Gå til innhold

Lamictal erfaringer


Nøttelita

Anbefalte innlegg

Jeg har fått resept på Lamictal for å dempe svingninger i humøret. Har ikke en bipolar diagnose, men både lege og psykiater tror jeg vil kunne ha effekt av det. Leser i felleskatalogen og får angst av å lese om bivirkninger, spesielt dette utslettet som i værste fall kan være dødelig . Er det noen her med gode erfaringer som kan berolige meg ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også trappet opp relativt sakte, og har heller ikke opplevd noen bivirkninger. 

Anonymkode: 6fc3a...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også starte på Lamictal snart når jeg forhåpentligvis skal inn på en planlagt innleggelse. Jeg er også redd for noen av bivirkningene. Som å bli svært aggressiv, Insomnia og svimmelhet (føler jeg har besvimt nok nå). Men jeg håper at etter litt tid så vil det være en god og virksom medisin for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lamictal er stort sett ganske snill bivirkningsmessig, og derfor er den mye brukt. Man må bare passe på å trappe opp sakte. Disse bivirkningslistene er jo ofte ganske skummel lesing, men der er de forpliktet til  å ta med alt som er rapportert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet opp veldig sakte, over flere måneder. Jeg har ikke hatt en eneste bivirkning. Lamictal hjalp meg ut av alvorlig depresjon, eller reduserte depresjonen til moderat/mildere grad blir vel riktig å si. Jeg er sjeleglad jeg begynte på den, var redd i starten, men jeg har hatt svært god effekt. Jeg har ikke bipolar diagnose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet ganske sakte opp og fikk ikke utslett derimot måtte jeg slutte med den fordi jeg ble stabilt deprimert av den og følte omtrent ikke glede ved noe og mistet for mye energi så daglige gjøremål forfalt mer og mer. Sluttet da i samråd med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal er som noen nevner ganske snill bivirkningsmessig hvis man trapper opp sakte. Jeg kan gå på veldig få medisiner generelt pga at jeg reagerer veldig på bivirkninger, men lamictal får jeg kun vondt i hodet ved økning av dose og det går over etter en til to uker.

Første gangen jeg fikk lamictal så måtte de øke fort da det hastet litt med å få meg opp fra depresjon, og da fikk jeg utslett. Da reduserte de dosen og brukte veldig lang opptrappningstid etter det.

Denne gangen trsppet jeg opp over flere måneder og har ikke hatt noe utslett.

Anonymkode: f19dd...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Lamictal i omtrent et halvt år, og er godt fornøyd med effekten. Har bipolar 2- lidelse. Trappet sakte opp, og fikk en lilla stripe på halsen (ca. 7 cm) etter ca 3 uker, som forsvant etter et par dager. Har ellers merket få bivirkninger, annet enn en noe nedsatt libido enn tidligere, samt en periode hvor jeg var temmelig energi- og tiltaksløs, men dette har kommet seg🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...