Gå til innhold

En liten gladsak fra idrettens verden.


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Gavin Hubbard var en mannlig vektløfter. Når han ble 35 skiftet han kjønn, og tok steget opp i verdenseliten av kvinner, sist med en verdenscupseier i styrkeløft: 

https://www.msn.com/nb-no/sport/nyheter/transkjønnede-laurel-42-kan-få-ol-drømmen-oppfylt/ar-BBZQIMm?ocid=spartanntp

Personlig rekord som mann var milevis under de beste herrene (300kg mot over 450kg) men som kvinne er tar hun steget helt opp i toppen. Hormonkurene har senket maks fra 300kg til 270kg, men det holder.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Gavin Hubbard var en mannlig vektløfter. Når han ble 35 skiftet han kjønn, og tok steget opp i verdenseliten av kvinner, sist med en verdenscupseier i styrkeløft: 

https://www.msn.com/nb-no/sport/nyheter/transkjønnede-laurel-42-kan-få-ol-drømmen-oppfylt/ar-BBZQIMm?ocid=spartanntp

Personlig rekord som mann var milevis under de beste herrene (300kg mot over 450kg) men som kvinne er tar hun steget helt opp i toppen. Hormonkurene har senket maks fra 300kg til 270kg, men det holder.

 

 

 

Det kaller jeg juks.

Anonymkode: bea89...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Gavin Hubbard var en mannlig vektløfter. Når han ble 35 skiftet han kjønn, og tok steget opp i verdenseliten av kvinner, sist med en verdenscupseier i styrkeløft: 

https://www.msn.com/nb-no/sport/nyheter/transkjønnede-laurel-42-kan-få-ol-drømmen-oppfylt/ar-BBZQIMm?ocid=spartanntp

Personlig rekord som mann var milevis under de beste herrene (300kg mot over 450kg) men som kvinne er tar hun steget helt opp i toppen. Hormonkurene har senket maks fra 300kg til 270kg, men det holder.

 

 

 

Hvorfor er dette en gladsak?

Anonymkode: 3230d...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn skifter kjønn og vinner kvinneklassen i sin idrett når de har helt andre fysiske forutsetninger for å vinne så skal det liksom være bra for idretten?

Anonymkode: 3230d...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette en gladsak?

Anonymkode: 3230d...6d3

Det er en gladsak for Hubbard så klart🙂

Seriøst så var det ironisk og jeg kunne vært tydeligere på det. 

Jeg synes det er litt rart at sårsalve på leppa gir dopingdom, mens det å faktisk ha en fullt utviklet mannekropp i kvinneklassen er ok. Sånn er det altså i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er en gladsak for Hubbard så klart🙂

Seriøst så var det ironisk og jeg kunne vært tydeligere på det. 

Jeg synes det er litt rart at sårsalve på leppa gir dopingdom, mens det å faktisk ha en fullt utviklet mannekropp i kvinneklassen er ok. Sånn er det altså i dag. 

Ja, snart er det nok å bare identifisere seg som det motsatte kjønn. 

Hvis jeg identifiserer meg som hund, får jeg være med å delta i agility da? 

Anonymkode: 9afcb...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, snart er det nok å bare identifisere seg som det motsatte kjønn. 

Hvis jeg identifiserer meg som hund, får jeg være med å delta i agility da? 

Anonymkode: 9afcb...539

Selvsagt!  Vinner du den er du sprek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

haha, dette var kostelig. hehe

Jeg trengte en god latter :)

 

Seriøst  den modifiserte "mannen" må jo ha nesen sin godt begravet der solen aldri skinner.

 

Ikke noe disrespekt for transseksuelle altså, de har en legitim dysmorfobi..

 

Jeg mener å huske det var noe lignende med en tennisspiller som byttet kjønn.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...