Gå til innhold

Visste du...?


Fionys

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 minutter siden, Fionys skrev:

At det er samefolkets dag i dag?

Her er det samisk flagget heist.

Klart det. :) Men jeg må kanskje innrømme at det er fordi vi har utstilling den anledning her på jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg glemmer det i forkant av det hvert år, men så kommer jeg på det fordi min søster har bursdag samme dag. Min behandler er av samisk opprinnelse og familien har noe reindrift slik jeg har forstått. Hun skulle ikke være på jobb fra i går og til fredag. Kanskje det var for å feire. 😛 Jeg har ikke noe flagg å henge opp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fionys skrev:

At det er samefolkets dag i dag?

Her er det samisk flagget heist.

Ja, de ti-tolv siste årene har jeg visst det mår jeg ser datoen på kalenderen, men det hadde jeg ikke noe forhold til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke dagen. Jeg er 100% same, men jeg har ikke reinsdyr, jeg er sjøsame. Mine foreldre hadde samisk som morsmål, men jeg har ikke fått lære deg siden mine foreldre hadde så mange negative opplevelser under fornorskningen. Foreldrene min snakke samisk seg imellom, men med oss barna snakket de alltid norsk. Vi barna kunne vært tospråklig, men på grunn av fornorskningen turte de ikke å lære oss det. Jeg har ingen samekofte ennå, men holder på å sy meg en.

På skolene og i barnehagene her i området markerer de samefolkets dag med forskjellige aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...