Gå til innhold

Etter lykkepiller.


Egd1

Anbefalte innlegg

Jeg har ca 30 år med Seroxat bak meg. 3 piller a 20 mg per dag. Trappet ned til 2 per dag for mange år siden, så ned til 1 per dag. For ca 6 (?) mnd siden trappet jeg ned til 1/2, og kuttet helt ut for 6-8 uker siden. Jeg har vært så utenfor meg selv, og bare tatt i mot det jeg er tilbudt. I mine øyne begynte jeg med Seroxat på grunn av angst, og jeg har ikke hatt noe særlig angst de siste årene, og heller ikke noe etter jeg kuttet ut Seroxaten. Men, jeg er jo blitt veldig følelsesladet. Jeg vet jo ikke om følgende har noe med slutten av pillene å gjøre, men jeg har fått en periodisk/ganske ofte, form for uro og skjelving i overkroppen. Føles som om jeg fryser. (Har tatt ei halv pille 5-6 ganger når dette har slått til, og føler det har gjort susen da). Har dette en sammenheng med at jeg kuttet ut pillene tro?

Ellers har jeg det veldig jævlig fysisk, praktisk og økonomisk nå, og er veldig suicidal. Velger derfor å begynne å ta ei halv pille om dagen igjen for å se om det gjør noe forskjell på livsmotet, for det er på null nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Zyprexus skrev:

Om du er suicidal bør du ringe 113 med en gang!

Med mindre h*n har utført noen handling så er vel legevakt mer riktig? 

I hvert fall, å få sterke selvmordstanker kan være følger av at du har sluttet på antidepressiva. Fysiske bivirkninger kan man kjenne på også. Det kan være en tilvenningsfase, eller avvenningsfase blir vel mer riktig, men når det er såpass ille så ville jeg tatt kontakt med legen for å vurdere hva som blir riktig tiltak. Du har jo gått veldig lenge på det så jeg synes ikke det er så rart du havner i ubalanse av å slutte selv om du har brukt lang tid på å slutte. Kanskje har du behov for å gå på en lav dose framfor å slutte helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, kupton skrev:

Du bør spørre deg selv: Har du bedre livskvalitet nå enn før du begynte på denne nedtrappingen?

Umulig å svare på, da alt forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Glitter skrev:

Med mindre h*n har utført noen handling så er vel legevakt mer riktig? 

I hvert fall, å få sterke selvmordstanker kan være følger av at du har sluttet på antidepressiva. Fysiske bivirkninger kan man kjenne på også. Det kan være en tilvenningsfase, eller avvenningsfase blir vel mer riktig, men når det er såpass ille så ville jeg tatt kontakt med legen for å vurdere hva som blir riktig tiltak. Du har jo gått veldig lenge på det så jeg synes ikke det er så rart du havner i ubalanse av å slutte selv om du har brukt lang tid på å slutte. Kanskje har du behov for å gå på en lav dose framfor å slutte helt? 

Selvmordstankene er ikke noe som er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Egd1 skrev:

Umulig å svare på, da alt forandrer seg.

Er forandringene positive eller negative? 

Anonymkode: f3beb...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angsten er det ingen forskjell på. Totalen på helsa er verre. Forøvrig har jeg fått ny fastlege, et barn i mine øyne, og henne føler jeg ikke har forståelse, og føler ingen kjemi med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...