Gå til innhold

Alkoholfri øl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det godt? Aldri smakt. Jeg er blitt litt vel glad i øl. Men forsøker å kun drikke det så sjelden som mulig. Drikker 0.5 liter tre ganger i uken men skal stoppe med det og heller drikke alkoholfritt. Noen som vet om noen gode? 

Anonymkode: cff9f...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det godt? Aldri smakt. Jeg er blitt litt vel glad i øl. Men forsøker å kun drikke det så sjelden som mulig. Drikker 0.5 liter tre ganger i uken men skal stoppe med det og heller drikke alkoholfritt. Noen som vet om noen gode? 

Anonymkode: cff9f...d74

Jeg synes Aass uten er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes Aass uten er god.

Skal forsøke den  :) . Har også hørt at krohneborg 1664 sin er god.  Mener den het det. 

Anonymkode: cff9f...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg er veldig glad i øl, men har ikke funnet noen typer alkoholfrie som er tilnærmet like gode som de med alkohol.

Helt enig i det, selv om det kan være et ok alternativ til vann eller brus om man skal kobbe eller kjøre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Erdinger sitt alkoholfrie øl er godt. Er det jeg omtrent alltid det jeg velger dersom jeg skal ha alkoholfritt.

Nå liker jeg Erdinger i utgangspunktet da. Synes det alkoholfri er tilnærmet lik i smaken som det med alkohol. Det er det sjelden jeg synes om andre typer (med forbehold at jeg ikke har smakt alle merker)

Endret av Shira!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shira! skrev:

Jeg synes Erdinger sitt alkoholfrie øl er godt. Er det jeg omtrent alltid det jeg velger dersom jeg skal ha alkoholfritt.

Nå liker jeg Erdinger i utgangspunktet da. Synes det alkoholfri er tilnærmet lik i smaken som det med alkohol. Det er det sjelden jeg synes om andre typer (med forbehold at jeg ikke har smakt alle merker)

Skal prøve det en gang 😃 Merker at jeg har ekstremt lite tiltro til at det skal være godt,  men jeg skal gi det en sjanse!

Frem til nå har jeg foretrukket Farris hvis jeg ikke skal ha alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg er veldig glad i øl, men har ikke funnet noen typer alkoholfrie som er tilnærmet like gode som de med alkohol.

Enig i at de ikke er like gode. Men hvis jeg ikke har drukket vanlig øl på en stund, merker jeg at alkofritt øl kan være ganske godt. Men da gjelder det å ikke ta en smak av noen annens øl, for da brister illusjonen.😂 

Det alkofrie ølet jeg synes er best, er Aas juleøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Skal prøve det en gang 😃 Merker at jeg har ekstremt lite tiltro til at det skal være godt,  men jeg skal gi det en sjanse!

Frem til nå har jeg foretrukket Farris hvis jeg ikke skal ha alkohol.

Jeg velger ofte også farris e.l, men jeg savnet ølsmaken til maten da vi var ute å spiste, ble anbefalt Erdinger. 

Type Munkholm, Hansa alkoholfritt osv, er ikke jeg så glad i, da velger jeg annen drikke. Svigers liker godt disse typene, så vi er jo alle forskjellige.

Så test det ut, kan jo ikke garantere at du liker det, men verdt forsøket. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i Erdinger sitt alkoholfrie hveteøl 🙂

Ellers finnes det mange typer juice og saft av diverse frukt og bær. For eksempel de fra Ringi eller Balholm. Jeg er veldig glad i å blande ut med Farris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2020 den 11.17, Shira! skrev:

Jeg synes Erdinger sitt alkoholfrie øl er godt. Er det jeg omtrent alltid det jeg velger dersom jeg skal ha alkoholfritt.

Nå liker jeg Erdinger i utgangspunktet da. Synes det alkoholfri er tilnærmet lik i smaken som det med alkohol. Det er det sjelden jeg synes om andre typer (med forbehold at jeg ikke har smakt alle merker)

Har hørt at Erdinger skal være bra:) 

Anonymkode: cff9f...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
påskelilje
På 11.2.2020 den 15.15, Shira! skrev:

Jeg velger ofte også farris e.l, men jeg savnet ølsmaken til maten da vi var ute å spiste, ble anbefalt Erdinger. 

Type Munkholm, Hansa alkoholfritt osv, er ikke jeg så glad i, da velger jeg annen drikke. Svigers liker godt disse typene, så vi er jo alle forskjellige.

Så test det ut, kan jo ikke garantere at du liker det, men verdt forsøket. 😃

Tok litt tid 😁 men i kveld drakk jeg ei flaske Erdinger! Det var godt!

Mannen og jeg har sittet med hver vår flaske på stølen og sett utover vakre fjell, med stearinlys og fyr i ovnen, så rammen rundt prøvesmakingen kunne ikke ha vært bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, påskelilje skrev:

Tok litt tid 😁 men i kveld drakk jeg ei flaske Erdinger! Det var godt!

Mannen og jeg har sittet med hver vår flaske på stølen og sett utover vakre fjell, med stearinlys og fyr i ovnen, så rammen rundt prøvesmakingen kunne ikke ha vært bedre 😊

Hørtes utrulig herlig ut! Slike kvelder er nesten magiske. 😊

Jeg håper jeg får meg en tur på stølen vår i sommer. Vi brukte den mye før, er flere sel der som er ganske flittig i bruk på sommeren. Jeg klarer ikke gå opp lengre, men jeg får haike med helikopter som skal med saltsteiner om det passer seg slik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Shira! skrev:

Hørtes utrulig herlig ut! Slike kvelder er nesten magiske. 😊

Jeg håper jeg får meg en tur på stølen vår i sommer. Vi brukte den mye før, er flere sel der som er ganske flittig i bruk på sommeren. Jeg klarer ikke gå opp lengre, men jeg får haike med helikopter som skal med saltsteiner om det passer seg slik.

 

Håper du får haik dit i løpet av sommeren! Vi er så glade i selet vårt; knøttlite, skjevt og gammelt, men veldig koselig, og med verdens vakreste utsikt! God sommer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 9.05, påskelilje skrev:

Håper du får haik dit i løpet av sommeren! Vi er så glade i selet vårt; knøttlite, skjevt og gammelt, men veldig koselig, og med verdens vakreste utsikt! God sommer til deg!

God sommer! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at for de aller fleste (unntatt ved visse sykdommer eller alkoholproblemer) er det sunnere å drikke tre halvlitere med alkohol enn tre halvlitere med alkoholfritt øl i uken.

Et lavt til moderat alkoholkonsum skader ikke kroppen og kan for en del tilstander være gunstig. Det er mindre gunstig med alt sukkeret man typisk finner i alkoholfritt øl såfremt ølet ikke er ferdig gjæret og alkoholen fjernet. Dette sukkeret fermenterer normalt til alkohol i vanlig øl, men i en del alkoholfritt øl er det veldig mye ufermentert malt (sukker). 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...