Gå til innhold

Abilify og indre uro (uholdbart)


Cesium

Anbefalte innlegg

Jeg tok injeksjon med abilify. Etter det har jeg hatt en ekstrem indre uro. Jeg vandrer og vandrer og vandrer. Er helt utslitt, får må bevege meg hele tiden. Får 5mg Vival på avdelingen men det hjelper nada. De vil ikke gi meg noe mer. Jeg føler at alt er håpløst og at jeg ikke takler dette. Er inne på tanken om å ta livet mitt. Jeg er utslitt, får ikke sove, må bevege meg hele tiden. Helt utmattet og så rastløs. 

Trenger sårt noen råd. 

Dette er ikke angst altså, men fysisk uro. Maur i hele kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg tok injeksjon med abilify. Etter det har jeg hatt en ekstrem indre uro. Jeg vandrer og vandrer og vandrer. Er helt utslitt, får må bevege meg hele tiden. Får 5mg Vival på avdelingen men det hjelper nada. De vil ikke gi meg noe mer. Jeg føler at alt er håpløst og at jeg ikke takler dette. Er inne på tanken om å ta livet mitt. Jeg er utslitt, får ikke sove, må bevege meg hele tiden. Helt utmattet og så rastløs. 

Trenger sårt noen råd. 

Dette er ikke angst altså, men fysisk uro. Maur i hele kroppen. 

Du kunne ikke spurt om å få akineton da? Men da må du opp i to stk sikkert,har hatt dette jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du kunne ikke spurt om å få akineton da? Men da må du opp i to stk sikkert,har hatt dette jeg også.

Takk for svar stjernestøv. Jeg får ikke snakke med lege før på mandag, men skal huske å spørre om akineton da. Må finne en måte å holde ut helga på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Cesium skrev:

Takk for svar stjernestøv. Jeg får ikke snakke med lege før på mandag, men skal huske å spørre om akineton da. Må finne en måte å holde ut helga på

Ok. Ønsker deg lykke til! Det der er grusomt å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en vanlig bivirkning av abilify? Er det veldig viktig for deg å ta antipsykotika? Ofte må man jo veien virkningen mot bivirkningene, hva vil du helst leve med?

Anonymkode: 06273...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det en vanlig bivirkning av abilify? Er det veldig viktig for deg å ta antipsykotika? Ofte må man jo veien virkningen mot bivirkningene, hva vil du helst leve med?

Anonymkode: 06273...c5e

Hadde et håp om at abilify skulle funke, men merker null effekt, kun denne grusomme bivirkningen. 

Jeg ble fortalt av legen at abilify skulle være den medisinen som ga minst bivirkninger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Cesium skrev:

Takk for svar stjernestøv. Jeg får ikke snakke med lege før på mandag, men skal huske å spørre om akineton da. Må finne en måte å holde ut helga på

Må du vente til mandag da? Her hvor jeg er så har de jo vakthavende lege og jeg har flere ganger fått sykepleierne til å kontakte de angående medisiner. Enten det har vært for å få Imovane, Vival eller bare paracet. Når det kjennes uholdbart å vente til mandag så er det innafor å kontakte vakthavende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 18.55, Glitter skrev:

Må du vente til mandag da? Her hvor jeg er så har de jo vakthavende lege og jeg har flere ganger fått sykepleierne til å kontakte de angående medisiner. Enten det har vært for å få Imovane, Vival eller bare paracet. Når det kjennes uholdbart å vente til mandag så er det innafor å kontakte vakthavende. 

Er bare to vakthavende leger på sykehuset, med 10 avdelinger, så jeg havner selvfølgelig nederst på prioriteringslisten 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hjem og tok et glass vin og det hjalp. Men jeg vil jo ikke bli alkoholiker heller. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen av dagen, så får jeg snakke med lege i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cesium skrev:

Er bare to vakthavende leger på sykehuset, med 10 avdelinger, så jeg havner selvfølgelig nederst på prioriteringslisten 😔

Det er det der jeg pleier å være også, men de pleier å ordne opp. Selv om det av og til tar tid da. 

Ser du dro hjem på perm i stedet for. Får håpe du får hjelp av legen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Cesium skrev:

Føler meg SÅ mye bedre allerede. Kroppen føles veldig avslappet. Tusen takk for tipset ditt @stjernestøv 🥰

Å så bra, det var godt å høre at det hjalp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Å så bra, det var godt å høre at det hjalp :) 

Jeg får ta 3 i løpet av en dag, men lurer på om man bygger opp toleranse for dette legemiddelet? Eller vil det alltid ha samme effekt som første gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cesium skrev:

Jeg får ta 3 i løpet av en dag, men lurer på om man bygger opp toleranse for dette legemiddelet? Eller vil det alltid ha samme effekt som første gang? 

Det er jeg usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...