Gå til innhold

Debatten om fast nick


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

Jeg har lest trådene om dette den siste tida. Og jeg kan relatere meg til begge sider av saken. 

Jeg er en av dem som ofte skifter nick, av grunner jeg har forsøkt å forklare f.eks i denne tråden: 

Det jeg har merket er at når nicket mitt fremdeles er "nytt" får jeg mer krasse tilbakemeldinger. Det forandrer seg imidlertid når folk forstår at det nye nicket er "meg". Da blir tilbakemeldingene mer konstruktive og hyggelige. Jeg ser ingenting galt i det, og det er derimot veldig bra for meg for da vet andre brukere bakgrunnen og historien min og kan snakke til meg på en bedre måte. 

Så nå har jeg bestemt meg for å beholde fast nick. (Jeg har bedt admin om å bytte dette nicket (U)Stabila til "Fastnick" nå siden (U)Stabila er et nedverdigende nick ovenfor meg selv, som jeg ikke egentlig fortjener. Men det er siste gangen jeg vil endre). 

Jeg ser ikke lenger noe poeng i å stadig skifte nick. Folk får ta meg som jeg er, og heller rettlede og snakke til meg på en ordentlig og konstruktiv måte om jeg går over streken.

Jeg tror helt ærlig at det vil bli et bedre miljø her inne om alle måtte skrive med nick. En fordel med fast nick er også at alle ville ha uttrykt deg finere til andre brukere. Som anonym kan en si mye stygt til andre, og det burde egentlig ikke vært lov. Så av disse grunnene synes jeg at det burde blitt pålagt å bruke fast nick. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver alltid med nick, men noen ganger føler jeg at jeg blir angrepet og det hadde ikke skjedd hvis de ikke visste at det var meg. Ut over det synes jeg det er best å bruke nick av de grunnene du skriver. 

Synes det er fint du er tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, (U)Stabila skrev:

Jeg har lest trådene om dette den siste tida. Og jeg kan relatere meg til begge sider av saken. 

Jeg er en av dem som ofte skifter nick, av grunner jeg har forsøkt å forklare f.eks i denne tråden: 

Det jeg har merket er at når nicket mitt fremdeles er "nytt" får jeg mer krasse tilbakemeldinger. Det forandrer seg imidlertid når folk forstår at det nye nicket er "meg". Da blir tilbakemeldingene mer konstruktive og hyggelige. Jeg ser ingenting galt i det, og det er derimot veldig bra for meg for da vet andre brukere bakgrunnen og historien min og kan snakke til meg på en bedre måte. 

Så nå har jeg bestemt meg for å beholde fast nick. (Jeg har bedt admin om å bytte dette nicket (U)Stabila til "Fastnick" nå siden (U)Stabila er et nedverdigende nick ovenfor meg selv, som jeg ikke egentlig fortjener. Men det er siste gangen jeg vil endre). 

Jeg ser ikke lenger noe poeng i å stadig skifte nick. Folk får ta meg som jeg er, og heller rettlede og snakke til meg på en ordentlig og konstruktiv måte om jeg går over streken.

Jeg tror helt ærlig at det vil bli et bedre miljø her inne om alle måtte skrive med nick. En fordel med fast nick er også at alle ville ha uttrykt deg finere til andre brukere. Som anonym kan en si mye stygt til andre, og det burde egentlig ikke vært lov. Så av disse grunnene synes jeg at det burde blitt pålagt å bruke fast nick. 

Personlig opplever jeg det mye mer belastende å få negative kommentarer fra de med nic. Jeg bryr meg ikke om noen ukjente sier noen negativt men når feks frosken, ISW eller Kupton og andre med nic er skarpe i svarene sine går det mye mer inn på meg. Da er det mer alvor på en måte fordi de er noen man kjenner litt. Og man får gjerne skarpe kommentarer som anonyme selv om man også får mange gode tilbakemeldinger også. Det forundrer meg at dette temaet stadig blir tatt opp nå og at man har en så ensidig forståelse av saken. Hadde man blitt pålagt å bruke nic burde det være en mer lukket forum. Man utleverer noen ganger svært personlige ting og man kan oppleve at flere hundre har lest innlegget. Man aner ikke hvem alle disse er. Som jeg tidligere har sagt så har jeg prøvd å bruke nic men får angst av det. I begynnelsen var det så vidt jeg turte å skrive som anonym også jeg fikk tvangstanker og panikk. Det å snakke om psykiske plager var veldig nytt for meg. Jeg trodde at dette var en plass man kunne få hjelp med psykiske ting og lufte erfaringer med andre. Jeg blir litt lei av generaliseringen av anonyme. Det er belastende at dere tar dette opp så mye for tiden. Jeg har tenkt at jeg hører til her på en måte og dette får meg til å føle at jeg ikke er velkommen. 

