Gå til innhold

Medisiner bipolar 1


RamonaK

Anbefalte innlegg

Veldig dumt spørsmål, men er det dyrt for medisiner for bipolar 1? (Antidepressiva, stemnings stabiliserende osv)  Jeg har aldri gått på medisiner i Norge så jeg vet rett og slett ikke hva det koster. (Og jeg har fryktelig dårlig råd så jeg har tenkt mye på dette. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, RamonaK skrev:

Veldig dumt spørsmål, men er det dyrt for medisiner for bipolar 1? (Antidepressiva, stemnings stabiliserende osv)  Jeg har aldri gått på medisiner i Norge så jeg vet rett og slett ikke hva det koster. (Og jeg har fryktelig dårlig råd så jeg har tenkt mye på dette. ) 

Du vil måtte betale for både legetimer og medisiner frem til du får frikort (egenandelstak for 2020 er 2 450,-). Etter det vil du ikke måtte betale for verken medisiner eller legetimer resten av året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Du vil måtte betale for både legetimer og medisiner frem til du får frikort (egenandelstak for 2020 er 2 450,-). Etter det vil du ikke måtte betale for verken medisiner eller legetimer resten av året. 

Ja :) det er bare det at jeg er usikker på om jeg har råd , jeg har 2500 i måneden og leve på og to barn så har ikke akkurat noe særlig til overs. Stor del av de 2500 går jo til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fionys skrev:

Jeg får medisin på blåresept så da betaler jeg egenandel til jeg får frikort.

Det er derfor jeg prøver å finne ut hva ca egenandelen er, usikker på om jeg har råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er derfor jeg prøver å finne ut hva ca egenandelen er, usikker på om jeg har råd. 

Kanskje du finner ut det her www.legemiddelverket.no , men vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Fionys skrev:

Kanskje du finner ut det her www.legemiddelverket.no , men vet ikke sikkert.

Takk , skal ta en titt. Uff hater å ha dårlig råd. Skulle ønske bipolaren kunne venta litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er derfor jeg prøver å finne ut hva ca egenandelen er, usikker på om jeg har råd. 

Egenandelen på medisiner, avhenger jo av hvilke medisiner du får forskrevet. Dersom du ikke har råd til behandling, så må du søke om sosialhjelp fra NAV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Egenandelen på medisiner, avhenger jo av hvilke medisiner du får forskrevet. Dersom du ikke har råd til behandling, så må du søke om sosialhjelp fra NAV. 

Ja , nav har jeg prøvd, funka ikke. De mente jeg tjener mer enn nok tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja , nav har jeg prøvd, funka ikke. De mente jeg tjener mer enn nok tydeligvis. 

Det er forskjell på å få hjelp til en konkret ting - så som medisinsk behandling - og det å søke om støtte til ordinært livsopphold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Egenandelen på medisiner, avhenger jo av hvilke medisiner du får forskrevet. Dersom du ikke har råd til behandling, så må du søke om sosialhjelp fra NAV. 

De eneste gangene jeg har gått på medisiner er i utlandet og da betalte jeg 2000 i måneden, så siden jeg aldri har fått en resept i Norge før vet jeg ikke om det koster like mye her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Det er forskjell på å få hjelp til en konkret ting - så som medisinsk behandling - og det å søke om støtte til ordinært livsopphold. 

Ja, men nav er veldig uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

De eneste gangene jeg har gått på medisiner er i utlandet og da betalte jeg 2000 i måneden, så siden jeg aldri har fått en resept i Norge før vet jeg ikke om det koster like mye her. 

I Norge så betaler du kun 2450,- for behandling i ett helt år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, frosken skrev:

I Norge så betaler du kun 2450,- for behandling i ett helt år. 

Da når jeg ihvertfall frikortet fort hvis det er like dyrt i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få dekket medisiner mot bipolar, det er en regel som gir betalingsfritak for medisiner som er ment til å brukes over tre måneder. 

Anonymkode: 10900...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil nok få dekket medisiner mot bipolar, det er en regel som gir betalingsfritak for medisiner som er ment til å brukes over tre måneder. 

Anonymkode: 10900...93f

Ok, takk, det visste jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

I Norge så betaler du kun 2450,- for behandling i ett helt år. 

Jeg hadde flere resepter som jeg måtte hente ut nå og måtte betale 2080 for alt. Så jeg skjønner at det kan bli vanskelig for mange der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Jeg hadde flere resepter som jeg måtte hente ut nå og måtte betale 2080 for alt. Så jeg skjønner at det kan bli vanskelig for mange der og da.

Ja, det er lett å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil nok få dekket medisiner mot bipolar, det er en regel som gir betalingsfritak for medisiner som er ment til å brukes over tre måneder. 

Anonymkode: 10900...93f

Det er nytt for meg, men en får livsviktige medisiner på blåresept.  Og en må betale egenandelen for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...