Gå til innhold

Du som er trygda, hvor mye har du igjen etter faste utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med faste utgifter tenker jeg på husleie/lån/felleskostnader, forsikring, bilkostnader, og tv/internett/telefon.

 

 

Anonymkode: dcc0e...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellom 16 og 17000 igjen (bor billig, og har ikke bil).

Anonymkode: dcc0e...a03

😱 Det er jo det jeg får i trygd!

Anonymkode: b1ba5...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mellom 16 og 17000 igjen (bor billig, og har ikke bil).

Anonymkode: dcc0e...a03

Hvor mye har du i uføretrygd da brutto og netto? 

Anonymkode: 83674...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har du i uføretrygd da brutto og netto? 

Anonymkode: 83674...044

Max.

Anonymkode: dcc0e...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med faste utgifter tenker jeg på husleie/lån/felleskostnader, forsikring, bilkostnader, og tv/internett/telefon.

 

 

Anonymkode: dcc0e...a03

Mange får jo helt forskjellig beløp i trygd. Broren min får kun 1300 tilsammen og det skal dekke absolutt alt. 

Anonymkode: c3fce...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er max?

Anonymkode: 83674...044

Nå var det ikke min trygd som skal diskuteres her.

Anonymkode: dcc0e...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange får jo helt forskjellig beløp i trygd. Broren min får kun 1300 tilsammen og det skal dekke absolutt alt. 

Anonymkode: c3fce...966

Regner med at du mente 13.000. Det kan ikke stemme. Det er mindre enn minstetrygd.

Anonymkode: dcc0e...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regner med at du mente 13.000. Det kan ikke stemme. Det er mindre enn minstetrygd.

Anonymkode: dcc0e...a03

13000 ja. Ops glemte en null.

Anonymkode: c3fce...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17000 til 20000 etter faste utgifter er betalt.... dere må virkelig ha lav husleie og lite utgifter. Max uføretrygd brutto er vel ca 33000 i mnd og så er det skatt som gjør at dere har betydelig mindre utbetalt. Men ingen av dere vil si hvor mye dere har i uføretrygd og ca hvor mye dere betaler i skatt. Går ut i fra at dere har noen få og tyve tusen utbetalt... 

Anonymkode: 83674...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

17000 til 20000 etter faste utgifter er betalt.... dere må virkelig ha lav husleie og lite utgifter. Max uføretrygd brutto er vel ca 33000 i mnd og så er det skatt som gjør at dere har betydelig mindre utbetalt. Men ingen av dere vil si hvor mye dere har i uføretrygd og ca hvor mye dere betaler i skatt. Går ut i fra at dere har noen få og tyve tusen utbetalt... 

Anonymkode: 83674...044

Ja, godt over 20000 utbetalt.

 

Anonymkode: dcc0e...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17000 til 20000 etter faste utgifter er betalt.... dere må virkelig ha lav husleie og lite utgifter. Max uføretrygd brutto er vel ca 33000 i mnd og så er det skatt som gjør at dere har betydelig mindre utbetalt. Men ingen av dere vil si hvor mye dere har i uføretrygd og ca hvor mye dere betaler i skatt. Går ut i fra at dere har noen få og tyve tusen utbetalt... 

Anonymkode: 83674...044

Utbetalt 28 000, betaler 30 % skatt. 

Anonymkode: 1fe37...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utbetalt 28 000, betaler 30 % skatt. 

Anonymkode: 1fe37...9f0

Som vil si at du får 40000 i uføretrygd som er høyere enn det noen kan få utbetalt?

Anonymkode: 83674...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som vil si at du får 40000 i uføretrygd som er høyere enn det noen kan få utbetalt?

Anonymkode: 83674...044

Har tillegg fra Statens pensjonskasse. 

Anonymkode: 1fe37...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får utbetalt ca 15000 i uføretrygd. Betaler 19000 i lån og husleie. Pluss telefon, mat, strøm, reise, bil, forsikringer, lege, fysio, psykolog, medisiner, utgifter til voksne barn osv.osv Heldigvis er jeg gift og vi kan dele på utgiftene. 

Anonymkode: 8df6d...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utbetalt 18736,- og da sitter jeg igjen med 9000 etter alle faste regninger er betalt.

Anonymkode: 102f5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt oversikten, tror jeg har fått ned de faste utgiftene litt, men etter at jeg har overført det jeg skal overføre til regningskontoen (17000), sitter jeg igjen med ca 6000 kr. Det skal dekke mat, lege, medisiner, klær, hundemat, andre ting de trenger, veterinær, trening og ellers alt man plutselig trenger. Jeg bor alene i et hus med stor tomt, så det er mer enn nok å bruke pengene på. Kan hende jeg er litt for glad i verktøy 🙈 Og nå kom jeg på, det skal også dekke ny frontrute 😤

Jeg skal ikke klage, jeg sitter igjen med mer enn de fleste med trygd. Men 6000 er egentlig ikke veldig mye etter mat, hundemat, lege osv. Jeg har f.eks enorme utgifter på sko pga hælsmerter. I tillegg går jeg jo veldig mye i terreng og det sliter på skoa (men mindre på hælene, så noe annet er ikke aktuelt). Jeg har større slitasje på klær pga adhd. Men jeg er ikke sånn som handler bare for å handle. Kjøper bare klær jeg vet blir brukt opp. Så jeg vet ikke om forbruket er så mye større enn for folk i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...