Gå til innhold

Hva er galt med meg ?


Gjest 69 modell og jente

Anbefalte innlegg

Gjest 69 modell og jente

Jeg er ei 32 år gammel gift 2 barns mor.

For 5 år siden tok jeg abort og har angret hver dag siden. Mannen min steriliserte seg rett etter inngrepet. Hver dag siden jeg tok mitt livs værste feilhandling har jeg ønsket meg mitt 3 barn. Slik har det altså ikke blitt p.g.a at min mann er sterilisert.

Nå skranter forholdet p.g.a dette, jeg er deprimert og føler meg inne i en sirket som er umulig å komme ut av.

Er redd forholdet ryker p.g.a dette og at jeg mister forstanden.5 års lengsel og hat mot meg selv er vondt, veldig vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva som er galt med deg, kan jeg ikke si. Jeg tror du i likhet med mange sliter med at du fokuserer mer på det du mangler enn det du har. Det er en svært uhensiktsmessig tankemåte.

Jeg vil anbefale at du ber fastlegen din henvise deg til psykologisk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hvorfor steriliserte han seg, ble dere enig om at dere ikke skulle ha flere barn noen gang, eller var dette bare hans avgjørelse? Hvis ikke du var enig med avgjørelsen, burde han den gang frykte et brudd en eller annen gang i fremtiden, han har valgt sitt liv, han vil ikke ha flere barn, men har du fått lov til å velge ditt liv, ville ikke du heller ha flere barn, har du ombestemt deg nå, vet ikke om dette er noe du bare må leve med, det spør på utgangspunktet i saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt med deg, er at du er noe inn i granskauen forbannet på deg selv. Og det er noe av det verste som finnes. Det er så mye lettere å være forbannet på andre.

Men her er det du som er den store synderen, som foretok et valg, et valg som du nå synes var feil.

Det er ikke noe vits i for deg å prøve og fokusere på de barna du har for å prøve og mestre dette, det vil ikke gå. Du må inn i problemet med ditt fokus. Og problemet er at du ikke klarer å tilgi deg selv, for en feil du har begått. Jepp, du har gjort en feil sett fra ditt ståsted nå, men den gang du gjorde det hadde du vel andre tanker. Kan du fortelle hva du tenkte da, hvorfor du gjorde som du gjorde. Det er helt sikkert en grunn for en slik handling. Slik du nå straffer deg selv, skulle man tro at du gjorde det av ondskap. Men det vet både du og jeg ikke stemmer.

En ekstra påkjenning for deg i dag er det faktum at du ikke kan bøte på din feil ved å bli gravid igjen. Du er låst. Du må finne nøkkelen til den låsen.

Nå har du straffet deg selv i 5 år, og det er en forholdsvis lang dom. Synes du din feil krever lengre dom, i tilfelle kan du spesifisere hva du synes videre straff skal bestå i??

Jeg personlig synes du har sonet ferdig for lenge siden, men det er ikke jeg som bestemmer. Det er du som er dommeren.

Hva blir dommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 69 modell og jente

Det som er galt med deg, er at du er noe inn i granskauen forbannet på deg selv. Og det er noe av det verste som finnes. Det er så mye lettere å være forbannet på andre.

Men her er det du som er den store synderen, som foretok et valg, et valg som du nå synes var feil.

Det er ikke noe vits i for deg å prøve og fokusere på de barna du har for å prøve og mestre dette, det vil ikke gå. Du må inn i problemet med ditt fokus. Og problemet er at du ikke klarer å tilgi deg selv, for en feil du har begått. Jepp, du har gjort en feil sett fra ditt ståsted nå, men den gang du gjorde det hadde du vel andre tanker. Kan du fortelle hva du tenkte da, hvorfor du gjorde som du gjorde. Det er helt sikkert en grunn for en slik handling. Slik du nå straffer deg selv, skulle man tro at du gjorde det av ondskap. Men det vet både du og jeg ikke stemmer.

En ekstra påkjenning for deg i dag er det faktum at du ikke kan bøte på din feil ved å bli gravid igjen. Du er låst. Du må finne nøkkelen til den låsen.

Nå har du straffet deg selv i 5 år, og det er en forholdsvis lang dom. Synes du din feil krever lengre dom, i tilfelle kan du spesifisere hva du synes videre straff skal bestå i??

Jeg personlig synes du har sonet ferdig for lenge siden, men det er ikke jeg som bestemmer. Det er du som er dommeren.