Anonymkode: 62611...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig opplever jeg det mye mer belastende å få negative kommentarer fra de med nic. Jeg bryr meg ikke om noen ukjente sier noen negativt men når feks frosken, ISW eller Kupton og andre med nic er skarpe i svarene sine går det mye mer inn på meg. Da er det mer alvor på en måte fordi de er noen man kjenner litt. Og man får gjerne skarpe kommentarer som anonyme selv om man også får mange gode tilbakemeldinger også. Det forundrer meg at dette temaet stadig blir tatt opp nå og at man har en så ensidig forståelse av saken. Hadde man blitt pålagt å bruke nic burde det være en mer lukket forum. Man utleverer noen ganger svært personlige ting og man kan oppleve at flere hundre har lest innlegget. Man aner ikke hvem alle disse er. Som jeg tidligere har sagt så har jeg prøvd å bruke nic men får angst av det. I begynnelsen var det så vidt jeg turte å skrive som anonym også jeg fikk tvangstanker og panikk. Det å snakke om psykiske plager var veldig nytt for meg. Jeg trodde at dette var en plass man kunne få hjelp med psykiske ting og lufte erfaringer med andre. Jeg blir litt lei av generaliseringen av anonyme. Det er belastende at dere tar dette opp så mye for tiden. Jeg har tenkt at jeg hører til her på en måte og dette får meg til å føle at jeg ikke er velkommen. 

Anonymkode: 62611...2d5

Alle er velkommen, med og uten nick, men det er litt enklere - for ikke å snakke om hyggeligere, å konversere med noen man vet navnet på. Slik er det jo i RL også. 

Jeg synes ikke du trenger å føle noe i den ene eller andre retningen. Når du blir stressa av det så er det noe du selv må ta hensyn til, det blir kanskje litt i overkant å "ikke føle seg velkommen" fordi man har en diskusjon om temaet? Noen opplever det som belastende å bruke nick, andre opplever det som belastende at noen bytter nick like lett som andre skifter truser. Vi er alle ulike. 🙂 

Anonymkode: f09e4...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er velkommen, med og uten nick, men det er litt enklere - for ikke å snakke om hyggeligere, å konversere med noen man vet navnet på. Slik er det jo i RL også. 

Jeg synes ikke du trenger å føle noe i den ene eller andre retningen. Når du blir stressa av det så er det noe du selv må ta hensyn til, det blir kanskje litt i overkant å "ikke føle seg velkommen" fordi man har en diskusjon om temaet? Noen opplever det som belastende å bruke nick, andre opplever det som belastende at noen bytter nick like lett som andre skifter truser. Vi er alle ulike. 🙂 

Anonymkode: f09e4...678

Får vel si takk for forståelse (?). Jeg må vel slutte å føle det da siden du mener jeg ikke trenger det. 

Anonymkode: 62611...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig opplever jeg det mye mer belastende å få negative kommentarer fra de med nic. Jeg bryr meg ikke om noen ukjente sier noen negativt men når feks frosken, ISW eller Kupton og andre med nic er skarpe i svarene sine går det mye mer inn på meg. Da er det mer alvor på en måte fordi de er noen man kjenner litt. Og man får gjerne skarpe kommentarer som anonyme selv om man også får mange gode tilbakemeldinger også. Det forundrer meg at dette temaet stadig blir tatt opp nå og at man har en så ensidig forståelse av saken. Hadde man blitt pålagt å bruke nic burde det være en mer lukket forum. Man utleverer noen ganger svært personlige ting og man kan oppleve at flere hundre har lest innlegget. Man aner ikke hvem alle disse er. Som jeg tidligere har sagt så har jeg prøvd å bruke nic men får angst av det. I begynnelsen var det så vidt jeg turte å skrive som anonym også jeg fikk tvangstanker og panikk. Det å snakke om psykiske plager var veldig nytt for meg. Jeg trodde at dette var en plass man kunne få hjelp med psykiske ting og lufte erfaringer med andre. Jeg blir litt lei av generaliseringen av anonyme. Det er belastende at dere tar dette opp så mye for tiden. Jeg har tenkt at jeg hører til her på en måte og dette får meg til å føle at jeg ikke er velkommen. 

