Gå til innhold

Bendelorm


Gjest ColaX

Anbefalte innlegg

Katten til moren min har fått orm. Vi tror det er bendelorm siden vi oppdaget at det kom noe hvitt ut av rompa dens. Hvit tråd som var bredere enn tråd. 

Er redd jeg er smittet. Kan mennesker bli smittet av dyrs ormer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, ColaX skrev:

Katten til moren min har fått orm. Vi tror det er bendelorm siden vi oppdaget at det kom noe hvitt ut av rompa dens. Hvit tråd som var bredere enn tråd. 

Er redd jeg er smittet. Kan mennesker bli smittet av dyrs ormer?

Har aldri opplevd det og jeg hadde katt i en del år og hun hadde innvollsorm et par ganger i året. Men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Å det ga meg igrunn mer angst å lese at slike orme egg og larver kan vandre inn i kroppsdelene til mennesket. Og til øyet og sånt. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ColaX skrev:

Katten til moren min har fått orm. Vi tror det er bendelorm siden vi oppdaget at det kom noe hvitt ut av rompa dens. Hvit tråd som var bredere enn tråd. 

Er redd jeg er smittet. Kan mennesker bli smittet av dyrs ormer?

Jeg har aldri blitt smittet og har hatt katt hele livet. Begge mine katter har akkurat hatt orm og de fikk kjapt ormekur så nå er de kvitt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ColaX skrev:

Å det ga meg igrunn mer angst å lese at slike orme egg og larver kan vandre inn i kroppsdelene til mennesket. Og til øyet og sånt. 😕

Du fikk sikkert med deg at eksperten brukte uttrykket "særdeles sjeldent" om den tilstanden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, laban skrev:

Du fikk sikkert med deg at eksperten brukte uttrykket "særdeles sjeldent" om den tilstanden? 

Nei fikk ikke det med meg. Men så bra da! Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, cilie skrev:

Skal ikke katter ha jevnlige ormkurer for å unngå det? Mener min innekatt også fikk det i sin tid. 

Nå er det 17 år siden jeg hadde katt, men jeg tror kanskje man ikke skal gi katten ormekur med mindre det er påvist orm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det 17 år siden jeg hadde katt, men jeg tror kanskje man ikke skal gi katten ormekur med mindre det er påvist orm.

Leeenge siden jeg hadde også- mulig det kun var da den flyttet fra kattemoren. Jeg vet i hvert fall at den fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cilie skrev:

Skal ikke katter ha jevnlige ormkurer for å unngå det? Mener min innekatt også fikk det i sin tid. 

Det har blitt andre regler nå, før kunne du kjøpe ormkur uten resept og det var anbefalt å bruke det to ganger i året. Nå må du har resept og det skal kun gis hvis katten har påvist orm. Har du to eller flere katter skal det kun gis til den som har påvist orm.

Det kreves ormkur for å reise ut og inn av landet, men der gjelder andre regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...