Gå til innhold

10 år gammel seng og madrass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er det på tide å utskifte? Jeg har en seng og madrass som er 10 år gammel. Jeg synes den er ok å ligge på men jeg synes den er blitt dårligere enn den var. Problemet er også at meg og min samboer liker ulike typer madrasser. Han liker hard tynn madrass. Jeg liker tykk og med litt fjæring på. 

Hvor gammel er deres madrasser? Har dere overmadrass? Jeg har desverre ikke overmadrass men tenker at det kan mulig gjøre sengen bedre å ligge i.  Men det er dyrt med nye madrasser og seng. 

Anonymkode: 59f9d...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er det på tide å utskifte? Jeg har en seng og madrass som er 10 år gammel. Jeg synes den er ok å ligge på men jeg synes den er blitt dårligere enn den var. Problemet er også at meg og min samboer liker ulike typer madrasser. Han liker hard tynn madrass. Jeg liker tykk og med litt fjæring på. 

Hvor gammel er deres madrasser? Har dere overmadrass? Jeg har desverre ikke overmadrass men tenker at det kan mulig gjøre sengen bedre å ligge i.  Men det er dyrt med nye madrasser og seng. 

Anonymkode: 59f9d...91f

Vi kjøpte de rammemadrassene vi har nå på Jysk for 14 år siden. I ettertid har vi byttet ut overmadrassen et par ganger, den vi har nå er tykk og minner om en tempurmadrass, den former seg etter kroppen når den blir varm og er vidunderlig å ligge på! Mellom rammemadrassene og overmadrassen har vi skumgummimadrasser på 9 cm (?), så vi føler oss som prinsessen på erten og ligger kjempegodt!

Det er jo ikke noe problem om man liker forskjellige madrasser - man kan jo ha ulik hardhet på madrassen under og så ha en hel overmadrass på toppen slik at man slipper den sprekken mellom madrassene. For overmadrass er et must omtrent! Og de får du ulike priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er det på tide å utskifte? Jeg har en seng og madrass som er 10 år gammel. Jeg synes den er ok å ligge på men jeg synes den er blitt dårligere enn den var. Problemet er også at meg og min samboer liker ulike typer madrasser. Han liker hard tynn madrass. Jeg liker tykk og med litt fjæring på. 

Hvor gammel er deres madrasser? Har dere overmadrass? Jeg har desverre ikke overmadrass men tenker at det kan mulig gjøre sengen bedre å ligge i.  Men det er dyrt med nye madrasser og seng. 

Anonymkode: 59f9d...91f

Jeg har en 5 år gammel kontinentalseng. Har byttet overmadrass en gang. Når det gjelder senger får man det man betaler for.

3 timer siden, Lillemus skrev:

Vi kjøpte de rammemadrassene vi har nå på Jysk for 14 år siden. I ettertid har vi byttet ut overmadrassen et par ganger, den vi har nå er tykk og minner om en tempurmadrass, den former seg etter kroppen når den blir varm og er vidunderlig å ligge på! Mellom rammemadrassene og overmadrassen har vi skumgummimadrasser på 9 cm (?), så vi føler oss som prinsessen på erten og ligger kjempegodt!

Det er jo ikke noe problem om man liker forskjellige madrasser - man kan jo ha ulik hardhet på madrassen under og så ha en hel overmadrass på toppen slik at man slipper den sprekken mellom madrassene. For overmadrass er et must omtrent! Og de får du ulike priser.

Vi har en enkel seng med tempurmadrass og jeg synes den er forferdelig å ligge i siden den former seg etter kroppen og det blir en grop der du ligger. Min datter elsker den madrassen, men ville absolutt prøvd en slik før man går til innkjøp. Enten så liker man den eller ikke. Det er en veldig bra madrass som kan forebygge liggesår for de som ligger mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på kvaliteten til madrassen. Vi har dyr rammemadrass og overmadrass som er begge er over 20 år, og de holder nok koken noen år til. Fantastisk deilig seng. Hadde tidligere en IKEA-seng/madrass, som jeg måtte bytte ut etter 5-6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...