Anonymkode: 62611...2d5

Jeg har ikke noe i mot at andre skriver som AB så lenge det ikke er for å slenge drit. Det er selvsagt mer oversiktlig når noen skriver med nick, men det er også viktig å huske på at hvis AB-funksjonen forsvant så ville det blitt mye lavere aktivitet på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får vel si takk for forståelse (?). Jeg må vel slutte å føle det da siden du mener jeg ikke trenger det. 

Anonymkode: 62611...2d5

Nå var det vel ikke helt det jeg sa 😉Du skal ta hensyn til deg selv, men det er altså et diskusjonsforum. Det må være mulig å diskutere et tema uten å høre at man påfører andre en belastning, eller at diskusjonen i seg selv gjør at enkelte ikke føler seg velkommen. Da må den personen heller ta ansvar for seg selv 🙂 

Anonymkode: f09e4...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 time siden, Glitter skrev:

Jeg skriver alltid med nick, men noen ganger føler jeg at jeg blir angrepet og det hadde ikke skjedd hvis de ikke visste at det var meg. Ut over det synes jeg det er best å bruke nick av de grunnene du skriver. 

Synes det er fint du er tilbake. :)

Takk for det :)

Ja, med fast nick blir man dessverre også utsatt for dritt fra anonyme brukere. Noen blir jo til og med forfulgt, sånn som blant andre du og jeg har opplevd, men det får vi bare prøve å heve oss over. Og så synes jeg at vi kan bli enda flinkere til å støtte hverandre og forsvare hverandre når vi ser at nick vi kjenner og er blitt glad i får ufine slengbemerkninger. Hvis de som slenger dritt får nok tilbakemeldinger på sin ufine oppførsel, så kanskje de stopper. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det vel ikke helt det jeg sa 😉Du skal ta hensyn til deg selv, men det er altså et diskusjonsforum. Det må være mulig å diskutere et tema uten å høre at man påfører andre en belastning, eller at diskusjonen i seg selv gjør at enkelte ikke føler seg velkommen. Da må den personen heller ta ansvar for seg selv 🙂 

Anonymkode: f09e4...678

Du høres ut som en av de med nic. 

Anonymkode: 62611...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en av de med nic. 

Anonymkode: 62611...2d5

okei 🙂 

Anonymkode: f09e4...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, (U)Stabila skrev:

Takk for det :)

Ja, med fast nick blir man dessverre også utsatt for dritt fra anonyme brukere. Noen blir jo til og med forfulgt, sånn som blant andre du og jeg har opplevd, men det får vi bare prøve å heve oss over. Og så synes jeg at vi kan bli enda flinkere til å støtte hverandre og forsvare hverandre når vi ser at nick vi kjenner og er blitt glad i får ufine slengbemerkninger. Hvis de som slenger dritt får nok tilbakemeldinger på sin ufine oppførsel, så kanskje de stopper. (?)

Helt alvorlig. Er dette det du fikk ut av mitt svar?At jeg slenger dritt ?. Ser du overhode ikke hvordan dine ord også kan påvirke andre ?Helt alvorlig ? Er dette løsningen din ???? 

Anonymkode: 62611...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt alvorlig. Er dette det du fikk ut av mitt svar?At jeg slenger dritt ?. Ser du overhode ikke hvordan dine ord også kan påvirke andre ?Helt alvorlig ? Er dette løsningen din ???? 

Anonymkode: 62611...2d5

Nå må du roe deg. Ikke alt handler om deg og dine følelser. 

Anonymkode: 72d8d...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, (U)Stabila skrev:

Takk for det :)

Ja, med fast nick blir man dessverre også utsatt for dritt fra anonyme brukere. Noen blir jo til og med forfulgt, sånn som blant andre du og jeg har opplevd, men det får vi bare prøve å heve oss over. Og så synes jeg at vi kan bli enda flinkere til å støtte hverandre og forsvare hverandre når vi ser at nick vi kjenner og er blitt glad i får ufine slengbemerkninger. Hvis de som slenger dritt får nok tilbakemeldinger på sin ufine oppførsel, så kanskje de stopper. (?)

Om ikke de stopper klarer kanskje den utsatte å ikke ta det til seg i det minste. :) Det er jo det viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt alvorlig. Er dette det du fikk ut av mitt svar?At jeg slenger dritt ?. Ser du overhode ikke hvordan dine ord også kan påvirke andre ?Helt alvorlig ? Er dette løsningen din ???? 

