Gå til innhold

Det VAR lettere før, tror jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk om man bare kunne ringe til et nummer og det var et menneske i andre enden som enkelt å greit bare kunne svare på det man lurer på ? En som snakker slik at man forstår. Nei da , det kommer en opplest melding på andre siden med ørten alternativer der du skal trykke et nummer for å komme rett. Da du tror du har trykket rett kommer det ørten nye alternativer og da du endelig har kommet frem treffer du en som ikke kan svare på noe før du har oppgitt diverse nummer og epostadresser. Så skal man spørre om det man lurer på for å få vite at det var et annet nummer å ringe. Der blir du stående i kø for så etter langt om lenge å få vite at man må gå inn på en nettside. Så takker man for det og går inn på nettsiden og klarer der ikke å finne svar på det man lurte på. Tenk om man bare kunne ringe er nummer og få et svar. 
 

Anonymkode: 898c0...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja jeg er enig! Irriterer meg over så mye av de morderne greiene!!! Tanken var at det skulle gå raskere og bli enklere, men alt tar jo heller hundre år!! Bare å slå på en tv. Flere savner da vi trykket på en knapp og det var i gang. Nå må du trykke gjerne på ørten knapper.
Og som du skriver, kunderservice og alt det der..det er da faen meg aldri noen som kan svare på det du lurer på! Du får bare beskjed om at "da må du ringe ....." De nye du ringer sier det samme.
Og den jævla skolen....
Før så gikk de videregående...de valgte noe som var av interesse eller som var lønnsomt og det tok ikke hundre jævla år å få en utdannelse. Det var heller ikke krav om at man skal måte kunne komplisert matte for å kunne jobbe i kafe. Jeg fikk 6 i psykologi, men pga matten så gikk jeg ned i snitt. her skal man ikke se på hva folk er flinke i, det er visst heller om å gjøre å være flink i alt. 
 

Anonymkode: 30bf3...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og de jælva komfyrene. Før skrudde vi dem på, nå må du holde fingeren på dem i en evighet før de slår seg på -_- 
Mange hoteller har mange irriterende dusjer. Dusjer du må trykke på...

Og noen steder har også fått sånne dære fancy dører. Uten håndtak.... det er heller en teit knapp gjemt inne på rommet som lukker den opp.

Anonymkode: 30bf3...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det irriterer meg. Også et det så mange ganger teknologien ikke fungerer. Som tog billett maskiner og lignende, noen ganger er banken nede og man får ikke betalt med kort. Men det som irriterer meg mest er selvbetjente kasser. Vært en del i utlandet og noen steder er det nesten kun det som blir brukt, også jobbet det nesten ingen der. Skal du kjøpe alkohol må det bli godkjent av en ansatt, skal du kjøpe en DVD er det samme, så det hele ender opp med å ta kjempe lang tid, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja jeg er enig! Irriterer meg over så mye av de morderne greiene!!! Tanken var at det skulle gå raskere og bli enklere, men alt tar jo heller hundre år!! Bare å slå på en tv. Flere savner da vi trykket på en knapp og det var i gang. Nå må du trykke gjerne på ørten knapper.
Og som du skriver, kunderservice og alt det der..det er da faen meg aldri noen som kan svare på det du lurer på! Du får bare beskjed om at "da må du ringe ....." De nye du ringer sier det samme.
Og den jævla skolen....
Før så gikk de videregående...de valgte noe som var av interesse eller som var lønnsomt og det tok ikke hundre jævla år å få en utdannelse. Det var heller ikke krav om at man skal måte kunne komplisert matte for å kunne jobbe i kafe. Jeg fikk 6 i psykologi, men pga matten så gikk jeg ned i snitt. her skal man ikke se på hva folk er flinke i, det er visst heller om å gjøre å være flink i alt. 
 

Anonymkode: 30bf3...f64

Før kunne en dra til Tyrika så mye en ville også.

Anonymkode: 2c635...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Island var det slik har jeg hørt på åttitall at hvemsomhelst av innbyggerne kunne ringe landets president å ta opp viktige spørsmål av all mulig karakter som berørte mennesker på Island.

Det gjaldt for alle. Jeg hørte det på seminar på norsk universitet av Islandsekspert og sosiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sånne ting er ordnet i dag på Island vet jeg ikke. De har jo vært gjennom sine ting med Jappetid og store økonomiske fall som de har kommet på fote etter utrolig nok leste jeg. Viktig demokratisk verdi med god kommunikasjonskanaler. Frie og åpne. Men dette er spesielle og flotte og flinke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lite skremt over utviklingen for å si som sant er. Men på noen plan tror jeg ting er gått fremover. Foreldre følger opp barna sine bedre og barnløse også enslige har større muligheter til å etablere en familie også de. Men så mange av oss har trange budsjetter også i dag. Noe er kanskje bare arvelig. Jeg tenker her på Norge men synes det er interessant å sammenlikne også med andre land.

Endret av Fabela
Ingen kommentarer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fabela skrev:

Men i dag juger folk en midt i trynet. titt og ofte . I riktig gamle dager var det ikke så mye sånt som jeg husker.😊

Det var nok fordi du var barn først, senere naiv ung, og til slutt en realistisk voksen. 

Anonymkode: d80ba...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...