. Det er bare å stå på videre!😊

Anonymkode: 63237...382

Alle har vi vårt. Også de unge.

Anonymkode: 49c1a...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid, krefter og ressurser strekker ofte ikke til. På seg selv kjenner man ofte andre.

I himmelens navn. Vi har da alle vært barn og unge en gang i tiden.

Vi heier alle på de unge i dag tror jeg. Godt de har et bedre støtteapparat i skole og hjem og mynfigheter enn vi i vår  tid fikk oppleve.Min mor fikk kr 18 i barnetrygd for meg i ett år så var det slutt. Jeg fikk høre det.

Vi er så mange tror jeg som gråter våre bitre tårer over at vi ikke kom oss ut av dette landet mens det enda var tid og vi var unge med helse fremdeles. Vi kastet kanskje bort tid på mennesker og miljø som bare stjal vår kraft  i stedet for å få en utdanning å yrke og bosted et annet sted i verden under en høyere himmel.

Jo jeg heier på de unge av i dag og ønsker lykke til på ferden.😊

Anonymkode: 63237...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er så mange tror jeg som gråter våre bitre tårer over at vi ikke kom oss ut av dette landet mens det enda var tid og vi var unge med helse fremdeles.

Hvor i verden er det bedre å bli gammel (og / eller syk) enn i de nordiske landene, for folk som ikke er på toppen mht. inntekt og formue? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I statistikkene kanskje om de er så riktige og ikke så rent lite politiske produkt og må tas med mange  klype salt. Vi husker jo haraballet i Statistisk Sentralbyrå for noen.år siden men vet lite om hva som egentlig skjedde.

Men rase og polemere har lite å si tror jeg. 

Jeg trekker meg nå tilbake da jeg trenger å gjøre andre ting og føler jeg ikke har mer å bidra med i denne sammenheng.

Jeg vil ikke oppta deres eller min tid på tull og rør.

Jeg ber om unnskyldning nok en gang fordi dere her inne er så flotte mennesker som vil så vell.

Når man ikke forstår så forstår man ikke tror jeg. Noe mere tolking trengs ikke.

God helg!😊

Anonymkode: 63237...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...