Anonymkode: 62611...2d5

Nei, det var ikke sånn ment. Jeg bare kommenterte det Glitter skrev, og gjorde noen betraktninger rundt det. Det hadde ingenting med deg å gjøre. :)

Ble i grunnen litt lei meg nå over at du svarte meg sånn. For det jeg skrev var ikke til deg, men til Glitter. 

men men, jeg er muligens litt skjør nå. 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, (U)Stabila skrev:

Nei, det var ikke sånn ment. Jeg bare kommenterte det Glitter skrev, og gjorde noen betraktninger rundt det. Det hadde ingenting med deg å gjøre. :)

Ble i grunnen litt lei meg nå over at du svarte meg sånn. For det jeg skrev var ikke til deg, men til Glitter. 

men men, jeg er muligens litt skjør nå. 

Da må du ha meg unnskyldt, har ikke noe imot deg på noen måte.  Jeg fikk kritikk for det jeg følte da jeg leste innleggene. At jeg ikke måtte bry meg. At jeg måtte roe meg ned osv. Lite forståelse. Jeg blir nå også bli fremstilt som en som sårer en som ikke har det så greit. Du har fått mye støtte her jeg har bare fått pes. Men ut fra hva folk skriver i denne tråen  forstår jeg at det er rett og rimlig at det skal være slik. Det rare er at samtidig som man ikke liker at de anonyme skriver anonymt så svarer folk med nic anonymt. Forvirrende. Grunnen til at man reagerer er jo at noe betyr noe for en. Dette forumet betyr noe for meg og jeg har blitt glad i folkene her. Derfor blir jeg engasjert  fordi jeg som en anonym føler meg  som en «annenrangs» borger når jeg egentlig ønsker å være en del av felleskapet. Men som dere sier er det noe jeg har valgt selv så får vel ta konsekvensene av det. Kommer nok aldri til å svare på dette temaet igjen. 

Anonymkode: 62611...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Til ab 2d5: Det går fint! Godt å lese at du har nytte av forumet du også, og du er absolutt ingen "annenrangs borger" selv om du skriver uten nick. Hvis det er noe "problem" med det å skrive uten nick, så er det jo det at ingen kan vite hvem du er. Men selvfølgelig er du like velkommen her som alle andre, selv om du ikke skriver med nick. 

Alt godt til deg fra meg :)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig opplever jeg det mye mer belastende å få negative kommentarer fra de med nic. Jeg bryr meg ikke om noen ukjente sier noen negativt men når feks frosken, ISW eller Kupton og andre med nic er skarpe i svarene sine går det mye mer inn på meg. Da er det mer alvor på en måte fordi de er noen man kjenner litt. Og man får gjerne skarpe kommentarer som anonyme selv om man også får mange gode tilbakemeldinger også. Det forundrer meg at dette temaet stadig blir tatt opp nå og at man har en så ensidig forståelse av saken. Hadde man blitt pålagt å bruke nic burde det være en mer lukket forum. Man utleverer noen ganger svært personlige ting og man kan oppleve at flere hundre har lest innlegget. Man aner ikke hvem alle disse er. Som jeg tidligere har sagt så har jeg prøvd å bruke nic men får angst av det. I begynnelsen var det så vidt jeg turte å skrive som anonym også jeg fikk tvangstanker og panikk. Det å snakke om psykiske plager var veldig nytt for meg. Jeg trodde at dette var en plass man kunne få hjelp med psykiske ting og lufte erfaringer med andre. Jeg blir litt lei av generaliseringen av anonyme. Det er belastende at dere tar dette opp så mye for tiden. Jeg har tenkt at jeg hører til her på en måte og dette får meg til å føle at jeg ikke er velkommen. 

Anonymkode: 62611...2d5

Etter min oppfatning er også de som ikke velger å bruke fast nick, like velkomne som andre når de skriver om ting som opptar dem. Det som kanskje derimot er mindre greit, er når noen kan skape mye kvalm - og da særlig rettet mot enkeltbrukere -  uten å måtte bli synlig selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
4 timer siden, Fastnick skrev:

Takk for det :)

Ja, med fast nick blir man dessverre også utsatt for dritt fra anonyme brukere. Noen blir jo til og med forfulgt, sånn som blant andre du og jeg har opplevd, men det får vi bare prøve å heve oss over. Og så synes jeg at vi kan bli enda flinkere til å støtte hverandre og forsvare hverandre når vi ser at nick vi kjenner og er blitt glad i får ufine slengbemerkninger. Hvis de som slenger dritt får nok tilbakemeldinger på sin ufine oppførsel, så kanskje de stopper. (?)

Ser nå at dette innlegget ble litt feil. Vi må selvfølgelig ikke bare støtte de med nick som får gjennomgå, men ALLE brukere som opplever drittslenging - og det inkluderer jo også de som skriver som anonyme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...