Gå til innhold

Flytte med en 11 åring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å flytte 10 min kjøring fra her vi bor nå. Datteren min er 11 år . Besteforeldre til barnet mitt bor også her jeg bor nå. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe hus litt unna her vi bor nå. Men jeg er så i tvil .Hva er riktig av meg. Jeg har bare råd til leilighet i det området vi bor nå. Men jeg drømmer om rekkehus med hage. Jeg er ufør så kjangse for å få kjøpt hus med hage seinere er selvfølgelig mindre. En mulighet er at barnet bor 50 / 50 hos besteforeldre å  meg å fortsetter å gå på skole her hun bor. Noe hun vil. En annen mulighet er å bytte skole. En tredje er å bo i leilighet her vi bor nå. Hva ville dere gjort? Når barnet er 18 år vil jeg få enda mindre inntekt enn jeg har i dag .  

Anonymkode: 0299d...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går som regel greit å skifte skole.  Når hun blir 16 spiller ikke det noen rolle lenger.  Når det er så kort avstand har hun muligheter til å beholde vennene sine selv om hun går på en annen skole.  Hvis du drømmer om rekkehus med hage så synes jeg du skal satse på det og la datteren skifte skole.  Det er ikke opp til henne å bestemme og la henne bo hos besteforeldre blir styr og kan by på uforutsette problemer.

Jeg har jobbet med barn og undervisning i hele mitt liv.  Har også barn og barnebarn selv.

Anonymkode: df04f...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enten blitt boende eller flyttet, ikke satset på noe opplegg med å bo delvis hos besteforeldre. 

Hun er i en gunstig alder mht. skolebytte, men det kommer jo også litt an på hva slags type hun er - og på detaljene ellers: Må hun bytte fra en liten skole til en stor eller omvendt, kan dere vente med å bytte skole til sommeren selv om dere flytter litt før, slik at hun rekker å bli kjent med noen i løpet av ferien, er det flere eller færre jevnaldrende i det nye bomiljøet, osv. Tenk litt på ungdomsskoleårene også, det er ikke så lenge til - vet du noe om reiseveien / størrelsen / miljøet på ungdomsskolen på det nye stedet sammenliknet med der dere bor nå?

Hvis dere begge vil ha glede av å bo i rekkehus med hage og datteren din takler forandringer alminnelig bra og ikke har hatt problemer med å få venner, er det store sjanser for at det vil gå helt fint å flytte og begynne på ny skole. Siden besteforeldrene bor nær dere nå, passer det jo å opprettholde en viss kontakt med nåværende venner også. Hvis det går kollektivtransport mellom stedene, kan de snart besøke hverandre på egen hånd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...