Gå til innhold

ADHD-medisin og svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt ekkelt spørsmål, men jeg lurer på om medisiner som Elvanse og Ritalin kan føre til en slags kjemisk svettelukt? Jeg har aldri svettet mye eller hatt problemer med svettelukt, men etter at jeg begynte på Elvanse syns jeg at det lukter stramt eller kjemisk når jeg har svettet. Det lukter ikke vanlig svette, jeg klarer ikke helt å forklare hvordan det lukter. Det lukter ikke så sterkt at andre merker det, men jeg merker det selv hvis jeg lukter på t-skjorten eller genseren etter jeg har brukt den. Hvis dette er pga Elvanse, er det noe jeg kan gjøre med det? Kan det hjelpe å drikke mer vann eller vil det lukte kjemisk uansett? Kan det være et tegn på at kroppen min ikke tåler lisdeksamfetamin? 

Anonymkode: df71c...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ekkelt spørsmål, men jeg lurer på om medisiner som Elvanse og Ritalin kan føre til en slags kjemisk svettelukt? Jeg har aldri svettet mye eller hatt problemer med svettelukt, men etter at jeg begynte på Elvanse syns jeg at det lukter stramt eller kjemisk når jeg har svettet. Det lukter ikke vanlig svette, jeg klarer ikke helt å forklare hvordan det lukter. Det lukter ikke så sterkt at andre merker det, men jeg merker det selv hvis jeg lukter på t-skjorten eller genseren etter jeg har brukt den. Hvis dette er pga Elvanse, er det noe jeg kan gjøre med det? Kan det hjelpe å drikke mer vann eller vil det lukte kjemisk uansett? Kan det være et tegn på at kroppen min ikke tåler lisdeksamfetamin? 

Anonymkode: df71c...9dc

Det er nok medisinen som gjør det . Men det er normalt/ ufarlig. Litt sterkere deodorant og god vasking så blir det bedre :)

Anonymkode: 756ea...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...