Gå til innhold

Alle trafikkdrepte skal obduseres høre jeg på radio i en kort melding.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorforfor tror dere det er slik og hvorfor har det ikke vært slik tidligere? 

 

Anonymkode: 5613b...f7c

For å finne ut om det kan skyldes illebefinnende eller rusmisbruk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men går det an selv i dag?

Anonymkode: 5613b...f7c

På hvilken måte da, tenker du? Det kan vel bli knapt med ressurser vil jeg tro, men utover det er det vel ikke noen problemer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som rettsbevis. Jeg har lest en obfuksjonsraport en gang logg det var lite konklusjoner å finne. Stort sett bare åpninger for nye hypoteser. Men i denne sammenheng er kanskje alt annerledes.

Anonymkode: 5613b...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel for å finne ut mer om årsaken til ulykkene, sånn at de vet mer om hvor de kan sette inn mere forebyggende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorforfor tror dere det er slik

Akkurat det står ganske tydelig i omtalen av forslaget i nettavisene o.l.: Et sikrere bilde av hva som skjedde, øker sjansen for at nye ulykker kan forebygges.

https://www.tryggtrafikk.no/nyheter/obduksjon-av-alle-trafikkdrepte/#

Dessuten kan det være viktig for de pårørende, kanskje særlig når ulykken virker uforståelig. Hvis faren din på 85 kjører i fjellveggen, bebreider du kanskje deg selv for at du ikke forsto at han burde slutte å kjøre bil, eller du lurer på om han var deprimert og gjorde det med vilje. Da kan det være en lettelse å få vite at det skjedde fordi han fikk hjertestans.
 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

og hvorfor har det ikke vært slik tidligere? 

Antakelig et ressursspørsmål. Man har latt være i de tilfeller årsaken virker klar.  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare et forslag altså.

Anonymkode: 5613b...f7c

Nei, det har akkurat blitt vedtatt: https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/50l2WO/naa-skal-alle-som-blir-drept-i-trafikken-obduseres

Men det tar kanskje litt tid før det skjer i praksis, hvis det er en lovendring. Men jeg forstår det som at det nå er bestemt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...