Gå til innhold

Håndklær og sengetøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av håndklærne og sengetøyet mitt.  Lurer på om jeg skal hive det og kjøpe nytt.  Jeg har hatt det i 10 -15 år så det er godt brukt.  Jeg har aldri gjort det før å skifte ut alt.

Anonymkode: fc091...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av håndklærne og sengetøyet mitt.  Lurer på om jeg skal hive det og kjøpe nytt.  Jeg har hatt det i 10 -15 år så det er godt brukt.  Jeg har aldri gjort det før å skifte ut alt.

Anonymkode: fc091...608

Da må det vel begynne å bli ganske utslitt også? Skift ut du! Kast det som er mest utslitt og kjøp noe nytt. :) Eller - det kan puttes i en sekk og deretter i en Fretex-container da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

Da må det vel begynne å bli ganske utslitt også? Skift ut du! Kast det som er mest utslitt og kjøp noe nytt. :) Eller - det kan puttes i en sekk og deretter i en Fretex-container da.

Gamle håndklær og sengetøy? Det ville jeg kastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet nettopp det eneste settet jeg hadde. Som jeg da måtte ta av på morgenen, vaske og tromle og legge på på kvelden. Har vel hatt det i seks år. Det var slitt og blass. Så fikk jeg to ulike sett i julegave så nå kan jeg variere litt. Det er koselig. :) Eller. Det er fint med litt variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, cilie skrev:

Gamle håndklær og sengetøy? Det ville jeg kastet. 

Alt slikt skal sendes ti Fretex, det går til materialgjenvinning - tror de lager teppefyll av det. De selger det ikke direkte på nytt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Alt slikt skal sendes ti Fretex, det går til materialgjenvinning - tror de lager teppefyll av det. De selger det ikke direkte på nytt nei.

Sånn å forstå, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig ikke som nytt, men ikke særlig slitt.  Jeg har flere skift.  Jeg får dårlig samvittighet ved å "kaste" det.  Det må være begrenset hvor mye teppefyll Fretex kan lage.  Hvis jeg ikke kan bruke det kan ikke andre bruke det heller.

Jeg har alltid kastet sengetøy og håndklær når det er slitt, men situasjonen er annerledes nå siden jeg bor alene etter at barna flyttet hjemmefra.

Anonymkode: fc091...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med noe nytt av og til. Nå er det 50% på sengetøy på Princess. Sengetøy og håndklær kjøper jeg alltid på tilbud, sist kjøpte jeg 4 nye sett med sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være begrenset hvor mye teppefyll Fretex kan lage.  Hvis jeg ikke kan bruke det kan ikke andre bruke det heller.

Resirkulering av tekstil er enkelt og viktig:

https://www.dn.no/handel/norsk-gjenvinning/statistisk-sentralbyra/kristine-laake/norsk-gjenvinning-fortviler-over-klar-som-havner-i-soppelet-handteringen-er-langt-fra-bra-nok/2-1-638892

https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo/hva-blir-toyet-til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke opptatt av pris på håndklær og sengetøy.  Det jeg er opptatt av er at jeg synes ikke det er etisk riktig å hive uslitte tekstiler til Fretex kun fordi jeg er lei av at de er falmete.  Jeg vet at de blir resirkulert og det er bra når tekstiler er slitte.

Jeg innrømmer at jeg har problemer med å legge undertøyet mitt til Fretex og tenke på at noen skal ta det i hendene, men hullete sokker gjør meg ingenting.

Anonymkode: fc091...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 6.34, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av håndklærne og sengetøyet mitt.  Lurer på om jeg skal hive det og kjøpe nytt.  Jeg har hatt det i 10 -15 år så det er godt brukt.  Jeg har aldri gjort det før å skifte ut alt.

Anonymkode: fc091...608

Jeg skiftet en stund ofte ut. Men nå har jeg ikke skiftet på en stund. Tenker på å kjøpe noen nye  :) . Herlig med nytt iblant.  

Anonymkode: f55be...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...