Hva blir dommen?

straffen min består i hverdager med anger, tårer, selvbebreidelse, spiseforstyrrelse ( som jeg utviklet etter aborten),lengsel og atter lengsel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

straffen min består i hverdager med anger, tårer, selvbebreidelse, spiseforstyrrelse ( som jeg utviklet etter aborten),lengsel og atter lengsel......

Har du virkelig bestemt deg for å straffe deg selv for resten av livet?

Hvis en venninne av deg hadde det på samme måten, ville du si til henne at hun skulle værsågod lide resten av livet?

Hvorfor tok du abort da? Fikser du og svare på det?

Det er utrolig som vi mennesker klarer å behandle oss selv annerledes enn vi ville ha gjort med noen vi er glade i.

Men valget er ditt. Se for deg at du sitter på gamlehjemmet om mange tiår, og tenker på ditt liv. Hva vil du angre mest på tror du, at du tok abort en gang, eller at du ødela hele livet ditt ved å ikke tilgi den ene feilen.

Tror du ikke det siste blir det mest bitre å se tilbake på tross alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 69 modell og jente

Har du virkelig bestemt deg for å straffe deg selv for resten av livet?

Hvis en venninne av deg hadde det på samme måten, ville du si til henne at hun skulle værsågod lide resten av livet?

Hvorfor tok du abort da? Fikser du og svare på det?

Det er utrolig som vi mennesker klarer å behandle oss selv annerledes enn vi ville ha gjort med noen vi er glade i.

Men valget er ditt. Se for deg at du sitter på gamlehjemmet om mange tiår, og tenker på ditt liv. Hva vil du angre mest på tror du, at du tok abort en gang, eller at du ødela hele livet ditt ved å ikke tilgi den ene feilen.

Tror du ikke det siste blir det mest bitre å se tilbake på tross alt?

Jeg tok abort fordi jeg var feig. For feig til å velge livet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort fordi jeg var feig. For feig til å velge livet .

Feig, javel, men er du sikker på at det er hele sannheten. Det som ligger bak ordet feig, er redsel. Hva var du redd for? Kan du fortelle meg hva den redselen var? Husk at dette er 5 år siden, og du visste ikke da det du vet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Feig, javel, men er du sikker på at det er hele sannheten. Det som ligger bak ordet feig, er redsel. Hva var du redd for? Kan du fortelle meg hva den redselen var? Husk at dette er 5 år siden, og du visste ikke da det du vet nå.

Kvifor maser du sånn om kvifor ho tok abort? Det viktigaste er at ho gjorde det - og angrar etterpå. Grunnane trenger ho ikkje å oppgi når ho ikkje ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Kva føler mannen din nå?

Kan han tenke seg eit tredje barn? Sidan det har gått 5 år etter steriliseringa kan han jo ha skifta meining. Dersom han kan tenke seg eit barn til kan dere vurdere sæd-donor (sidan du framleis kan få barn) eller adopsjon. Då har du eit mål å jobbe fram mot i staden for berre å angre på feilgrepet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 69 modell og jente

Kva føler mannen din nå?

Kan han tenke seg eit tredje barn? Sidan det har gått 5 år etter steriliseringa kan han jo ha skifta meining. Dersom han kan tenke seg eit barn til kan dere vurdere sæd-donor (sidan du framleis kan få barn) eller adopsjon. Då har du eit mål å jobbe fram mot i staden for berre å angre på feilgrepet ditt.

Takk for omtanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort fordi jeg var feig. For feig til å velge livet .

Da råder jeg deg til å søke hjelp til å bli kvitt selvhatet som stenger for deg nå. Du er jo fortsatt ung nok til å adoptere både 1 og 2 barn enda.

Slik jeg skjønte innlegget ditt, var du ikke rede til å se mulighetene enda, fordi du hang igjen i ditt valg for 5 år siden. En god psykolog kan sikkert hjelpe deg til å bearbeide det, hvis du er motivert selv.

Og hvis du er interessert i å adoptere, så er jo det en god motivasjon videre, for da kan du hjelpe et stakkars barn et eller annet sted i verden som trenger en mor og en far.

Her er en side om adopsjon, som jeg vet mange har vært innom før en slik prosess settes igang.

http://www.verdensbarn.no/

Men jeg tror fortsatt du trenger å tilgi deg selv og komme videre etter det valget som skapte så mye vondt for deg.

Lykke til, hva enn du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...