Gå til innhold

Hva tenker du om den nye kontroversielle reklamen til SAS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg skjønner ikke hvorfor svensker alltid skal gjøre noe stort poeng ut av at de ikke har noen egen kultur. Jeg synes de er veldig harde mot seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor en merkevare som har brukt "It's Scandinavian" som slagord, nå ønsker å forkynne at det skandinaviske ikke finnes?

Dessuten synes jeg at i en reklame for et flyselskap, som jo er en relativt moderne ting, kan man godt legge vekt på de kjennetegn og kulturtrekk vi finner i de ulike deler av verden i dag, ikke hvor de startet / ble oppfunnet. Mange forbinder England med te, selv om vi vet at teen kommer fra Asia - det er vel ikke så ille?    

Når det er sagt: SAS må gjerne finne på noe annet å skryte av enn at det er skandinavisk. Men da går det an å fornye reklamen enda mer, ikke forsette å vri på denne tilhørigheten. 

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne reklamen først nå, i denne tråden. Jeg synes den er veldig vakkert laget, fint filmet og klippet. Og jeg synes den har et veldig fint budskap: at det beste ved vår kultur er at vi har tatt til oss elementer fra andre kulturer og gjort om til våre egne; til noe vi er stolte av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg fikk sett den i sin helhet nå. Jeg tror SAS undervurderte det at de går inn i en eksisterende diskusjon. Det gjør det vanskelig å se på det som ren humor selv om reklamen ender på en positiv tone.

Noen svenske intellektuelle mener faktisk at svensker ikke har noen egen kultur som er verd å ta vare på. Jeg har hørt litt de samme tonene i Norge også, men ikke fullt så rabiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverige er fortapt. De er seriøst styrt av en kult. En politisk kult. Snart halvparten av barna som fødes er av innvandrede foreldre. De fyller opp stadig nye drabantbyer med fremmedkulturelle, og hevder hardnakket att det lønner seg "tack for att du valde Sverige".

 

Media er uten dissens, når det gjelder å formidle dette landssvikerske budskapet. 

Anonymkode: 7fbd4...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...